Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikkor micro 55 f3.5 oude lens werkt niet zo goed samen met D200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikkor micro 55 f3.5 oude lens werkt niet zo goed samen met D200

    Volgens een aantal websites moet het lukken, maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe.

    Ik zet de lens op mijn camera en kan dan ingeven dat het een non-cpu lens is van 55mm en een max diafragma van f/3.5. Het zou dan moeten werken in diafragmavoorkeur en manueel, maar ik kan mijn diafragma niet aanpassen. De diafragmaring op de lens zit zo vast als vast en via de camera kan ik hem ook niet aanpassen.

    Elke keer de lens eraf halen, diafragma instellen, in camerainstellingen de maximale opening veranderen in de waarde die ik op de lens heb ingesteld en dan een foto maken is ook geen werk.

    Iemand een idee?
    The Knight That Says Ni...kon

  • #2
    Re: nikkor micro 55 f3.5 oude lens werkt niet zo goed samen met D200

    Laatst zag ik een vergelijkbare vraag ergens op een ander forum. Daar was het advies om voorzichtig te zijn als je de diafragmaring niet kan draaien omdat je riskeert je camera kapot te maken (één of andere nokje dat geplooid raakt, dacht ik). Blijkbaar zijn sommige erg oude lenzen toch niet compatibel met recentere bodies.

    Anderen weten er denkelijk meer over - ik wou je gewoon alvast waarschuwen. Via Google kan je denkelijk zulke andere artikels vinden.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #3
      Re: nikkor micro 55 f3.5 oude lens werkt niet zo goed samen met D200

      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      Volgens een aantal websites moet het lukken, maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe.

      Ik zet de lens op mijn camera en kan dan ingeven dat het een non-cpu lens is van 55mm en een max diafragma van f/3.5. Het zou dan moeten werken in diafragmavoorkeur en manueel, maar ik kan mijn diafragma niet aanpassen. De diafragmaring op de lens zit zo vast als vast en via de camera kan ik hem ook niet aanpassen.

      Elke keer de lens eraf halen, diafragma instellen, in camerainstellingen de maximale opening veranderen in de waarde die ik op de lens heb ingesteld en dan een foto maken is ook geen werk.

      Iemand een idee?
      Als er op het objectief (heb ik ook en ook D200) geen 2 diafragma reeksen staan,is het niet te gebruiken en ga je de body beschadigen!
      Je kan het ook aan het vorkje op de lens zien moet een inkeping en twee gaatjes hebben!
      Mvg

      Comment

      Working...
      X