Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF35L f1.4 USM + Canon EF85 1.2L II USM : wie droomt ervan ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF35L f1.4 USM + Canon EF85 1.2L II USM : wie droomt ervan ?

    Hello collega's,

    Wie droomt ook van volgende "crème de la crème" topprimes : Canon EF35L f1.4 USM + Canon EF85 1.2L II USM
    Of sterker nog, wie heeft ze reeds en heeft een pak ander materiaal opgeofferd hiervoor

    Tweedehands ooit tegengekomen en bijna zelfde prijs of net gemist, laat het weten.
    Deze huwelijksfotograaf geniet allsinds van z'n EF85 1.2L II USM : http://www.haringphotography.com/

    Indien BD'ers één of andere gallery met één dezer objectieven, post de link maar zodat we kunnen verder dromen

    Thanks & Keep on Dreaming!!
    2010

  • #2
    Re: Canon EF35L f1.4 USM + Canon EF85 1.2L II USM : wie droomt ervan ?





    Lijken mij trouwens ook droom objectieven
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF35L f1.4 USM + Canon EF85 1.2L II USM : wie droomt ervan ?

      Die "flinterdunne scherptediepte" wat zo mooi is bij kinderfotos bv heb je ook met een betaalbare 1.4
      Ik ben realist en fotografeer nu met een Sigma 30mm 1.4

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF35L f1.4 USM + Canon EF85 1.2L II USM : wie droomt ervan ?

        Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
        Hello collega's,

        Wie droomt ook van volgende "crème de la crème" topprimes : Canon EF35L f1.4 USM + Canon EF85 1.2L II USM
        Of sterker nog, wie heeft ze reeds en heeft een pak ander materiaal opgeofferd hiervoor

        Tweedehands ooit tegengekomen en bijna zelfde prijs of net gemist, laat het weten.
        Deze huwelijksfotograaf geniet allsinds van z'n EF85 1.2L II USM : http://www.haringphotography.com/

        Indien BD'ers één of andere gallery met één dezer objectieven, post de link maar zodat we kunnen verder dromen

        Thanks & Keep on Dreaming!!
        2010
        2 mooie lenzen, en allebei al gehad.
        Mooi hoor, al dat gedroom, maar de mooiste foto's maak je met de lenzen die je WEL hebt.
        Uiteraard is een 85 1.2 absolute top, maar onderschat de moeilijkheidsgraad in het gebruik niet!! je moet het focusvlak verdomd goed "in het oog" houden om gewenste resultaten te behalen. tenzij je de lens op 5.6 gebruikt, maar dan heb je er ook niet veel aan.
        En, er is nog beter hoor, dan deze toppers, maar dan moet je naar de Sony vatting, en dan kan je helemaal genieten van lenzen zoals een Carl Zeiss 135 1.8 (autofocus)
        Keep on dreaming ;-)

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF35L f1.4 USM + Canon EF85 1.2L II USM : wie droomt ervan ?

          ik heb de 35mm en het is idd opletten met scherpstellen wegens de dunne scherptediepte.
          Als ik op een feestje moet fotograferen dan liefst met een f4 24-105 dan zonder flits, dan heb ik tenminste wat kans om IEMANd op de voorgrond scherp erop te hebben
          Heb hem nog niet zo lang dus het is nog wat afwachten. Vind hem wel wat breed op fullframe maar ik denk dat fatsoenlijke fotografen met een 1.3 sensor werken zeker..

          Heb ook al goeds gelezen over de Sony. Don't make me change my mind, veel te lang canon materiaal verzameld.

          Er staat ergens een 2dehands 85mm f1.2 (Mark I) te koop aan 1200 euro. Ik weet niet of het een goeie prijs is maar met die verkoper ... ik wens zijn volgende kandidaat-koper veel doorzettingsvermogen toe
          Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF35L f1.4 USM + Canon EF85 1.2L II USM : wie droomt ervan ?

            Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
            ik heb de 35mm en het is idd opletten met scherpstellen wegens de dunne scherptediepte.
            Als ik op een feestje moet fotograferen dan liefst met een f4 24-105 dan zonder flits, dan heb ik tenminste wat kans om IEMANd op de voorgrond scherp erop te hebben
            Heb hem nog niet zo lang dus het is nog wat afwachten. Vind hem wel wat breed op fullframe maar ik denk dat fatsoenlijke fotografen met een 1.3 sensor werken zeker..

            Heb ook al goeds gelezen over de Sony. Don't make me change my mind, veel te lang canon materiaal verzameld.

            Er staat ergens een 2dehands 85mm f1.2 (Mark I) te koop aan 1200 euro. Ik weet niet of het een goeie prijs is maar met die verkoper ... ik wens zijn volgende kandidaat-koper veel doorzettingsvermogen toe
            Sony moet je zeker niet kopen hoor, dat was maar een joke (niet dat van die 135 toplens)
            En zeker niet elke topfotograaf werkt met 1.3 of 1.0 of zelfs 1.6, zij zullen inzetten wat er het beste is voor de job en wat ze hebben. Ook niet elke topfotograaf heeft dat allemaal hoor;
            Mijn 85 1.2L is voor 1000 verkocht geweets, denk dat dat realistsich is, 1250 is eerder de prijs voor een versie II

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF35L f1.4 USM + Canon EF85 1.2L II USM : wie droomt ervan ?

              Ik verkoop momenteel mijn 24mm f/1.4 om me de 35mm f/1.4 te kunnen aanschaffen
              Mijn foto's
              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF35L f1.4 USM + Canon EF85 1.2L II USM : wie droomt ervan ?

