Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop Canon 50mm 1.4 of Canon 85mm 1.8 ? of ev. Alternatief.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop Canon 50mm 1.4 of Canon 85mm 1.8 ? of ev. Alternatief.

    Doel : om binnen foto’s te nemen : feestjes, tafeltenniswedstrijden (zonder flits),..
    (ik heb nog geen prime, evenmin een lichtsterke lens ; al mijn lenzen zijn F4).
    Is wel de bedoeling dat ik met die lens iets meer/beter kan doen dan met huidige lenzen.
    Zelf ben ik al te weten gekomen dat de 50mm 1.4 volopen een te grote scherptediepte geeft voor het fotograferen van personen, maar ik zou in dat geval het diafragma wel kunnen dichtknijpen tot 1.8 of 2.8 , dacht ik zo. De USM zou ook geen ‘echte’ USM zijn. Kleine lichte lens, die dus gemakkelijk zijn plaats vindt een de fototas.
    De 85 mm 1.8 zou een zeer mooi bokeh geven , maar verschillende mensen maken dan weer de opmerking dat ze 85mm een beetje te lang vinden voor binnen. Weegt een pak meer en is ook groter. Kwalitiatief beter dan de 50mm.
    Opmerkingen/raad welkom
    Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

  • #2
    Re: aankoop Canon 50mm 1.4 of Canon 85mm 1.8 ? of ev. Alternatief.

    binnen zou ik eerder naar een 35mm neigen als je in kleine kamers wilt werken en meer dan de mensen hun hoofd op de foto wilt... (zeker in het geval van een crop, ik gebruikte hier altijd mijn 24mm f/1.4 voor toen ik nog met mijn 400D werkte)

    voor tafeltennis dan weer langer (85mm)
    Last edited by RikH; 30 december 2009, 12:50.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: aankoop Canon 50mm 1.4 of Canon 85mm 1.8 ? of ev. Alternatief.

      Mijn 85 gebruik ik niet binnen, tenzij in sporthal. Eigenlijk kan je wel de 17-55 2.8 IS gebruiken: lichtsterk en flexibel. Indien geen optie: ga dan voor de 50 of een 35mm. Goed alternatief in Sigma beschikbaar trouwens
      Wouter

      Comment


      • #4
        Re: aankoop Canon 50mm 1.4 of Canon 85mm 1.8 ? of ev. Alternatief.

        Oorspronkelijk geplaatst door stocky Bekijk bericht
        Weegt een pak meer en is ook groter. Kwalitiatief beter dan de 50mm.
        Het meer-gewicht van 85 tov de 50mm is maar 135 gram, dat ga je bijna niet voelen.
        Ik heb ze beiden gehad, vond de 85 mm mooier bokeh geven en gevoelsmatig scherper.

        Maar ik volg RikH dat je voor binnenshuis beter af bent met een 28 à 35 mm.
        Fuji X - Less became more

        Comment

        Working...
        X