Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ringflash

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ringflash

    Ik heb een vraagje.

    Wat is er beter volgens jullie dat ik een ringflash aanschaf.

    Of wel enkele studio lichten.
    Is het mogelijk om zowel het onderwerp als de achtergrond goed uit te lichten met enkel een ringflash?

    Kan een ring flash ook buiten gebruikt worden?

    Gr Stef

  • #2
    Re: Ringflash

    Oorspronkelijk geplaatst door stefaanjan Bekijk bericht
    Is het mogelijk om zowel het onderwerp als de achtergrond goed uit te lichten met enkel een ringflash?
    wat denk je zelf ?

    Comment


    • #3
      Re: Ringflash

      Het beste is van wat informatie te verzamelen!
      Dan ga je op den duur, weten waarover je spreekt, wat nu duidelijk niet het geval is.

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Ringflash

        Wat is er een goede website over het gebruik van een Ringflash

        Met vriendelijke groeten,

        Stef

        Comment


        • #5
          Re: Ringflash

          Nuttige antwoorden zijn precies ook niet meer van deze tijd!

          Je post dit in strobist, maar dat gaat volgens mij eerder over mobiliteit & flitsen.

          Voor studiowerk koop je best eerst de beste basisset die je kan betalen.

          Met enkel een ringflash ga je specifieke resultaten krijgen. Ga eens op Flickr zoeken naar ringflash en je zal zien...

          Comment


          • #6
            Re: Ringflash

            Oorspronkelijk geplaatst door stefaanjan Bekijk bericht
            Ik heb een vraagje.

            Wat is er beter volgens jullie dat ik een ringflash aanschaf.

            Of wel enkele studio lichten.
            OF is bij een ringflash zelden van toepassing meestal EN

            Oorspronkelijk geplaatst door stefaanjan Bekijk bericht
            Is het mogelijk om zowel het onderwerp als de achtergrond goed uit te lichten met enkel een ringflash?
            Als je het onderwerp tegen je achtergrond zet wel, anders niet.

            Oorspronkelijk geplaatst door stefaanjan Bekijk bericht
            Kan een ring flash ook buiten gebruikt worden?
            Gr Stef
            Ja.

            Een ringflash is al een gevorderd stukje uitrusting (voor mensen die weten waarmee ze bezig zijn en deze dus aankopen om specifieke zaken mee te doen).

            Een ringflash kan een studiobelichting nooit vervangen (andersom ook moeilijk).
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Ringflash

              Oorspronkelijk geplaatst door stefaanjan Bekijk bericht
              Is het mogelijk om zowel het onderwerp als de achtergrond goed uit te lichten met enkel een ringflash?
              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              Als je het onderwerp tegen je achtergrond zet wel, anders niet.
              Mmm, niet 100% akkoord met je stelling Leon ... je kan een model perfect uitlichten met een ringflits + een stukje van de achtergrond - zelfs indien je model niet "tegen" een achtergrond staat.
              Onderstaand voorbeeld is niet het perfecte voorbeeld maar is genomen met een ringflits "off-camera" op statief (wel sb900's als accent in de achtergrond).
              Ik heb ook beelden genomen die de achtergrond volledig belichten terwijl het model er +/- 5m vanaf stond - kan deze nog niet tonen. Maar het is wel mogelijk.



              Het is wel zo dat een ringflits een redelijk "hard" licht zal geven t.o.v. softboxen.
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #8
                Re: Ringflash

                Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht


                Het is wel zo dat een ringflits een redelijk "hard" licht zal geven t.o.v. softboxen.
                gebruik je die orbits nog dikwijls? als je je ringflash off-camera gebruikt, kan je net zo goed een beautydish gebruiken lijkt mij... alleen een andere soort catch light... beiden hebben een hard licht... ik heb mijn ringflash verkocht... gebruikte ze eigenlijk nooit...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Ringflash

                  Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  gebruik je die orbits nog dikwijls? als je je ringflash off-camera gebruikt, kan je net zo goed een beautydish gebruiken lijkt mij... alleen een andere soort catch light... beiden hebben een hard licht... ik heb mijn ringflash verkocht... gebruikte ze eigenlijk nooit...
                  Inderdaad, off-camera gebruiken is een "beetje" onnozel Maar ik wou dit testen en was aangenaam verrast dat je dit soort resultaat kan bekomen.

                  Die Orbis ... nee - was te weinig vermogen. Ik heb de kans gekregen om hem te testen en was er niet tevreden van.
                  www.fotofolio.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ringflash

                    Bedankt voor jullie hulp.

                    Ik denk dat ik beter een cursus zoek om meer te weten over belichting.

                    Ik dacht dat ik goedkoper ging vanaf geraken met 1 ringflash te kopen ipv 2 of meerdere studiolichten.

                    Gr Stef

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ringflash

                      Oorspronkelijk geplaatst door stefaanjan Bekijk bericht

                      Ik dacht dat ik goedkoper ging vanaf geraken met 1 ringflash te kopen ipv 2 of meerdere studiolichten.

                      Gr Stef
                      Niet dus:

                      1 ringflash (bv Falcon Eyes 400Ws): € 500,00

                      Set studiolampen, incl. statieven - paraplu's - softbox (bv Falcon Eyes, Jinbei, Linkstar, ...): € 450,00
                      www.fotofolio.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ringflash

                        Oorspronkelijk geplaatst door stefaanjan Bekijk bericht
                        Ik denk dat ik beter een cursus zoek om meer te weten over belichting.
                        altijd welkom: cursus
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ringflash

                          Een instap studiosetje is nog altijd het goedkoopste belichtingsset.

                          Als je weet dat je al voor 400 euro een studiosetje hebt van 300 Ws.
                          Mij strobistsetje heeft ongeveer 230 euro per flits gekost (Statiefje, swivel, flist, paraplu).
                          Dus 460 voor twee flitsers van ongeveer 60Ws
                          En dan heb ik maar paraplus terwijl bij de studiosetjes softboxen worden geleverd
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ringflash

                            Die studio ga je niet eventjes mee gaan verplaatsen naar het park voor een shoot. Draagbaarheid is 1 van de voordelen van strobisten he.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ringflash

                              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                              Mij strobistsetje heeft ongeveer 230 euro per flits gekost (Statiefje, swivel, flist, paraplu).
                              Voor een beginneling hoeft het toch niet zo duur te zijn. Heb zo een setje (statief, swifel, flits, paraplu) voor 120 euro... Misschien niet het meest kwalitatieve, maar zeker goed voor een starter.
                              (kijk maar naar de sticky van d_oracle)
                              Al doende leert men...

                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X