Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft een printer die refills aanvaard ? Mister Minit -20% op inktpatronen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie heeft een printer die refills aanvaard ? Mister Minit -20% op inktpatronen.

    Hoi,

    In de strijd tegen de printermaffia volgende vragen :

    Wie heeft er al inkpatronen bij "mister minit" gekocht ?
    Ze afficheren -20%, zijn dit dan de echte, of hoe zit het met de compatibiliteit, daar somme printers "picky" zijn en de chips alles onthouden.

    Heeft iemand soms een printer (of weet welke er bestaan, evt met scanner/copier) die refills aanvaard?

    Die "autoreset chips" zien er handig uit voor slechts €20, maar niet voor elke printer te koop, en is solderen enzo zeker. En veel cartridgen hebben al chips, dan wordt het nog solderen op cartrides en in de printer, wat niemand ziet zitten denk ik...

    Thanks,
    2010

  • #2
    Re: Wie heeft een printer die refills aanvaard ? Mister Minit -20% op inktpatronen.

    Ik heb zelf een MX850 (met chips) en ook een zeer weinig gebruikte Canon i9950: beide accepteren refills. De Canon i9950 staat nu te koop via aangeboden en is de laatste A3+ printer van Canon die nog zonder chips werkt, dus zeer goedkoop in gebruik en geen ellendige foutmeldigen door chips die op hol slaan ("er zijn meerdere patronen van dezelfde kleur geïnstalleerd, blablabla..."), waardoor je gedwongen wordt om ondanks de volle inktpatroon toch weer een nieuwe te kopen.

    Wat autoreset chips betreft: deze werken op alle Canonprinters, dus je hoeft geen zorgen te maken. Uiteraard moet je wat handigheid hebben om die chips te plakken, maar ik neem aan dat de meeste dat wel zullen zijn. Echter: deze chips hebben de vervelende eigenschap dat ze bij het uithalen en erin steken automatisch weer op vol springen: inkt of geen inkt in het reservoir. Ook een plotselinge stroompanne of uitschakelen van de stroomgroep herset alle chips naar vol. Leuk zal je zeggen: echter je printer denkt dat de patroon vol is en blijft maar doorprinten en als de inkt op is......Kaputt....printkop !!!
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

    Comment


    • #3
      Re: Wie heeft een printer die refills aanvaard ? Mister Minit -20% op inktpatronen.

      1) Beetje gokken vermoed ik, of ze compatibel zullen zijn.

      2) Voor die "maffia" zijn we met zijn allen wel een beetje mee verantwoordelijk denk ik: de fabrikant die morgen een stevige basisprinter op de markt brengt voor laat ons zeggen 200 euro, met inktpatronen aan laat ons zeggen 5 euro, is overmorgen failliet.

      Deze praktijken duiken ook elders op: ik kocht een Panasonic TZ7 en kwam op internet te weten dat de laatste firmware van Panasonic als enige taak had het gebruik van niet-genuine Panasonic batterijen te verhinderen. Ik heb wat gezocht en toch terug kunnen "downgraden" naar de vorige versie. Dat hadden ze blijkbaar bij Panasonic over het hoofd gezien.

      Slimme doordenker natuurlijk van de fabrikanten: het product bijna gratis weggeven en aan de onmisbare en weerkerende toebehoren een centje verdienen.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment

      Working...
      X