Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon zoomlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon zoomlens

    Hoi ik zou me graag een canon zoom lens aanschaffen zelf had ik Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM in gedacht met daarbij een Canon EF 1.4x II converter
    is dat een goed idee?
    of zijn er nog betere?
    mijn budget is kleine 900 euro
    dank je wel alvast

  • #2
    Re: canon zoomlens

    daar doe je zeker een goede aankoop mee, zeer goede IQ en deze lens blijft zijn waarde goed behouden.
    De TC 1.4x brengt de f/4.0 naar F/5.6 en de AF snelheid wordt beduidend slechter (en ook de helderheid van zoeker w minder).
    Ook van gewicht valt deze lens goed mee.
    Fujifilm XT1 - XT3 - XF 18-55mm - XF 18-135mm - XF 55-200mm - XF 35mm - XF 60mm Macro

    Comment


    • #3
      Re: canon zoomlens

      Oorspronkelijk geplaatst door Thunder Bekijk bericht
      daar doe je zeker een goede aankoop mee, zeer goede IQ en deze lens blijft zijn waarde goed behouden.
      De TC 1.4x brengt de f/4.0 naar F/5.6 en de AF snelheid wordt beduidend slechter (en ook de helderheid van zoeker w minder).
      Ook van gewicht valt deze lens goed mee.
      dus met die converter is het ook geen probleem
      ja ik ken er niets van wil gewoon een goede zoomlens hebben die goed scherp is.

      Comment


      • #4
        Re: canon zoomlens

        Ik heb de EF 70-200 mm f/4.0 zelf in mijn bezit gehad en deze was zéér scherp met mooie kleuren, nadeel was wel dat dit type niet weersbestendig is.
        Met de TC 1.4x heb ik zelf geen ervaring, maar volgens de info die ik hierover heb kunnen terugvinden, maakt die de scherpte wel een heel stuk minder, maar toch nog bruikbaar.
        TC 2.0x wordt wel over het algemeen afgeraden (te soft & 2 stops verlies --> f/8.0 en dus geen AF - tenzij op de EOS 1 )
        Fujifilm XT1 - XT3 - XF 18-55mm - XF 18-135mm - XF 55-200mm - XF 35mm - XF 60mm Macro

        Comment

        Working...
        X