Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Standaard objectief voor nikon d700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Standaard objectief voor nikon d700

    Ik ben van plan om komende maand een nikon d700 met 24-70 2.8 aan te kopen. Nu had ik graag nog een iets 'draagbaardere' lens om bvb mee te nemen op trekking of dergelijke.
    Momenteel heb ik een d90 met 17-55 2.8 en een 16-85vr als all-in-one lens, maar ik zoek dus een alternatief voor FF.

    Iemand suggesties? Ik heb niet zoveel goede reviews gelezen over de 24-120 dus dit lijkt me geen optie.

  • #2
    Re: Standaard objectief voor nikon d700

    Dé standaardlens voor de D700 is de 24-70mm! Deze lens is vergelijkbaar met de 17-55mm voor de D300 bijv.
    [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

    Comment


    • #3
      Re: Standaard objectief voor nikon d700

      Indien je nog een tweedehands 28-105/3.5-4.5 kan bekomen, zou ik je deze aanraden.
      Ik heb deze al jaren en gebruik hem tot mijn grote tevredenheid op reis.
      Ofschoon hij niet de kwaliteit haalt van de 24-70/2.8, blijft deze 'oldie' één van de beste amateurzooms van het moment voor FF. Vanaf f5.6 zet de 28-105 uitstekende resultaten neer (kijk maar eens op http://photo.net/)
      Helaas niet meer nieuw verkrijgbaar.
      Tweede in de rij zal allicht de 24-85/2.8-4 zijn.
      Het blijft evenwel wachten (en dit al enkele jaren) op een nieuwe goede midrange zoom van Nikon.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Standaard objectief voor nikon d700

        zou het houden van de 16-85vr een haalbare kaart zijn (ben nl zeer tevreden over de sterkte en kwaliteit ervan)? zal de beperking van de 6mp op FF geen te grote handicap zijn, rekening houdende met het feit dat ik geen posters wens af te drukken?

        Comment


        • #5
          Re: Standaard objectief voor nikon d700

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyerb Bekijk bericht
          zou het houden van de 16-85vr een haalbare kaart zijn (ben nl zeer tevreden over de sterkte en kwaliteit ervan)? zal de beperking van de 6mp op FF geen te grote handicap zijn, rekening houdende met het feit dat ik geen posters wens af te drukken?
          als jij met 6MP genoeg hebt, waarom niet? Dat kan alleen jij beslissen... Croppen achteraf wordt wel een grote beperking.

          ik heb nog een tijd met een 1DmkI (4MP) gewerkt, en zolang ik geen grote afdrukken maakte volstond dit zeker
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Standaard objectief voor nikon d700

            Tamron 28-75 2.8. Presteert goed op FF.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Standaard objectief voor nikon d700

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Tamron 28-75 2.8. Presteert goed op FF.
              Bingo!
              Is inderdaad een goede optie voor de TS
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: Standaard objectief voor nikon d700

                HET pijnpunt van de meerdere Nikon FF gebruikers

                Waar blijft die AFS 24-120mm f/3.5-4.5 N met VRII, minimale vervorming en perfecte scherpte hoek tot hoek op f/5.6 ???

                Comment


                • #9
                  Re: Standaard objectief voor nikon d700

                  Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  Bingo!
                  Is inderdaad een goede optie voor de TS
                  Hoe zit het met randscherpte voor landschappen? Daar lees ik op verschillende sites verschillende dingen over...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Standaard objectief voor nikon d700

                    Misschien overwegen om een vaste lens er op te zetten.
                    Minder zoom (wat kiezen?) laat je meer rumte om creatief om te springen met je onderwerp en compositie.

                    D700 is een heel goed toestel en kan een goede lens gebruiken.
                    Nikon - Sigma - Tamron - Tokina hebben topmateriaal als zoom en vaste brandpunt.

                    Alternatief die minder bekend is maar je binnen 10 jaar nog op het hoogste niveau handhaaft:
                    Zeiss heeft een aantal pareltjes
                    ZE 50/1.4
                    ZE 35/ 2
                    ZE 85/1.4
                    en kan je later als de FF 24Mp (of 30 of 50,... wie weet) betaalbaar is voor amateurs, ook inzetten.

                    mvg

                    Franky

                    Comment


                    • #11
                      Re: Standaard objectief voor nikon d700

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Hoe zit het met randscherpte voor landschappen? Daar lees ik op verschillende sites verschillende dingen over...
                      bij mijn gebruik heb ik nog niet veel nadelen ondervonden. Ik moet nu wel zeggen dat ik niet constant naar de randen zit te kijken aangezien ik dit objectief zelden voor landschappen zal gebruiken. Ik heb er trouwens ook al zeer veel tegenstrijdige meningen over gehoord (betreffende FF)

                      als ik het niet vergeet kan ik wel eens testen op FF hoe de hoeken het doen op verschillende f-waarden en brandpuntafstanden.
                      Vanavond mijn statiefje eens aan het raam zetten
                      I'll be back
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: Standaard objectief voor nikon d700

                        - Ik kan enkel oordelen over lenzen die ik heb: Nikon 50mm f/1.4 D
                        - Indien je breder wilt: Nikon 35mm f/2 D
                        - Indien je liever een zoom hebt, ben ik erg tevreden van de Nikon AIS 50-135mm f/3.5

                        Comment


                        • #13
                          Re: Standaard objectief voor nikon d700

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          HET pijnpunt van de meerdere Nikon FF gebruikers

                          Waar blijft die AFS 24-120mm f/3.5-4.5 N met VRII, minimale vervorming en perfecte scherpte hoek tot hoek op f/5.6 ???


                          Ik ben er ook naar aan het uitkijken. Ik heb de oude (niet VR) en deze presteert vrij goed als walk-around lens. De 24-70 is te zwaar om overal mee naartoe te nemen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Standaard objectief voor nikon d700

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Hoe zit het met randscherpte voor landschappen? Daar lees ik op verschillende sites verschillende dingen over...
                            Als je met zoiets kan leven

                            Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                            De 24-70 is te zwaar om overal mee naartoe te nemen.
                            Ik heb nu de 28-70 er standaard opzitten en die is maar 13 gram lichter als de 24-70 en dat vind ik nog goed te dragen .
                            Last edited by hjanssen; 28 december 2009, 19:23.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Standaard objectief voor nikon d700

                              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Hoe zit het met randscherpte voor landschappen? Daar lees ik op verschillende sites verschillende dingen over...


                              ik heb de oude (niet VR) uitvoering. Wat de scherpte en kontrast betreft valt het nog mee. Maar de vervorming is verschrikkelijk. Voor landschappen en algemene fotografie meestal geen probleem maar als je er architectuur wil mee doen, dan is geen enkele lijn nog recht.
                              Ik gebruik de lens als reislens, aangevult met een prime 50mm en 28mm

                              Comment

                              Working...
                              X