Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 100-400

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 100-400

    Hi, een jaar of 2-3 geleden werd de Canon 100-400 omschreven als een stofzuiger.
    Is dit nog altijd zo of is dit ondertussen verbeterd.

    Bedoeling is provinciaal voetbal (waar ik nu mijn 70-200 voor gebruik) en vogels.
    Met vogels bedoel ik wel in de natuur, dus strand, bos, polders.... en niet de vogelfoto's in de tuin waarbij dan achteraf het nootnetje nog dient verwijderd te worden met PS.

    Thanks.
    Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

  • #2
    Re: Canon 100-400

    een stofzuiger blijft een stofzuiger
    maar waarom zou dat je tegenhouden... ik heb verschillende stofjes in de lens zitten, maar zie je dit op de foto? absoluut niet!!

    maar kheb zo het gevoel dat Canon toch eens met een opvolger gaat uitkomen... theeft lang genoeg geduurd
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Canon 100-400

      Ik heb de 100-400 dit jaar veel gebruikt rond het circuit in Spa, Zolder, Assen en Zandvoort ... en geen enkel stofje te zien hoor

      Je blijft natuurlijk heel wat momentum maken bij het in- of uitzoomen, maar dat is met elke lens zo, dus laat dit je zeker niet tegenhouden. Veel mensen hebben het moeilijk met het schuiftrompet type ... maar ik vind dit net handig, kan je héél snel veranderen van brandpunt ... wat ik regelmatig gebruik : racewagen komt op mij af en dan neem ik een shot op 400mm, daarna rijdt hij voorbij en pan ik aan 100mm en terwijl hij wegrijdt neem ik de achterkant nog eens aan 400mm ... werkt prima, beetje oefening maar toch de resultaten zijn schitterend.

      Ik heb ook de 70-200 2.8 IS lens, en ik twijfel altijd welke ik nu zou meenemen naar het circuit ... meestal heb ik ze dan ook beide bij, beetje powertraining kan geen kwaad hé, het weegt allemaal nogal veel

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 100-400

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        een stofzuiger blijft een stofzuiger
        maar waarom zou dat je tegenhouden... ik heb verschillende stofjes in de lens zitten, maar zie je dit op de foto? absoluut niet!!
        Dat begrijp ik wel, bij mijn 17-55 kan je ook reeds stofjes zien.
        Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

        Comment


        • #5
          Re: Canon 100-400

          Oorspronkelijk geplaatst door fisherman Bekijk bericht
          Dat begrijp ik wel, bij mijn 17-55 kan je ook reeds stofjes zien.
          maar dat mag je niet afschrikken, het blijven toplenzen (zowel de 17-55 als 100-400)
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Canon 100-400

            ik heb de 100-400 voor rally en heb van stof niet veel last blijft een pracht lens gr benn

            Forum voor het plaatsen van foto's waar actie centraal staat: sport, beweging, .... Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 100-400

              ik zou me er ook niet door laten afschrikken.
              wat ik soms doe in stoffige omgeving is een diepvries zak erover trekken (met enkele elastieken vast maken vooraan en achteraan). dan kan er niet echt veel stof in de lens komen. (wel kijken mensen soms eens raar )
              Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

              Comment


              • #8
                Re: Canon 100-400

                *offtopic*
                de naam van die map is geweldig !

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 100-400

                  Dit mag je zeker niet tegenhouden om deze lens te kopen.
                  Ik ben er uiterst tevreden over en heb zelf nog geen stof in de lens.
                  Ik heb de lens bij onze laatste reis in Afrika veel gebruikt voor 'stoffige' safari's en heb geen last gehad met stof.
                  Als je de kans en 't geld hebt, zou ik zeggen 'Kopen' !!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 100-400

                    Bedankt. Jullie hebben mij nu al overtuigd. Ik ga de reviews van Sigma niet meer aflopen. Ook de IS en de flexibiliteit staan me meer aan dan van de 400 prime.
                    Waarschijnlijk bij Konijn voor 1270 €.
                    Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 100-400

                      Als het budget geen probleem is gaat er geen beter alternatief zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 100-400

                        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                        een stofzuiger blijft een stofzuiger
                        maar waarom zou dat je tegenhouden... ik heb verschillende stofjes in de lens zitten, maar zie je dit op de foto? absoluut niet!!

                        maar kheb zo het gevoel dat Canon toch eens met een opvolger gaat uitkomen... theeft lang genoeg geduurd
                        Bij mij zitten er ook wat in

                        Het zou evt kunnen samenhangen met het feit dat de rubberen ring in de zoomlock versleten is (hij klemt niet goed meer), maar ze kunnen evengoed langs de achterste lensopening uit de buitenlucht of uit de body naar binnen zijn gekomen

                        Ik ga die ring toch laten vervangen bij ROFA

                        Voor de rest geen enkel probleem met deze lens (en ik vrees dat de opvolger een stuk duurder zal zijn)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 100-400

                          Mijn 100-400 is net terug van reparatie, door dat er stof in de lens zat, werd het volledige zoom-mechanisme beschadigd. Kostprijs van dit... €675
                          www.rally-image.be - rallysport in en rond België

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 100-400

                            Oorspronkelijk geplaatst door tommeke_B Bekijk bericht
                            Mijn 100-400 is net terug van reparatie, door dat er stof in de lens zat, werd het volledige zoom-mechanisme beschadigd. Kostprijs van dit... €675
                            Dat is minder natuurlijk. Bij ETB in Roosendaal geweest?

                            Hoe oud is de lens?
                            Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 100-400

                              Oorspronkelijk geplaatst door fisherman Bekijk bericht
                              Dat is minder natuurlijk. Bij ETB in Roosendaal geweest?

                              Hoe oud is de lens?
                              De lens is 1,5 jaar oud (zomer 2008). Reparatie bij Canon zelf, wel super in orde gedaan moet ik zeggen. Toch ben ik altijd voorzichtig geweest als ik ergens 'in het stof' stond...
                              www.rally-image.be - rallysport in en rond België

                              Comment

                              Working...
                              X