Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Enkele zeldzame Pentax lensjes en TC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [ Pentax ] Enkele zeldzame Pentax lensjes en TC

    Wegens een aanschaf van enkel nieuwere lensjes, zoek ik een nieuwe thuis voor enkele minder gebruikte lenzen en accessiores waaronder deze

    SMC PENTAX-F 1.7X AF ADAPTER ----> Hou ik toch nog even bij
    Deze teleconverter vergroot niet alleen de brandpuntsafstand van de erop gemonteerde lens, ze maakt ook van elke manuele lens een autofocus objectief. Een oude manuele 200mm wordt dus een +/- 350mm autofocus lens!! Perfect bruikbaar op elke analoge en digitale Pentaxbody met K-bayonet.

    SMC PENTAX-FA 1:1.7 50MM ----> Verkocht
    Let op: dit is niet de ruimer verspreidde en nog steeds nieuw te kopen 1.4-variant, maar de scherpere en enkel in Azië verkochte 1.7-versie. Deze 1.7-lens is (ondanks een half stopje minder lichtsterk) wide-open veel scherper!! De 50/1.7-optiek is in mijn ogen één van de beste standaardoptieken over alle merken heen. Dit subliem lensje is vollautomatisch bruikbaar op alle analoge en digitale Pentax-cameras met k-bayonet (ist*, K100d, K110, K200d, K10d, K20d, K-x, K-m, K-7...). Perfecte staat, 100% stof-, olie- en andere contaminaties vrij. Met originele verpakking.

    Tamron SP AF 14mm F/2.8 Asph. [IF] ----> € 500
    Deze uiterst lichtsterke (F2.8!!) ultrabreedhoeklens (14mm) is in perfecte staat, volkomen stof-, kras-, olie-,... vrij. Volledig compatibel met alle analoge en digitale Pentaxcameras zoals K100d, K200d, K-M, K10d, K20d... (automatische belichting én scherpstelling). Betere prestaties en veel solider dan de Smc Pentax-DA 14mm F2.8 en voorzien van diafragmaring. In tegenstelling tot de Pentax-variant is dit een full-framelens dus op analoog wordt de beeldhoek nòg impressionanter. Ik doe 'm weg omdat ik onlangs de nog iets bredere smc Pentax-DA 12-24mm F4.0 op de kop kon tikken. Zéér moeilijk nieuw te verkrijgen; kost nieuw +/- ? 900.

    SMC Pentax-DA 1:4 16-45mm ED AL ----> Verkocht
    Deze lens kwam in set bij een K20d die ik onlangs kocht, maar omdat ik al ook een SMC PENTAX-DA* 1:2.8 16-50mm had, heb ik ze eigenlijk nooit gebruikt. Deze lens is dus in volkomen nieuwstaat. Véle malen scherper én lichtsterker dan de 18-55m-kitlens. Lees de reviews er zeker op na. Vollautomatisch bruikbaar op alle digitale Pentax-cameras (ist*, K100d, K110, K200d, K10d, K20d, K-x, K-m, K-7...). Perfecte staat, 100% stof-, olie- en andere contaminaties vrij. Met originele verpakking.

    SMC Pentax "K" 1:2.5 135mm ----> € 120
    Dé allerbeste portretlens uit het hele Pentax-gama. In absolute nieuwstaat, volkomen stof, schimmel en olievrij. Smooth focussing, snappy diafragme. Fantastisch bokeh en natuurlijke rendering.
    Perfect bruikbaar op alle digitale Pentax-cameras (ist*, K100d, K110, K200d, K10d, K20d, K-x, K-m, K-7...). Perfecte staat, 100% stof-, olie- en andere contaminaties vrij. Met originele verpakking.
    Met een gepaste adapter ook op Canon bruikbaar.





    Last edited by frederik9111; 13 januari 2010, 16:09.
    Pentaxian in hart en nieren...
Working...
X