Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d90 + (all round) lens tamron of nikon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon d90 + (all round) lens tamron of nikon?

    Ik heb zojuist een nikon d90 aangeschaft met een 50mm 1.8. en geen standaard kitlens.

    Ik denk er nu over om de tamron 17-50 erbij te nemen als vervanging van de kitlens (voor bijv. binnenfotografie) want ik heb begrepen dat deze lens lichtsterk is. Daarnaast wil ik een allround lens omdat ik er ook op uit wil zonder altijd lenzen te moeten / willen wisselen. Ik begrijp dat je dan wat concessies moet doen aan kwaliteit, maar dat neem ik voor lief. Hiervoor denk ik aan de nieuwe tamron 18-270 (ipv de nikon 18-200).

    Wat is jullie mening, is de combi 17-50 en 18-270 tamron goed of adviseren jullie toch origineel nikon te nemen?

    Alvast dank voor de reacties!

  • #2
    Re: Nikon d90 + (all round) lens tamron of nikon?

    De Tamron 17-50 is een prima objectief waar je veel plezier aan zult beleven.
    De 18-270 heb ik geen ervaringen mee. Ik weet ook niet hoe die zich verhoudt tot de Nikon uitvoering. Maar als je met de beperkingen kunt leven (wat meer vervorming bij groothoek, wat soft in het uiterste telegebied, en niet al te snelle focussing) heb je er ongetwijfeld een fijn objectief aan.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: Nikon d90 + (all round) lens tamron of nikon?

      Met die Tamron 17-50 heb ik zeer goede ervaringen.

      Die Tamron zoom is een ander verhaal, in principe geldt hoe meer zoom een lens heeft deste minder is de kwaliteit. Verder dan 3x zoom moet je niet gaan.18-270 is 15x zoom.
      Je begrijpt dat je met zo'n lens consessies moet doen.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon d90 + (all round) lens tamron of nikon?

        Waarom niet de Tamron 17-50mm en een 2e hands (of nieuwe) Nikon 70-300 mm VR
        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

        BD1614BE

        Comment


        • #5
          Re: Nikon d90 + (all round) lens tamron of nikon?

          Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
          Waarom niet de Tamron 17-50mm en een 2e hands (of nieuwe) Nikon 70-300 mm VR
          Ik kan Moer05 wel begrijpen, als ik op reis ga, doe ik ook consessies tov mijn reispartner en baggage-inhoud, dus ik denk er ook ernstig over na één superzoom te kopen (enkel voor reisdoeleinden)
          Nikon Df

          Comment


          • #6
            Re: Nikon d90 + (all round) lens tamron of nikon?

            ik werk dikwijks met de oudere Tamron 18-250 en ben al dikwijls verwonderd geweest van de resultaten , enkel z'n uitzicht volledig open....
            Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon d90 + (all round) lens tamron of nikon?

              Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
              Ik kan Moer05 wel begrijpen, als ik op reis ga, doe ik ook consessies tov mijn reispartner en baggage-inhoud, dus ik denk er ook ernstig over na één superzoom te kopen (enkel voor reisdoeleinden)
              Moet zeggen dat bij mij de 70-300mm er op reis eigenlijk gewoon op blijft, nog maar zelden gedacht; had ik maar....
              Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

              BD1614BE

              Comment


              • #8
                Re: Nikon d90 + (all round) lens tamron of nikon?

                hoi,

                ik heb ze allebij.
                de Tamron 17-50 en de 18-270

                De 17-50 is een prima lens.

                Volgens verschillende revieuws is de Tamron 18-270 net iets beter dan de Nikon 18-200.

                Vandaar dat ik die Tamron 18-270 ook heb gekocht als "reislens".

                Maar optisch is de 17-50 toch stukken beter dan de 18-270.

                mvg
                nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon d90 + (all round) lens tamron of nikon?

                  Misschien ook eens kijken naar de nikkor 16-85. Ietsje duurder, maar zijn geld echt dik waard. Die extra groothoek is zeker welkom en beeldkwaliteit is echt goed.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon d90 + (all round) lens tamron of nikon?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                    Misschien ook eens kijken naar de nikkor 16-85. Ietsje duurder, maar zijn geld echt dik waard. Die extra groothoek is zeker welkom en beeldkwaliteit is echt goed.
                    Wel Teun, ik treed je bij, is idd superlens, heb deze met spijt in het hart weggedaan wegens overcompleet auw... en om wat centjes vrij te maken voor wat lichtsterk glas maar wat heb ik die lens al gemist
                    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                    BD1614BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon d90 + (all round) lens tamron of nikon?

                      allen bedankt voor de reacties!

                      Ik heb alvast de tamron 17-50 VC gekocht en wat betreft de allround zoom, daar ga ik op mijn gemak nog eens naar kijken.

                      Comment

                      Working...
                      X