Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gili Sudak II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gili Sudak II

    nog een beetje tropisch tegengewicht om julli effe het belgische winterweer te laten vergeten





    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

  • #2
    Re: Gili Sudak II

    Niemand ?
    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

    Comment


    • #3
      Re: Gili Sudak II

      Tja, 't valt een beetje tegen hé, de reacties op jouw foto's.

      Wat mij het eerst opviel (in foto's 2 en drie) is dat de blauwe driehoeken in de lucht (links en rechts in de foto) veel donkerder zijn dan het andere blauw tussen de witte wolkjes. In diezelfde foto's zit er ook een halo rond het groepje bomen aan de rechterkant.

      Twee en drie vind ik wel mooi, maar heb je niet een beetje te hard aan de foto's gesleuteld?
      Last edited by Jos Vanhengel; 30 december 2009, 03:58.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: Gili Sudak II

        Bedankt Jos, beter wat gefundeerde kritiek dan helemaal niks . Met uw opmerking kan ik tenminste iets.
        Ik sleutel altijd. Ik trek in RAW om nog te kunnen sleutelen want het dynamisch bereik in de tropen is nogal hoog. Ik probeer achteraf voorgrond en lucht te verenigen door 2 RAWconverties te blenden, liefst zonder dat het opvalt natuurlijk maar van deze keer is het mij blijkbaar niet goed gelukt. Ik heb wel een polarisatiefilter gebruikt en dan krijg ik ook dat verschil in de intensiteit van het blauw in de hoeken. Zonder pola is het blauw dan weer te flets.
        Ik zal volgende keer wat beter proberen blenden.
        "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

        Comment


        • #5
          Re: Gili Sudak II

          Voor het juiste dynamisch bereik te krijgen is het blenden van 2 of meerdere foto's dikwijls een must,vooral daar waar de verschillende blendingen elkaar raken is het oppassen geblazen hoe je tewerkt gaat.....bij deze had het iets beter gekund maar qua compositie zitten ze wel goed...wat een heerlijk gevoel moet het zijn daar te kunnen rondlopen en fotograferen

          Comment


          • #6
            Re: Gili Sudak II

            Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
            Voor het juiste dynamisch bereik te krijgen is het blenden van 2 of meerdere foto's dikwijls een must,vooral daar waar de verschillende blendingen elkaar raken is het oppassen geblazen hoe je tewerkt gaat.....bij deze had het iets beter gekund maar qua compositie zitten ze wel goed...wat een heerlijk gevoel moet het zijn daar te kunnen rondlopen en fotograferen
            Ik volg JLM zijn mening.
            De compos zijn niet slecht.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Gili Sudak II

              Ik vind het mooie plaatjes hoor - had deze gemist. Je hebt niet alleen de locaties mee maar de composities zijn zeker geslaagd. Polarizatiefilter is bij dit soort licht ook voor mij altijd een dilemma voor de redenen die je al aanhaalt. Misschien klein detail: ik zou de foto's centreren op de pagina en ze iets verder uit mekaar plaatsen.

              Een algemene opmerking: ik weet niet wat het is maar ik heb de indruk dat men reisfoto's hier dikwijls links laat liggen, ongeacht van kwaliteit; misschien is een apart forum hierover wel op zij plaats.
              Web: http://www.hanscouwenbergh.be
              Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

              Comment


              • #8
                Re: Gili Sudak II

                bedankt voor reacties en tips Dat centreren heb ik al direct eens uitgeprobeerd in m'n nieuwe post.
                "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                Comment

                Working...
                X