Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Colafles

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Colafles

    Een colafles is beter dan...
    Zou die buis kunnen dienen voor de verluchting in mijn badkamer?...
    Stort het geld liever op mijn bankrekening, dan ben je tenminste zeker dat je het kwijt bent...

    Allemaal uitspraken van rodelijntjesgeile of VR-geobsedeerde op iedere nieuwe L- of superdeluxe VR kwijlende Canon- en Nikonfans die talrijk vertegenwoordigd zijn op dit forum.

    Omdat ik toch zo stout ben (ik durf zelfs met een ordinaire Pentax foto's te maken) heb ik van de sint met zijn Piet het deksel op de neus gekregen... Geen pakje

    Gelukkig heeft Rudolf de Kerstman kunnen ompraten en zodoende lag er toch nog een pakje van ocharme 200€ glas onder mijn boompje.

    Op dat glas (plastiek volgens sommigen hier) had Samyang, Polar, Bower, Vivitar, Walimex-Pro, of nog wat anders kunnen staan.
    Deze keer stond er Polar 8 mm for Pentax op de doos.

    Hoog tijd dus dat de Canon "L" en "Nikkor VR" fanaten naar het volgende topic gaan

    Hier dus een eerste test bij laagstaande zon...

    Pal tegenlicht met lensflare:


    Oh ja, die witte stip boven het gebouw links is géén hot pixel, maar dat is de maan

    Pal tegenlicht zonder lensflare:


    De IS- en VR- freaks hun wereld zal nog niet dadelijk instorten, maar begint toch te wankelen :


    Volgend jaar vraag ik mij aan de Sint en aan de Kerstman een Falcon 650-1300 want de verluchting in mijn badkamer laat te wensen over

    Oh ja, de Pentax gebruikers hebben hier een voordeel: de Samyang, Polar, Vivitar, Walimax-pro en nog wat is een "A" lens, dus diafragma instellen via het wieltje op de body...
    Nikon, Canon- en Sony-boys en girls moeten het diafragma op de lens instellen.
    De AF is werkelijk fenomenaal: éénmaal instellen op 3 m., en alles is scherp
    Groetjes van tozumi

    Bezoek hier mijn webstek

  • #2
    Re: Colafles

    Loop met dat ding (GLAS) eens een beetje in de regen, en je zult ervaren waarom er L lenzen bestaan. Ik begrijp echt niet waarom je zo neerbuigend doet tegen proffesioneel materiaal.

    Maar dit lensje (stukje optiek) gaat jouw wel veel plezier bezorgen.
    Last edited by powerkiller; 26 december 2009, 22:35.

    Comment


    • #3
      Re: Colafles

      Zou het niet kunnen wegens reacties zoals de uwe ?

      "dat ding"

      " dit lensje"
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Colafles

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Zou het niet kunnen wegens reacties zoals de uwe ?

        "dat ding"

        " dit lensje"
        Mijn excuses voor mijn wat cynische uitspraak, maar als de TS het zo voorstelt

        Ik bedoelde eigenlijk dat Glas en dit stukje optiek.

        Comment


        • #5
          Re: Colafles

          Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
          Een colafles is beter dan...

          Allemaal uitspraken van rodelijntjesgeile of VR-geobsedeerde op iedere nieuwe L- of superdeluxe VR kwijlende Canon- en Nikonfans die talrijk vertegenwoordigd zijn op dit forum.

          Hoog tijd dus dat de Canon "L" en "Nikkor VR" fanaten naar het volgende topic gaan

          De IS- en VR- freaks hun wereld zal nog niet dadelijk instorten, maar begint toch te wankelen :

          Volgend jaar vraag ik mij aan de Sint en aan de Kerstman een Falcon 650-1300 want de verluchting in mijn badkamer laat te wensen over

          Nikon, Canon- en Sony-boys en girls moeten het diafragma op de lens instellen.


          Ik begrijp de zin van deze post niet zo goed, het is hier duidelijk de bedoeling om provocerend, neerbuigend, beledigend, ... te zijn t.o.v. een aantal gebruikers van dit forum.



          Ik dacht altijd dat de bedoeling van een forum is om ervaringen op een zo positief mogelijke manier te delen met andere gebruikers.
          Fujifilm XT1 - XT3 - XF 18-55mm - XF 18-135mm - XF 55-200mm - XF 35mm - XF 60mm Macro

          Comment


          • #6
            Re: Colafles

            Oorspronkelijk geplaatst door Thunder Bekijk bericht


            Ik begrijp de zin van deze post niet zo goed, het is hier duidelijk de bedoeling om provocerend, neerbuigend, beledigend, ... te zijn t.o.v. een aantal gebruikers van dit forum.



            Ik dacht altijd dat de bedoeling van een forum is om ervaringen op een zo positief mogelijke manier te delen met andere gebruikers.
            Ik sta helemaal niet negatief tegenover goed glas, met of zonder IS of VR,
            maar het stuit me wel tegen de borst dat de "trotse" bezitters van dat glas zo negatief zijn tegenover produkten zoals de Samyang, die goedkoop zijn en toch uitstekende scherpte en contrast leveren.


