Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitaal coax kabel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitaal coax kabel

    Hallo
    Ik zou een Digitaal coax kabel moeten hebben om mijne HD dig. aan mijn homecinema aan te sluiten.
    Is er daar net zoals een HDMI kabel veel verschil in?
    Thx

  • #2
    Re: Digitaal coax kabel

    hangt af van de afstand op een lengte van 3m maakt dat echt niets uit zowel met HDMI als Coax. hoe langer de kabel hoe beter de kwaliteit moet zijn. kijk hier maar eens
    http://www.allekabels.nl/Tulp-Kabels...oax-Kabel.html
    I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work

    Comment


    • #3
      Re: Digitaal coax kabel

      Oorspronkelijk geplaatst door dafkeD40 Bekijk bericht
      Hallo
      Ik zou een Digitaal coax kabel moeten hebben om mijne HD dig. aan mijn homecinema aan te sluiten.
      Is er daar net zoals een HDMI kabel veel verschil in?
      Thx
      Wat bedoel je met "is daar net zoals hdmi veel verschil in"
      ik hoop dat je het over de prijs hebt , want in hdmi kabels zit er geen kwaliteitsverlies of winst in volgens duurte van de kabel ,
      deze werkt of werkt niet !

      Comment


      • #4
        Re: Digitaal coax kabel

        is een hd digicorder niet enkel met optisch ( toslink) aan te sluiten?

        klik

        hopelijk heb je lip-sync op je receiver, want kan wel eens nuttig zijn in die combinatie

        of home-cinema aan: klank tv uit....
        Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

        Comment


        • #5
          Re: Digitaal coax kabel

          Oorspronkelijk geplaatst door harryballector Bekijk bericht
          of home-cinema aan: klank tv uit....
          zo doe ik het altijd...
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Digitaal coax kabel

            Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
            want in hdmi kabels zit er geen kwaliteitsverlies of winst in volgens duurte van de kabel!
            Eigenlijk is het : Hoe minder je afweet van kabels en kwaliteit ... hoe minder je merkt dat er een verschil is.
            Je moet niet alleen de kwaliteit van het signaal bekijken maar ook de kwaliteit van de connectoren en de gevoeligheid voor interferenties ... de afscherming dus.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Digitaal coax kabel

              Digitaal is minder kritisch dan analoog, maar zeggen dat er geen verschil is, is er inderdaad over...
              Maar een goedkope kabel die erin slaagt om alle 0 en 1'tjes over te brengen, is duur genoeg. Je hebt gewoon een degelijke kabel nodig.
              Zorg er wel voor dat je kabel zo kort mogelijk is voor de toepassing (zonder ergens te spannen natuurlijk). Als het lukt met 1.5 m, heb je echt geen 10 m. nodig...
              Ik gebruik tussen mijn DVD-speler en INDI-ontvanger, goedkope kabel met vergulde aansluitingen (die er toch behoorlijk degelijk uitzien). Heb per stuk een 20€ betaald en die werken zonder problemen.
              Je kan het ook anders stellen : als de kabel meer kost dan het toestel dat eraan hangt ben je niet goed bezig...
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #8
                Re: Digitaal coax kabel

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Eigenlijk is het : Hoe minder je afweet van kabels en kwaliteit ... hoe minder je merkt dat er een verschil is.
                Je moet niet alleen de kwaliteit van het signaal bekijken maar ook de kwaliteit van de connectoren en de gevoeligheid voor interferenties ... de afscherming dus.
                jij kent daar natuurlijk alles van en ik niks , je kent me toch zoooooo goed hé verseg
                niet dus ,
                ik ken je niet en jij mij niet ,
                hoe kan je dan veronderstellen dat ik er niks van ken , stom,

                (spreek voor jezelf en ben je het niet eens met iemand hoef je niet degrenerend te doen , ok? )

                Persoonlijk heb ik er 1tje van 9.90 euro (tgoedkoopste va tgoedkoopste )
                een soepele kabel met goede aansluitingen
                hij word minstens 1x per dag verstoken van laptop naar hd digicorder
                (en omgekeerd)
                en dit al gedurende lange tijd .
                nog NOOIT geen problemen gehad .
                en ivm digitaal signaal als je een kabel van 1000 euro koopt of 1 van 1.5 euro
                of je zend signaal door of niet .
                maw of die werkt of niet .

