Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens keuze voor communie foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens keuze voor communie foto's

    Mijn zus heeft mij gevraagd om komende april de foto's te maken voor de communie van mijn nichtje. Nu heb ik een vraag aan de mensen hier die meer ervaring hebben dan ik met dit soort evenementen.

    Ik heb een D40, met een 18-200 VR lens en een 18-55 kitlens (non vr). Voor foto's binnen en buiten ( NIET in de kerk, dat mag niet blijkbaar) , zonder flits, heb ik hier dan voldoende aan, en welke lens kan ik het beste nemen ? De voorkeur zal liggen op portretten en full body foto's van de gasten, en wat fotos aan tafel enzo, de gebruikelijke sfeer foto's voor feestjes.

    Heb ik een alternatieve lens nodig? Zoja, welke.

    Ik heb niet zoveel ervaring met portret fotografie, dus de maten 35 of 50 mm zeggen me wel iets, maar ik heb er geen ervaring mee. Het prijsverschil tussen beide Nikon AF-s lenzen is behoorlijk en ik zou dan neigen naar de goedkopere, maar is die focus lengte (35) wel geschikt voor portretten op mijn DSX camera? Is er een beter alternatief van een ander merk? En heb ik perse die Autofocus nodig op die lengte?

    Ik ben geen professionele fotograaf, dus ik wil zo min mogelijk wisselen tijdens de feestelijkheden (tenslotte is het voor mij ook een beetje feest, nietwaar?) maar wel genoeg mooie foto's maken.

    Als er mensen zijn met veel ervaring met dit soort zaken dan zou ik graag misbruik willen maken van jullie ervaring.
    Nikon D40 met een 18-200 AF-S DX VR F/3.5-5.6 G-IF ED en een AF-S 18-55 F/3.5-5.6 GII ED Kitlens

  • #2
    Re: lens keuze voor communie foto's

    Als je geen foto's in de kerk moet trekken zal dit voldoende zijn hoor! Die 18-55 moet er niet eens op dan...