Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 35 mm 1.8 vs Sigma 30mm 1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 35 mm 1.8 vs Sigma 30mm 1.4

    Nu het kerstgeld binnen is ben ik op zoek naar een nieuwe lens. Ik wil een lens waar ik binnen heel gemakkelijk kan fotograferen zonder een flits te moeten gebruiken.

    Daarom is mijn oog gevallen op de 30 mm van Sigma. Toen ik echter in de winkel stond zag ik dat Nikon een van 35 mm had maar een diafragma van 1.8. De prijs is wel 300 € minder.

    Wat raden jullie me aan, ik weet dat 1.4 beter is maar de madam van de winkel zei dat die 1.8 ook goed was, daar ik graag een tweede opinie heb vraag ik het eens aan jullie

  • #2
    Re: Nikon 35 mm 1.8 vs Sigma 30mm 1.4

    Lijkt me een goede zet van Nikon (Canon heeft geen betaalbare lichtsterke 30-35mm )





    De Sigma is wel op Canon getest, dus niet direct vergelijkbaar, maar de algemene score zegt veel

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 35 mm 1.8 vs Sigma 30mm 1.4

      als je dan de prijs er nog bij doet, zou ik die stop licht vergeten, tenzij je natuurlijk extreem gaat

      ken ze geen van beide echt, maar de nikon focust volledig intern, wat ook wel leuk is als je in de buurt van ramen (bv door een raam) od wilt fotograferen
      hoe meer f**k hoe meer vreugd

      **=ol

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 35 mm 1.8 vs Sigma 30mm 1.4

        Ik heb dat Nikon lensje liggen en dit is een prachtlensje. Ik gebruik dat voor fullbody portretten en zelfs op 1.8 nog zeer scherp met mooie bokeh! Verschil tussen 1.8 en 1.4 is nu ook zo groot niet hoor.
        Als je wilt, ik verkoop het mijne voor 140€ (slecht enkele maanden oud maar aangezien ik naar Canon7D overstap binnenkort niet meer bruikbaar)

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 35 mm 1.8 vs Sigma 30mm 1.4

          Ik gebruik ook de Nikon 35 mm 1.8 als courante lens op mijn D90 met erg goede (al zeg ik het zelf) resultaten. Ben er vorige week mee naar de tentoonstelling Van Fleteren in Gent geweest en daar (binnen) zonder flits op 600 ISO een mooie reeks gemaakt. Heb de lens ongeveer 170€ betaald zes maanden geleden bij Digicamshop maar zie dat hij nu in Nederland hier en daar goedkoper aangeboden wordt: bovenstaand aanbod lijkt me ook wel wat als je interesse hebt.

          succes !
          groetjes,
          nolfinarium, Nikon D90 + glaswerk (Nikkor 18-200/35/60 macro/70-300 + Tokina 11-16)
          fotosite: www.nolfinarium.be

          Comment

          Working...
          X