Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Haven HDR Pano

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Haven HDR Pano

    Wind, mist en vrieskou. Een mens moet er wat voor over hebben om een speciaal plaatje te maken.



    Omdat horizontale pano's niet zo uitkomen in klein formaat, hier een grotere versie...

  • #2
    Re: Haven HDR Pano

    De compo is goed..
    Bewerking is niet goed.
    Te weinig detail en daarom te oppervlakkig..
    HDR dient juist om een foto dynamisch te maken waar je bij deze je doel hebt gemist..
    Jammer.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: Haven HDR Pano

      Mooie pano, speciale sfeer.
      Ik mis wat scherpte (kan ook aan m'n niet gecalibreerd vervangingsscherm liggen).
      De HDR komt niet ten volle tot z'n recht
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

      Comment


      • #4
        Re: Haven HDR Pano

        Leuke sfeer.
        Een minpuntje is er als je de grotere versie bekijkt,dan zie je een lichte gom of brusch streep van links onder naar rechts boven vertrekken ?
        Mvg Belenos

        Comment


        • #5
          Re: Haven HDR Pano

          Maar goed dat niet iedereen dezelfde smaak heeft, we zouden allemaal met dezelfde vrouw getrouwd zijn .
          Ik vind em dus erg goed, de HDR valt niet eens op dus prima.
          Compo, kleuren zijn .
          Voor mij ook voldoende detail, de mist/rook die over een deel van de foto ligt verbergt idd op sommige plaatsen wat details maar maakt de sfeer .
          Alles tezamen voor mij dus .

          En ja, het logo op de grote versie is erg storend maar we begrijpen wel waarom.

          Comment


          • #6
            Re: Haven HDR Pano

            Ondanks de ongunstige weersomstandigheden kan deze me niet echt bekoren zoals je andere werk dat wel deed bij mij.
            Kijk ook eens onderaan net rechts van de balustrade. Je zal zien dat er een serieuze stitchfout zit in de plankenvloer...

            Mvg,
            Frederic

            Comment


            • #7
              Re: Haven HDR Pano

              Oorspronkelijk geplaatst door belenos Bekijk bericht
              Leuke sfeer.
              Een minpuntje is er als je de grotere versie bekijkt,dan zie je een lichte gom of brusch streep van links onder naar rechts boven vertrekken ?
              Mvg Belenos
              Ik vermoed dat dit een 'watermark' . het lijkt me meer een vogel in vooraanzicht en met een nickname als 'birdeye'
              Anders zou dit toch ook op de verkleinde foto tezien moeten zijn, niet?
              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
              "Casu Consulto - Modo Fac"

              Comment


              • #8
                Re: Haven HDR Pano

                Phew... harde reacties. Maar ja, daarvoor dient het forum hé. Met sommige ben ik het eens, met anderen niet.

                HDR. Het is geen zuivere HDR maar een enfuse combinatie van 7 belichtingen en 8 posities voor de pano. Dus in totaal 56 foto's. Misschien heb ik de titel wat verkeerd gekozen. Wat betreft de instellingen. Ik vind dat iets persoonlijks. De ene wil sterk opgetrokken tinten, de andere niet. Zelf ben ik geen voorstander van de echt harde HDR foto's.

                De stitchfout. volkomen gelijk Frederic. Er zat ook een stitchfout in de leuning en daar heb ik me teveel op gefocust. Heel slordig van mij. De gebruikte lens is een Tokina 12-24 Nikon D300. Hier zou ik graag wat ervaringen vragen aan andere fotografen. Het gaat gewoonweg niet om met deze lens een pano zonder stichfouten te maken. De panohead staat nochthans perfect uitgelijnd. Dat probleem heb ik met geen enkele andere lens, enkel met deze Tokina.

                Watermerk. Zelf ben ik ook geen voorstander van watermerken maar omdat er al teveel ongevraagd foto's van mij gebruikt werden in het verleden heb ik besloten om op iedere foto één te plaatsen. Ik zou het ook veel liever anders zien...

                Toch bedankt voor de reacties iedereen.
                Yvan.

                Comment


                • #9
                  Re: Haven HDR Pano

                  Voor mij is het een geslaagde pano.
                  Die stitchfout stoort mij niet. Het zijn de kleuren en de sfeer die deze foto zo speciaal maakt.
                  Doe zo verder want je maakt mooie dingen
                  BD0723BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Haven HDR Pano

                    Mooie prent, waar het slechte weer goed speelt.


                    Ivm sde stitchfout: Ben je zeker dat je op het nodal point draait voor het aantal mm waarop je werkt? Het nodal pint voor 12mm kan iets verschillen met het nodal voor 18mm, 24mm.

                    Comment

                    Working...
                    X