Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop advies gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop advies gevraagd

    Hoi allemaal,

    Ik heb voor de feestdagen een leuk bedrag gekregen om te spenderen bij konijnenberg. Ik trek graag rond om landschapsfoto's te gaan trekken en had mij een breedhoek lens aangeschaft, waar ik enorm content van ben. Nu word er nogal veel gevraagd vanuit familie en vrienden voor eens wat "mooie" foto's te komen nemen van hen.
    Ik zou me daarom graag een strobisten set willen aankopen aangezien licht een zeer belangrijke factor in fotografie is en je hier mee de vrijheid hebt om met je lichtbronnen te spelen en te leren.

    Nu de vraag is eigenlijk, Zou het verstandiger zijn om mij 2 manuele flitsers aan te kopen met bijhorende paraplu's, statieven, ect of eerder 1 manuele flitser met bijhorend materiaal en een 35mm f1.8. Aangezien ik niet echt een portret lens heb buiten de 18-55mm kitlens.

    Ik zou graag binnen het bedrag blijven, daarom dat ik een beetje vast zit .
    Mijn gedacht was om 2 lichtbronnen aan te schaffen en later een goede portret lens (nadat ik beter overweg kan met strobisten) maar ben niet zeker of er degelijk resultaat is te behalen met de 18-55 kitlens

  • #2
    Re: Aankoop advies gevraagd

    Oorspronkelijk geplaatst door ThomasNice Bekijk bericht
    Nu de vraag is eigenlijk, Zou het verstandiger zijn om mij 2 manuele flitsers aan te kopen met bijhorende paraplu's, statieven, ect of eerder 1 manuele flitser met bijhorend materiaal en een 35mm f1.8. Aangezien ik niet echt een portret lens heb buiten de 18-55mm kitlens.

    Ik zou graag binnen het bedrag blijven, daarom dat ik een beetje vast zit .
    Mijn gedacht was om 2 lichtbronnen aan te schaffen en later een goede portret lens (nadat ik beter overweg kan met strobisten) maar ben niet zeker of er degelijk resultaat is te behalen met de 18-55 kitlens
    start met één licht... 90% van mijn strobist foto's doe ik met één licht, dikwijls gewoon een shootthrough parapluutje...

    een 35mm lensje is geen portret lens, 't is een leuk lensje, maar niet geschikt voor portret fotografie... Koop hier een 85mm 1.8 lens in de plaats... 18-55 kan je gebruiken, maar is niet ideaal... gebruik hem dan op 55mm... zie hier waarom.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop advies gevraagd

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      start met één licht... 90% van mijn strobist foto's doe ik met één licht, dikwijls gewoon een shootthrough parapluutje...

      een 35mm lensje is geen portret lens, 't is een leuk lensje, maar niet geschikt voor portret fotografie... Koop hier een 85mm 1.8 lens in de plaats... 18-55 kan je gebruiken, maar is niet ideaal... gebruik hem dan op 55mm... zie hier waarom.
      Het probleem is dat ik een nikon d60 heb en de 85mm dus niet autofocused op mijn dslr enige andere opties van een cheap portret lens?

      edit: Nikkor AF-S 55-200mm f/4-5.6 IF ED VR? miss een goede optie? Wel geen snelle lens maar lijkt me niet echt heel hard nodig bij strobisten of ben ik fout?
      Last edited by ThomasNice; 27 december 2009, 15:39.

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop advies gevraagd

        een 50mm prime van nikon zelf is ni te duur en ideaal als portret F1,8 voor 113 euro
        je hebt er ook in 24 en 28mm maar kosten iets meer ( +/- dubbel )
        je moet zelf je prioriteiten kiezen

        ik zelf ga voor portretten mijn 50mm Minolta gebruiken F1,7

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop advies gevraagd

          Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht
          een 50mm prime van nikon zelf is ni te duur en ideaal als portret F1,8 voor 113 euro
          je hebt er ook in 24 en 28mm maar kosten iets meer ( +/- dubbel )
          je moet zelf je prioriteiten kiezen

          ik zelf ga voor portretten mijn 50mm Minolta gebruiken F1,7
          hmm zoals ik al zei ik heb een d60 zonder interne motor dus die lenzen hebben geen autofocus op mijn camera en oracle gaf mij een verwijzing naar een site om juist minstens 50mm of hoger te nemen als portret lens.. Ik kan even niet volgen nu

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop advies gevraagd

            D60 zonder interne motor ? heuh ?
            brief me i'm a sony user

            een 85mm F1,8 heb je voor 339euro bij konijn

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop advies gevraagd

              Oorspronkelijk geplaatst door ThomasNice Bekijk bericht
              hmm zoals ik al zei ik heb een d60 zonder interne motor dus die lenzen hebben geen autofocus op mijn camera en oracle gaf mij een verwijzing naar een site om juist minstens 50mm of hoger te nemen als portret lens.. Ik kan even niet volgen nu
              ja, zonder auto focus is het best lastig! De 16-85mm schijnt een goede lens te zijn, niet erg goedkoop echter... een 18-70mm is ook een goed lensje en moet je voor een 150€ kunnen vinden op de tweede hands markt...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop advies gevraagd

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                ja, zonder auto focus is het best lastig! De 16-85mm schijnt een goede lens te zijn, niet erg goedkoop echter... een 18-70mm is ook een goed lensje en moet je voor een 150€ kunnen vinden op de tweede hands markt...
                ik begrijp niet goed waarom je mij een 18-70 aanraad als ik zelf een 18-55 heb, ik zie niet in wat ik bij die 30 mm haal? lijkt mij echter beter een 55-200 te nemen. Je verwijst mij naar een site die duidelijk laat zien dat onder de 50mm het perspectief in portret fotografie slecht is. Ik ben verre van een kenner maar de logica snap ik er wel niet in

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop advies gevraagd

                  Oorspronkelijk geplaatst door ThomasNice Bekijk bericht
                  ik begrijp niet goed waarom je mij een 18-70 aanraad als ik zelf een 18-55 heb, ik zie niet in wat ik bij die 30 mm haal? lijkt mij echter beter een 55-200 te nemen. Je verwijst mij naar een site die duidelijk laat zien dat onder de 50mm het perspectief in portret fotografie slecht is. Ik ben verre van een kenner maar de logica snap ik er wel niet in
                  70 mm is beter en de kwaliteit van de 18-70mm is erg goed, die van de 55-200mm een stuk minder... in dit geval zou ik een 70-300mm VR nemen...
                  de logica is heel duidelijk... hoe korter de focus afstand, hoe groter de vervorming... 70 is beter dan 55... je koopt een 18-70mm, 't is een kwalitatief veel betere lens als de 18-55mm en je kan tot op 70mm gaan...

                  ik tracht je gewoon binnen je budget te helpen naar een zo goed mogelijk resultaat... ik vind de 18-70mm (heb ze zelf) een veel betere lens, kwalitatief, als de 55-200mm (heb die nooit gehad, maar had een 18-200mm)
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment

                  Working...
                  X