Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor mij GEEN oldtimer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voor mij GEEN oldtimer.


    http://www.iihs.org/video.aspx/info/50thcrash
    Homo Sapiens Pentaxiensis

  • #2
    Re: Voor mij GEEN oldtimer.

    Ja wablief zeg, en dan nog zo'n grote Amerikaanse slee.
    Precies of die waren gemaakt uit stevig karton.
    In mijn BMW-tje 700 uit begin de zestiger jaren zaten nieteens veiligheidsgordels.
    Stel je voor dat daarmee een frontale botsing had gehad, mag er gewoon niet aan denken.

    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Voor mij GEEN oldtimer.

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Ja wablief zeg, en dan nog zo'n grote Amerikaanse slee.
      Precies of die waren gemaakt uit stevig karton.
      In mijn BMW-tje 700 uit begin de zestiger jaren zaten nieteens veiligheidsgordels.
      Stel je voor dat daarmee een frontale botsing had gehad, mag er gewoon niet aan denken.

      Grtz, RF
      zelfs geen motor voorin....
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: Voor mij GEEN oldtimer.

        Wel een fameus verschil tussen deze twee ... geef mij de moderne versie maar!
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Voor mij GEEN oldtimer.

          Zoveel jaren research verder is dit niet meer dan normaal uiteraard he.
          Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

          Comment


          • #6
            Re: Voor mij GEEN oldtimer.

            Vroeger jaren hadden de meeste niet van veiligheid gehoord alleen geld kende ze toen al zeer goed.
            Zo had Ford een Torino die bij de minste achterwaartse aanrijding de benzinetank scheurde waarna hij in brand vloog.
            Die hebben ze jaren verkocht tot ze hem van de markt moesten halen, er zijn talrijke procesen geweest door nabestaanden van slachtoffers die zo om het leven zijn gekomen.
            En dan nog oldtimers hebben mij ook nooit veel gezegd, ik was altijd blij dat ik van de oude rommel vanaf was tot ze helaas begonnen met alles electronis te maken.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

            Comment


            • #7
              Re: Voor mij GEEN oldtimer.

              auw, komt hard aan!

              leuk vergelijk in bouw nu en toen
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: Voor mij GEEN oldtimer.

                Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                Vroeger jaren hadden de meeste niet van veiligheid gehoord alleen geld kende ze toen al zeer goed.
                Zo had Ford een Torino die bij de minste achterwaartse aanrijding de benzinetank scheurde waarna hij in brand vloog.
                Die hebben ze jaren verkocht tot ze hem van de markt moesten halen, er zijn talrijke procesen geweest door nabestaanden van slachtoffers die zo om het leven zijn gekomen.
                En dan nog oldtimers hebben mij ook nooit veel gezegd, ik was altijd blij dat ik van de oude rommel vanaf was tot ze helaas begonnen met alles electronis te maken.
                idem met de Ford Pinto
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #9
                  Re: Voor mij GEEN oldtimer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                  Vroeger jaren hadden de meeste niet van veiligheid gehoord alleen geld kende ze toen al zeer goed.
                  Zo had Ford een Torino die bij de minste achterwaartse aanrijding de benzinetank scheurde waarna hij in brand vloog.
                  Die hebben ze jaren verkocht tot ze hem van de markt moesten halen, er zijn talrijke procesen geweest door nabestaanden van slachtoffers die zo om het leven zijn gekomen.
                  En dan nog oldtimers hebben mij ook nooit veel gezegd, ik was altijd blij dat ik van de oude rommel vanaf was tot ze helaas begonnen met alles electronis te maken.
                  Er is het verhaal van een Amerikaanse autoproducent die een model in het gamma had die bij een bepaald type ongeval, ontoereikende letsels kan veroorzaken, soms met de dood als gevolg.

                  Een intern onderzoek heeft dan uitgewezen dat de gerechtskosten en schadevergoedingen tov slachtoffers van hun foute constructie/slechte veiligheid lager zouden liggen dan de kosten om het model terug te roepen, productielijn aan te passen etc...

                  Ze hebben het dan maar zo gelaten en het model verder verkocht.
                  Jaja... $$$'s versus mensenleven....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voor mij GEEN oldtimer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    zelfs geen motor voorin....
                    Nee die zat achterin als je die kon vinden, zo klein was die.
                    De homokinetische koppelingen waren gewoon rubberen ringen met bouten.
                    Te "geweldig" aanzetten betekende bijna zeker dat de één of andere kapot was met alle gevolgen vandien.
                    Heb die bak na een jaar geruild voor een kever.

                    Grtz, RF
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voor mij GEEN oldtimer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                      Er is het verhaal van een Amerikaanse autoproducent die een model in het gamma had die bij een bepaald type ongeval, ontoereikende letsels kan veroorzaken, soms met de dood als gevolg.

                      Een intern onderzoek heeft dan uitgewezen dat de gerechtskosten en schadevergoedingen tov slachtoffers van hun foute constructie/slechte veiligheid lager zouden liggen dan de kosten om het model terug te roepen, productielijn aan te passen etc...

                      Ze hebben het dan maar zo gelaten en het model verder verkocht.
                      Jaja... $$$'s versus mensenleven....
                      den deze ( pinto)
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

                      Comment


                      • #12
                        Re: Voor mij GEEN oldtimer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                        den deze ( pinto)
                        Hebben ze er daar veel van verkocht? Met zo'n lelijke wagen wil toch niemand rondrijden? Of het zou een soort diefstalbeveiliging moeten zijn, die is zo lelijk dat niemand die wil stelen.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Voor mij GEEN oldtimer.

                          Ja mannen, waar is de tijd dat we ..als de gaskabel losgekomen was, of gewoon afgebroken, we rechtstreeks vanaf de carburator langsonder de "capot" naar het driehoekig zijraampje gingen met een touwtje.....gas geven en we kwamen thuis hoor.
                          'k zal wel nen oude pee zijn zeker??
                          perman
                          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                          Comment


                          • #14
                            Re: Voor mij GEEN oldtimer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                            Ja mannen, waar is de tijd dat we ..als de gaskabel losgekomen was, of gewoon afgebroken, we rechtstreeks vanaf de carburator langsonder de "capot" naar het driehoekig zijraampje gingen met een touwtje.....gas geven en we kwamen thuis hoor.
                            'k zal wel nen oude pee zijn zeker??
                            heb ik nog gedaan ( niet door het zijraampje) met een citroên GSA.
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • #15
                              Re: Voor mij GEEN oldtimer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Hebben ze er daar veel van verkocht? Met zo'n lelijke wagen wil toch niemand rondrijden? Of het zou een soort diefstalbeveiliging moeten zijn, die is zo lelijk dat niemand die wil stelen.
                              Dat was in dien tijd ( rond 1976 -1981) wat men noemt, "een kleine Amerikaan", dus voor diegenen die ook eens een kleine wagen wilden, maar niet Europees of Japans, kwam bij deze terecht.
                              Ik ben niet zeker, maar ik denk dat ie ook in "Charlie's angels" voorkwam.
                              ja,
                              maar in een andere versie.

                              Last edited by toerist; 30 december 2009, 21:57.
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

                              Comment

                              Working...
                              X