                Comment


                • #9
                  Re: Digitaal coax kabel

                  Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
                  jij kent daar natuurlijk alles van en ik niks , je kent me toch zoooooo goed hé verseg
                  niet dus ,
                  ik ken je niet en jij mij niet ,
                  hoe kan je dan veronderstellen dat ik er niks van ken , stom,

                  (spreek voor jezelf en ben je het niet eens met iemand hoef je niet degrenerend te doen , ok? )

                  Persoonlijk heb ik er 1tje van 9.90 euro (tgoedkoopste va tgoedkoopste )
                  een soepele kabel met goede aansluitingen
                  hij word minstens 1x per dag verstoken van laptop naar hd digicorder
                  (en omgekeerd)
                  en dit al gedurende lange tijd .
                  nog NOOIT geen problemen gehad .
                  en ivm digitaal signaal als je een kabel van 1000 euro koopt of 1 van 1.5 euro
                  of je zend signaal door of niet .
                  maw of die werkt of niet .
                  ik denk toch dat je zijn stelling verkeerd opneemt hoor...

                  ik ben hifi liefhebber maar zonder de "wijsheid" verschil te horen tussen kabels van 100 en 1000 euro, voor zover men dat nog zonder apparatuur kan vaststellen....

                  maar toch: vind de meerwaarde qua kabelkwaliteit en connectoren zeker aannemelijk en merkbaar tussen kabels van paar euro's en bv 20 -30 euro voor een kabel ( ik vind trouwens dat de grootste value for money met toegevoegde waarde ifv uitgave in die zone ligt ( voor de meeste zaken))

                  je zend signaal door of niet: ja en nee, kwaliteit van signaal is er ook nog, bv een slechte tulp kabel naar je actieve subwoofer kan er een constante brom op steken, signaal ja: kwaliteit niet

                  heb hier vorige week een goedkoop toslinkje de deur uitgegooit dat ik voor de ps3 had gekocht, reden: signaal en geen signaal.. en bij controle van de lichtstraal met een andere kabel dat ik nog had ( zonder te meten..) de helft minder "licht" dat deze kabel doorliet: dus slechte kabel

                  stelling: waar voor je geld:

                  koop kabels die iets meer kosten zonder veel geld uit te geven

                  wil je hierover gegronde opmerkingen maken: zet je eens aan een degelijke installatie en test een kabel van 10 - 100 en 1000 euro en maak dan een oordeel
                  Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

                  Comment


                  • #10
                    Re: Digitaal coax kabel

                    Oorspronkelijk geplaatst door harryballector Bekijk bericht
                    ik denk toch dat je zijn stelling verkeerd opneemt hoor...



                    koop kabels die iets meer kosten zonder veel geld uit te geven
                    Johny heeft nochtans gelijk, ondanks wat Verseg en jij zeggen..
                    Hij heft het over HDMI, dat is een digitaal signaal. Heeft dus niets te maken met gebrom en interferenties. Ik heb nog nooit een 0 een 1 zien worden door een magneet in de buurt

                    De 0 en de 1 komt aan, of ze komt niet aan. Kwaliteit van connectoren is ook van weinig belang. Puur om corrosie tegen te gaan gaat men vergulden. Ik heb nog nooit een kabel zien roesten in mijn woonkamer. Bovendien zijn die goedkope kabels ook verguld. Misschien in iets mindere mate, maar als die kabel van 3EUR 10 jaar meegaat zonder corrosie, is dat niet overdreven imho!

                    Nogmaals, het gaat hier over een digitale aansluiting! Kom dus niet af met een pleidooi over verbindingen naar luidsprekers met tulipjes!

                    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                    Comment


                    • #11
                      Re: Digitaal coax kabel

                      Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht

                      Kwaliteit van connectoren is ook van weinig belang

                      Nogmaals, het gaat hier over een digitale aansluiting! Kom dus niet af met een pleidooi over verbindingen naar luidsprekers met tulipjes!
                      subwoofer cinch kabel was ter voorbeeld... dat digitale aansluitingen tal van "analoge ongemakken" kwijt zijn is een feit


                      om nog een voorbeeld te geven wat digitaal signaal betreft: nog niet te lang geleden geknoei gehad hier met hdmi kabel, signaal of geen signaal, er bleek teveel speling op te zitten als de connector ingeplugd zat.. connector wat bewegen in slot en terug signaal.... dus bouw kwaliteit van connectoren speelt wel een rol ( verguld of niet verguld) , en dit zowel analoog als digitaal

                      als niet alle nullekes of eentjes toekomen door slecht contact heb je ook een probleem...