            De woorden

            Een colafles is beter dan...
            Zou die buis kunnen dienen voor de verluchting in mijn badkamer?...
            Stort het geld liever op mijn bankrekening, dan ben je tenminste zeker dat je het kwijt bent...
            komen niet van mij van mij, maar van de rodelijntjesfreaks hier op het forum.
            En ja, ik heb goed glas in mijn tas zitten, en daar hoort de Samyang 8 mm. ondanks zijn prijsje van slechts 200€ ook bij.

            Dat is dus een positieve ervaring die ik met de leden met een beperkt budget hier wil delen
            Groetjes van tozumi

            Bezoek hier mijn webstek

            Comment


            • #7
              Re: Colafles

              Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
              Ik sta helemaal niet negatief tegenover goed glas, met of zonder IS of VR, maar het stuit me wel tegen de borst dat de "trotse" bezitters van dat glas zo negatief zijn tegenover produkten zoals de Samyang, die goedkoop zijn en toch uitstekende scherpte en contrast leveren.

              KNIP

              Dat is dus een positieve ervaring die ik met de leden met een beperkt budget hier wil delen
              Wel daar was ik al bang voor, maar alsnog maar betere verwoording gebruiken want mijn eerste indruk was ook van bovenstaande aard. Maar ik ga toch nog voor een peleng 8mm. Enkele maten zijn hier zeer tevreden over.

              Comment


              • #8
                Re: Colafles

                Je doet heel neerbuigend tov L liefhebbers en stopt hen allemaal in 1 vakje met je houding. De pot verwijt de ketel...?

                Leuke shots trouwens.

                Comment


                • #9
                  Re: Colafles

                  Knappe shots ,waar heb je die gekocht? Ik ben geintereseerd in de samyang 85-F1.4.
                  What you see is what you get

                  Comment


                  • #10
                    Re: Colafles

                    Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
                    Knappe shots ,waar heb je die gekocht? Ik ben geintereseerd in de samyang 85-F1.4.
                    Ook een prima lens, op 1.4 scherper dan de Pentax, Nikon en Canontegenhangers.
                    Heb de mijne HIER gekocht, gratis verzending, snelle levering en verzending vanuit Polen, dus EU.
                    Groetjes van tozumi

                    Bezoek hier mijn webstek

                    Comment


                    • #11
                      Re: Colafles

                      Leuke post, goede foto's

                      Ik ben altijd gefascineerd door fotografen die er echt voor uitkomen dat hun mooiste
                      foto's gewoon met de goedkoopste lenzen zijn gemaakt.
                      Veel beginners, zoals ik ook, dromen weg bij de geilste lenzen met de meest lange benamingen en prijzen, sparen sparen sparen... terwijl het ook met low-budget gaat.

                      Er zou een apart forumdeel moeten komen vind ik waar met gewoon glas wordt geschoten.
                      Waar niet gestoeft wordt met superlenzen maar hoe het met minimalistische dingen ook gerust kan.

                      Velen vergeten... Een goede foto is 90% creativiteit en 10% materiaal. Creativiteit kan je
                      jammer genoeg niet kopen!
                      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Colafles

                        Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
                        Ik ben altijd gefascineerd door fotografen die er echt voor uitkomen dat hun mooiste
                        foto's gewoon met de goedkoopste lenzen zijn gemaakt.
                        Veel beginners, zoals ik ook, dromen weg bij de geilste lenzen met de meest lange benamingen en prijzen, sparen sparen sparen... terwijl het ook met low-budget gaat.
                        Dit is ook mijn mening de laatste tijd. De duurdere lenzen hebben natuurlijk vaak pluspunten, zoals lichtsterkte, minder vervorming, snellere AF,...

                        Maar het is helemaal niet zo dat je persé die allerduurste lenzen moet hebben om mooie foto's te trekken. Ikzelf ben tot het besluit gekomen dat mijn foto's met een simpele kitlens of een spotgoedkope oude lens goed genoeg zijn voor mij. En ik ben nochtans redelijk kritisch. En ik heb ook heel duur glas gehad in het verleden.
                        Niet meer voor mij, die dure lenzen. De enkele dat je er eens voordeel uit haalt weegt niet op tegen de kosten en het gewicht dat je moet meesleuren.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Colafles

                          Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
                          ...
                          Er zou een apart forumdeel moeten komen vind ik waar met gewoon glas wordt geschoten. Waar niet gestoeft wordt met superlenzen maar hoe het met minimalistische dingen ook gerust kan.

                          Velen vergeten... Een goede foto is 90% creativiteit en 10% materiaal. Creativiteit kan je jammer genoeg niet kopen!
                          Een tijdje geleden kocht ik me een spotgoedkope - nogwel krasvaste - Sigma, maar daarmee maak je in 't beste geval niet meer dan wat armzalige pinhole foto's. Eerst wel nog een K-mount adapter vinden.
                          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Colafles

                            Zelfs oude mf lenzen kunnen het goed doen (als je geluk hebt), je moet er wel de tijd bij nemen om het diafragma zelf te bepalen en zelf scherp te stellen.
                            [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                            Comment


                            • #15
                              Re: Colafles

                              Grappig: wat je doet is net hetzelfde als dat wat je aanklaagt: mensen beoordelen op basis van hun materiaal ipv hun foto's. Daar bestaat een woord voor...
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                              Comment

                              Working...
                              X