                De 85 f1.2 is fantastisch, nog niet in mijn bezit gehad maar wel al een paar keer in m'n handen gehad -versie II nog niet. Ik denk dat de 2e versie o.a. betere AF-snelheid heeft?

                Voor mij was de middenweg de 50 f1.2 , beeldhoek in combinatie met f1.2, kan je lekker dromerige taferelen mee schieten.
                Maar zoals iemand hier al aanhaalde, met een 50 f1.4 haal je ook (bijna dezelfde) prachtige resultaten, en met een 85 f1.8 en 28 f1.8 ook.
                Daarom twijfel ik om de 50f1.2 te verkopen, maar ik denk nu terug te komen op mijn aanvankelijke prijs.
                Het kost mezelf namelijk verschrikkelijk veel moeite om sommige objectieven (zoals een 50 f1.4) aan normale 2e handsprijzen te vinden, dus ga ik ook wat anders omspringen met m'n prijzen....

                Ik denk dat die 35L één van de volgende lenzen is waarvan er een versie II op komst is.
                (betere coatings, weathersealing, duurder)
                Vraag me niet wanneer, dan kan nog wel even duren natuurlijk, maar na de 24's en de 85lijkt het me logisch.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF35L f1.4 USM + Canon EF85 1.2L II USM : wie droomt ervan ?

                  Als een ervaring op prijs wordt gesteld, ik heb beide:

                  85mm 1.2 : zeer mooi, maar 85mm1.8 heb ik ook en staat meestal op mijn toestel.
                  Vrijwel even scherp (zelf getest), en geen last van CA, en minder zwaar. Je mag er van dromen maar van wakker liggen zeker niet.

                  35mm 1.4: ja in alle opzichten, behalve perspectief vertekening , is wel een issue. Mijn 21mm zuiko heeft veel minder vertekening (of geen).

                  Als je er één moet kiezen, neem dan de 35mm.

                  En zoals altijd, het is meestal niet de fiets die de snelheid van de renner bepaalt.

                  My 2 cts,
                  Paul
                  DPaul - A.FIAP
                  D810, nikkors and other stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF35L f1.4 USM + Canon EF85 1.2L II USM : wie droomt ervan ?

                    Ik heb redelijk wat lenzen liggen en als ik er slechts enkele zou mogen overhouden zouden de 35 en de 85 er zeker bij zijn ! Met beiden fotografeer ik heel graag. Als ik slechts met één lensje op stap ga dan is dat 90% van de gevallen met de 5D2+35mm
                    Met de 85F1.2 kun je heel mooie dingen doen maar je moet er wel leren mee werken.
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF35L f1.4 USM + Canon EF85 1.2L II USM : wie droomt ervan ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                      Als een ervaring op prijs wordt gesteld, ik heb beide:

                      85mm 1.2 : zeer mooi, maar 85mm1.8 heb ik ook en staat meestal op mijn toestel.
                      Vrijwel even scherp (zelf getest), en geen last van CA, en minder zwaar.
                      Bedoel je nu dat de f1.2-versie meer last heeft van CA of omgekeerd ?
                      Mijn versie van de 85mm f1.8 had zoveel paars dat ik hem een jaar in de kast heb laten staan. Kan ook door de winterkou gekomen zijn mss ? Want later bleek ie echt wel scherp op het randje van kwijl (OVER het randje eigelijk)

                      Als iemand interesse heeft in die 85mm f1.2, ik kan eens aan die mens vragen of hij zijn prijs naar beneden doet. Verwacht er niet teveel van.
                      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF35L f1.4 USM + Canon EF85 1.2L II USM : wie droomt ervan ?

                        ik ben zelf ook nogal fan van lichtgevoelige lenzen..... en droom van iets gelijkaardigs :-)

                        De Canon EF 50 f1.0 :-)



                        ...heb me al zotgezocht, maar is precies niet evident te vinden :-(
                        Imagination is more important than knowledge...
                        http://www.kiekje.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EF35L f1.4 USM + Canon EF85 1.2L II USM : wie droomt ervan ?

                          en zoals je waarschijnlijk wel weet (én leuk als het geen probleem vormt)
                          -dat ding gaat geregeld voor $3000++ op ebay.

                          Een waar collector's item zoals de 50mm f0.95 voor rangefinder.

                          Er zijn fantastische collecties online te vinden gemaakt door allerlei low-light objectieven!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EF35L f1.4 USM + Canon EF85 1.2L II USM : wie droomt ervan ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                            ik ben zelf ook nogal fan van lichtgevoelige lenzen..... en droom van iets gelijkaardigs :-)

                            De Canon EF 50 f1.0 :-)



                            ...heb me al zotgezocht, maar is precies niet evident te vinden :-(
                            Ja, die lijkt mij ook zalige. Zag een 6 maand terug ofzo nog 2 op ebay. Alle twee in Azië. Voor 3000 dollar kon je ze kopen. Maar Leica die heeft net paar maanden terug de laatste gemaakt van de 50mm F1.0. Goed zoeken en geduld hebben en je vind er misschien nog eentje.
                            hier eentje 4400 dollar
                            Waar een wil is, is een weg
                            ---------------------------------

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EF35L f1.4 USM + Canon EF85 1.2L II USM : wie droomt ervan ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                              Bedoel je nu dat de f1.2-versie meer last heeft van CA
                              Dat heb ik zelf kunnen testen, volopen, inderdaad.
                              Ik zeg alleen dat de 1.8 quasi evenwaardig is, voor aanzienlijk minder $.

                              Dpaul.
                              DPaul - A.FIAP
                              D810, nikkors and other stuff

                              Comment

                              Working...
                              X