                      bij kabels van bedenkelijke kwaliteit heb je ook bv vlugger afgebrokken pinnetjes,kabelbreuk

                      als je snel weet wat er aan de hand is en kabels snel verwijderbaar zijn om te testen geen probleem, maar als je met flinke installatie zit met weggewerkte bekabeling enz kan ik je verzekeren dat kabeltje vervangen een plezier kan zijn... en op zo een moment wens je ter harte dat je paar euro's meer had uitgegeven en een hoop geknoei vermeden had

                      kga geen oorkondes over kabels geven van honderden euro's want zelf geloof ik daar ook niet in maar in minimale degelijkheid van kabels wel ( en heb deze materie in audio-video vroeger uitgebreid getest...)

                      als je geluk hebt en gelukkig bent met een kabel van paar euro's voor mij prima hoor
                      Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

                      Comment


                      • #12
                        Re: Digitaal coax kabel

                        En toch heeft Verseg ook deze keer "meer" gelijk...

                        Digitaal is inderdaad minder kritisch, maar een digitaal signaal haalt een veel hogere frequentie dan een analoog. En het is juist die hoge frequentie die het een kabel moeilijk maakt. Het verschil tussen 0 en 1 is inderdaad absoluut, maar dat hoogfrequent karakter kan daar toch roet in het eten gooien. Gooi eens zo'n signaal door een scope en je zal het dan misschien beter begrijpen.
                        Voor netwerkkabel gebruik je ook geen cat 5 op een Gigabit netwerk... Daar heb je min. 5e of 6 nodig.

                        Nu : met de huidige HDMI norm (en de huidige HD TV) is er nog geen probleem, maar die frequenties worden wel steeds hoger, waardoor de eisen die aan die kabels gesteld worden ook steeds hoger worden.

                        Er is geen enkele reden om vandaag 200 € aan een HDMI kabeltje uit te geven van 1.5 m, maar die rommel van 5 € laat ik toch ook links liggen. Langs de andere kant : meer dan 20€ moet het zeker ook niet kosten...
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #13
                          Re: Digitaal coax kabel

                          Verplaatst naar CC wegens geen enkele binding met fotografie.

                          Hans[Moderator]
                          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                          Comment


                          • #14
                            Re: Digitaal coax kabel

                            Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                            Johny heeft nochtans gelijk, ondanks wat Verseg en jij zeggen..
                            Hij heft het over HDMI, dat is een digitaal signaal. Heeft dus niets te maken met gebrom en interferenties. Ik heb nog nooit een 0 een 1 zien worden door een magneet in de buurt
                            En met één bepaalde goedkope HDMIkabel had ik hiet anders strepen in mijn beeld en met een goed afgeschermde HDMI-kabel niet.
                            Het is niet alleen uw signaal dat niet mag veranderen, er mag ook niets anders mee op uw signaal mee naar binnen gaan.
                            Misschien is het woord interferenties niet het juiste dat ik moet gebruiken.
                            Last edited by VerSeg; 5 januari 2010, 00:47.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Digitaal coax kabel

                              Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
                              hoe kan je dan veronderstellen dat ik er niks van ken , stom,

                              (spreek voor jezelf en ben je het niet eens met iemand hoef je niet degrenerend te doen , ok? )
                              Je moet niet iemand kennen om op zijn uitspraken verder te gaan. En ik ken je inderdaad niet zo goed, daar was je 2fast voor.
                              Als je iets maar dan ook iets van elektronica zou kennen dan zou je ook wel snappen dat problemen nog altijd mogelijk zijn, ook met een digitaal signaal.
                              En lees eens wat er staat ... niets wijst op een persoonlijk verwijt naar u.
                              Maar het is goed ... ik zal er vanuit gaan dat je elektronica gestudeerd hebt en jaren ervaring achter de rug hebt bij een toonaangevend bedrijf van audio/video.

                              maw of die werkt of niet .
                              Een Lada rijdt ook, een Mercedes of BMW ook ... daar zijn ook mensen die geen verschil merken zolang het maar bolt.
                              Last edited by VerSeg; 5 januari 2010, 00:55.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X