Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voorzeltlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • voorzeltlens

    is het mogelijk om een voorzetlens op men D60 te hebben met 18-200 VRII lens?zoja waar vind ik deze en wat zijn de prijzen.

    grtz
    “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

  • #2
    Re: voorzeltlens

    Als je die voorzetlenzen bedoelt die je op het objectief moet schroeven (genre 0.47wide of 1.7 teleconvertor, kan ik dit afraden. Ik heb hetzelfde geprobeerd op mijn Pentax met het standaard objectief en met een 55-200 en het geeft enorm veel vertekening. Aan de randen zijn de foto's zeer onscherp. Ik denk dat je meer hebt aan een echte teleconvertor.
    Comfortably numb with my Pentax

    Comment


    • #3
      Re: voorzeltlens

      Bedoel je soms voorzetlenzen voor macrofotografie?

      Op een heel scherpe lens kan je met kwaliteits-voorzetlenzen vrij goede resultaten bereiken. Maar als je echt macrofotografie wil doen, dan zal je snel merken dat er ook beperkingen zijn. Met een voorzetlens heb je maar een heel beperkte werkafstand, en dan is het moeilijk om een foto juist te kadreren. Je zit te dicht op het onderwerp, of net te ver, buiten die zone zal je niet kunnen scherpstellen. Maar soms lukt het dus wel...

      Ik heb er ook wat testjes mee gedaan, en dan heb ik die vrij dure voorzetlens toch maar snel weer verkocht en een echte macrolens gekocht.
      Als je maar een paar keer per jaar macrofoto's wil maken, dan kan het wel een goede investering zijn. Ook om een "draagbaar" reissetje samen te stellen is het een prime keuze.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: voorzeltlens

        Als macrovoorzetlens levert de Raynox DCR-250 prima resultaten, vooral in het bereik 50-250 mm.
        DEZE poster (je kan de zoekfunktie gebruiken, hij heeft er meerdere posts met dat lensje opstaan) op Dpreview haalt er schitterende resultaten mee.
        Mijn exemplaar komt van Konijnenberg.
        Normaal gezien past de bijgeleverde ring op uw lens (universeel van 52 tot 67 mm filterdraad)
        Groetjes van tozumi

        Bezoek hier mijn webstek

        Comment


        • #5
          Re: voorzeltlens

          de filterdraad van mijn lens is 72mm dus denk niet dat dit dan gaat passen
          “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

          Comment


          • #6
            Re: voorzeltlens

            de filterdraad van mijn lens is 72mm dus denk niet dat dit dan gaat passen
            “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

            Comment


            • #7
              Re: voorzeltlens

              Oorspronkelijk geplaatst door aftertoucher Bekijk bericht
              de filterdraad van mijn lens is 72mm dus denk niet dat dit dan gaat passen
              Er bestaan toch voorzetlenzen voor 72mm en meer zelfs.
              Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

              Comment


              • #8
                Re: voorzeltlens

                Oorspronkelijk geplaatst door aftertoucher Bekijk bericht
                de filterdraad van mijn lens is 72mm dus denk niet dat dit dan gaat passen
                Waarschijnlijk lukt het dan wel met DEZE adapterring

                DEZE past zeker, maar is dan ook wat duurder
                Last edited by tozumi; 29 december 2009, 13:00.
                Groetjes van tozumi

                Bezoek hier mijn webstek

                Comment


                • #9
                  Re: voorzeltlens

                  Hier voor 27,80 € gratis thuisbezorgd.
                  Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                  Comment


                  • #10
                    Re: voorzeltlens

                    bedankt voor de info
                    “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

                    Comment

                    Working...
                    X