Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omzetten VHS naar Digital Video

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Omzetten VHS naar Digital Video

    Heb massa's VHS en superVHS opnames van ganse familie en heb nu van echtgenote een ultimatum opdracht gekregen om die ouden brol in een nieuw kleedje te zetten.
    Ben een grote Nul op gebied van videomontage. Wie kent een forum (zowat tegenhanger van BD maar dan video) waar ik mijn licht kan opsteken?
    Help?

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

  • #2
    Re: Omzetten VHS naar Digital Video

    het simpelste is via een dvd recorder
    of via hd recorder
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #3
      Re: Omzetten VHS naar Digital Video

      Ik heb geen idee welk forum je zou kunnen bezoeken maar ik heb het ooit gedaan met dit hier : Belkin F5U228 - USB2 DVD Creator. met dit kan je misschien al wat verder zoeken. Is wel een hels werk
      I love my D500

      Comment


      • #4
        Re: Omzetten VHS naar Digital Video

        Daar heb ik enige tijd geleden de Pinnacle Dazzle Platinium gekocht. Aansluiten op de USB van de pc en aan de andere kant RCA stekkers (composietvideo) of s-video miniDIN. Het pakket komt met de nodige software om direct te branden naar DVD of CDR, en een beeldbewerkingspakket om beelden te monteren of bewerken via harde schijf naar DVD, CDR of whatever. Richtprijs €99.

        Wat betreft je vraag naar een videoforum, op videomontageforum is wel wat informatie terug te vinden maar ik heb geen ervaring met de forumgemeenschap daar.

        Succes, Henri!

        Willy
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Re: Omzetten VHS naar Digital Video

          Dank voor de snelle reactie.
          Pinnacle lijkt me zeker in aanmerking te komen. Dank Willy voor de link.
          Had recent een aanbieding gezien voor Terratic Grabble met Magix software voor 39 € maar weet niet of dat wat waard is.
          Echtgenote wil niet enkel nieuw kleedje maar vooral uitvoerig opkuisen van de oude brol. Dus: Video-editing here I come. Hoop dat ik niet ga verdrinken.

          Henri
          lidnummer: BD0435BE

          Comment


          • #6
            Re: Omzetten VHS naar Digital Video

            Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
            Heb massa's VHS en superVHS opnames van ganse familie en heb nu van echtgenote een ultimatum opdracht gekregen om die ouden brol in een nieuw kleedje te zetten.
            Ben een grote Nul op gebied van videomontage. Wie kent een forum (zowat tegenhanger van BD maar dan video) waar ik mijn licht kan opsteken?
            Ik gebruik ACEDVio van Canopus. Aansluiting is zowel analoog (S-video/AV) als digitaal (firewire en DV). Software is Adobe Premiere.
            Wat de fora betreft, daar ben ik niet meer mee bezig, schijnbaar is Canopus zelf ook niet meer actief met fora.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: Omzetten VHS naar Digital Video

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Ik gebruik ACEDVio van Canopus. Aansluiting is zowel analoog (S-video/AV) als digitaal (firewire en DV). Software is Adobe Premiere.
              Wat de fora betreft, daar ben ik niet meer mee bezig, schijnbaar is Canopus zelf ook niet meer actief met fora.
              mny tnks om.
              QSL and QSY ACEDVio
              Best 73's de ON7OC

              Henri
              lidnummer: BD0435BE

              Comment


              • #8
                Re: Omzetten VHS naar Digital Video

                De goede recorders voor het VHS en vooral het Super-VHS formaat zijn steeds moeilijker te vinden. Het is vooral van cruciaal belang om de cassettes af te spelen met een goede recorder. Vooral de super VHS recorders zijn niet meer niet te verkrijgen en was indertijd semi-professioneel. Capture de video met de canopus is inderdaad een goede keus, maar wel duur. De canopus apparatuur heb ik aangeschaft in de webwinkel Video-naar-dvd.be. Ook Super VHS recorders worden daar aangeboden. Het loont ook de moeite om even de rekensom te maken en eventueel een prijsbestek te vragen bij een professional in uw buurt qua digitalisatie? Veel succes bij het digitaliseren!

                Comment


                • #9
                  Re: Omzetten VHS naar Digital Video

                  Een reactie op een 3-jaar oude post ?
                  Ik denk dat die omzetting al lang, heel lang geleden gedaan is ....
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #10
                    Re: Omzetten VHS naar Digital Video

                    Oorspronkelijk geplaatst door ecomoda Bekijk bericht
                    De goede recorders voor het VHS en vooral het Super-VHS formaat zijn steeds moeilijker te vinden.
                    Vooral de super VHS recorders zijn niet meer niet te verkrijgen......
                    en ik zoek nog een Betamax Recorder.
                    heb nog zo,n 20 banden die ik om wil zetten.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Omzetten VHS naar Digital Video

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      en ik zoek nog een Betamax Recorder.
                      heb nog zo,n 20 banden die ik om wil zetten.
                      grt,bouk.
                      Dan zoek je niet goed
                      Betamax Recorder
                      Never resist temptation or it could go away...
                      Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                      Comment


                      • #12
                        Re: Omzetten VHS naar Digital Video

                        Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                        Dan zoek je niet goed
                        Betamax Recorder
                        bedankt..niet aan gedacht.
                        kan je zo,n oud ding eigenlijk wel op de PC of TV aansluiten..?
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Omzetten VHS naar Digital Video

                          Hieronder bekijkt u eveneens een Betamax recorder. Daarentegen vindt u in de shop ook een mooie verzameling converters waarmee u de recorder verbindt met uw pc.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Omzetten VHS naar Digital Video

                            Ik kwam via Google op dit topic.
                            Wat zijn dd. vandaag interessante methodes om thuis sporadisch een vhs om te zetten naar DVD?
                            Heeft iemand een recente tutorial? Wat zijn interessante tools hiervoor?

                            Bedankt!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Omzetten VHS naar Digital Video

                              Ik heb onlangs ook VHS cassettes gedigitaliseerd. Ik heb deze usb grabber daarvoor gebruikt. Een VHS speler vind je tweedehands voor een 20€ of zo.

                              Bij die usb grabber zit ook een cd met software om de bandjes op te nemen. Heel simpel allemaal. Gewoon de cassette afspelen en dan opnemen. Bij die usb grabber zitten alle kabels die je nodig hebt, composiet/scart/s-video.
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment

                              Working...
                              X