Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dossier Costers....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dossier Costers....

    of
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Dossier Costers....

    voor mij

    Comment


    • #3
      Re: Dossier Costers....

      Een wetenschapper heeft ooit een onderzoek gedaan ivm relaties tussen mensen
      wereldwijd. Zo kwam hij tot de vaststelling dat er voor gelijk welke persoon op aarde
      een 7 à 9 tal tussenpersonen nodig waren om een relatie te leggen met gelijk welke
      andere persoon ter wereld. Zo zie je maar dat ook Coster's wereld heel klein is.
      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

      Comment


      • #4
        Re: Dossier Costers....

        Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
        Een wetenschapper heeft ooit een onderzoek gedaan ivm relaties tussen mensen
        wereldwijd. Zo kwam hij tot de vaststelling dat er voor gelijk welke persoon op aarde
        een 7 à 9 tal tussenpersonen nodig waren om een relatie te leggen met gelijk welke
        andere persoon ter wereld. Zo zie je maar dat ook Coster's wereld heel klein is.
        Is over deze studie ergens iets te vinden op internet? Dit schijnt toch wel onwaarschijnlijk.

        Mvg.
        Robert
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

        Comment


        • #5
          Re: Dossier Costers....

          Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Is over deze studie ergens iets te vinden op internet? Dit schijnt toch wel onwaarschijnlijk.

          Mvg.
          Robert
          Even dossier Costers intikken in google en je kan dit lezen

          Linkje


          SW
          Mvg,
          SW
          BD1071BE

          Comment


          • #6
            Re: Dossier Costers....

            Als ik naar die onzin blijf kijken dan word ik lastig
            Dat ze daar maar rap mee stoppen.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Dossier Costers....

              Dit wordt "Six Degrees of Separation" genoemd.

              En tussen Belgen zou dit zelfs amper 3 tussenpersonen bedragen met "dank" aan de elektronische wereld.
              Last edited by Sultana; 27 december 2009, 14:52. Reden: een Vout aangepast ;)

              Comment


              • #8
                Re: Dossier Costers....

                Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                Is over deze studie ergens iets te vinden op internet? Dit schijnt toch wel onwaarschijnlijk.

                Mvg.
                Robert
                Doe zelf eens de proef. Neem een willekeurig bekend persoon. Will Tura, Obama, Lance Armstrong, maakt niet uit wie. Iemand uit je kennissenkring kent vrijwel zeker een persoonlijke kennis die op zijn beurt een persoonlijke kennis kent die iemand kent die een persoonlijke kennis is van Tura, Obama, enz...Het aantal stappen is dikwijls slechts twee of drie, zelden meer dan vijf.

                Overigens ben ik het eens met Theokus : de eerste maal was de rubriek Gustaaf Costers leuk gevonden maar de eindeloze varianten in elke aflevering van Man Bijt Hond hoeven echt niet meer. Ze beginnen ernstig te vervelen.

                Comment


                • #9
                  Re: Dossier Costers....

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
                  Doe zelf eens de proef. Neem een willekeurig bekend persoon. Will Tura, Obama, Lance Armstrong, maakt niet uit wie. Iemand uit je kennissenkring kent vrijwel zeker een persoonlijke kennis die op zijn beurt een persoonlijke kennis kent die iemand kent die een persoonlijke kennis is van Tura, Obama, enz...Het aantal stappen is dikwijls slechts twee of drie, zelden meer dan vijf.
                  Ok, nu ik ben mee.
                  Daar een andere hobby van mij genealogie is, dacht ik aan een familiale, genetische relatie. En dan moeten we toch wel iets verder gaan dan 9 stappen.

                  Mvg.
                  Robert
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dossier Costers....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
                    Doe zelf eens de proef. Neem een willekeurig bekend persoon. Will Tura, Obama, Lance Armstrong, maakt niet uit wie. Iemand uit je kennissenkring kent vrijwel zeker een persoonlijke kennis die op zijn beurt een persoonlijke kennis kent die iemand kent die een persoonlijke kennis is van Tura, Obama, enz...Het aantal stappen is dikwijls slechts twee of drie, zelden meer dan vijf.

                    Overigens ben ik het eens met Theokus : de eerste maal was de rubriek Gustaaf Costers leuk gevonden maar de eindeloze varianten in elke aflevering van Man Bijt Hond hoeven echt niet meer. Ze beginnen ernstig te vervelen.
                    Ja, ernstig
                    Sommige verbanden of relaties zijn zo met de haren getrokken dat het niet meer net is.
                    Ze stappen zo over van een relatie naar de andere waarbij die totaal niks met elkaar
                    te maken hebben.
                    Nu, het kan natuurlijk bedoelt zijn om "leuk te wezen"....
                    Pfff, er zijn andere leuke dingen hoor
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dossier Costers....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      Ok, nu ik ben mee.
                      Daar een andere hobby van mij genealogie is, dacht ik aan een familiale, genetische relatie. En dan moeten we toch wel iets verder gaan dan 9 stappen.

                      Mvg.
                      Robert
                      Ja, maar dat hoeft dus echt niet van familielid naar familielid zijn.
                      Volgende kan dus als mogelijks scenario:
                      Jij kent je buurman, deze kent dan op zijn beurt via zijn werk een klant die regelmatig over zijn vloer komt in Brussel.
                      Die klant kent dan de neef van een verre achternicht van jou.

                      Zo is de cirkel rond. En het is echt ongelooflijk hoe klein de wereld is. Ik reis beroepsmatig de wereld af gedurende het hele jaar en ik blijf mij verwonderen hoe klein de wereld is. Enkele jaren geleden nog in Bangladesh geweest en daar waren er 2 personen die een huisdokter uit mijn gemeente kenden omdat hij ginds opleiding had gegeven. In Bangkok kom ik mijn buur tegen die op amper 500m van mij woont (en niet kende). We zijn aan elkaar voorgesteld door onze gemeenschappelijke Thaise distributeur.

                      In kort, tussen jou en een boer op het Mongolische platteland zitten 6 tussenpersonen die jullie aan elkaar linken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dossier Costers....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        Is over deze studie ergens iets te vinden op internet? Dit schijnt toch wel onwaarschijnlijk.

                        Mvg.
                        Robert
                        In 1967 zei Stanley Milgram dat de hele wereld een sociaal netwerk vormt ("small world"). Iedereen kon volgens hem met wie dan ook in contact worden gebracht via kennissen van kennissen in gemiddeld 6 stappen.
                        In 2003 heeft Dodds (ea) dit uitgeprobeerd met de moderne middelen (mail). Uit zijn studie bleken 5 - 7 stappen/mails nodig te zijn om een willekeurig persoon te bereiken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dossier Costers....

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Ja, ernstig
                          Sommige verbanden of relaties zijn zo met de haren getrokken dat het niet meer net is.
                          Ze stappen zo over van een relatie naar de andere waarbij die totaal niks met elkaar
                          te maken hebben.
                          Nu, het kan natuurlijk bedoelt zijn om "leuk te wezen"....
                          Pfff, er zijn andere leuke dingen hoor
                          Theo, Man bij hond..... 't Is televisie...... niets is echt.
                          Ik wist dit reeds lang en wanneer je het interview in het belangske leest met Gunter Lamoot, weet je genoeg : 90% van de tussenkomsten in de Slimste Mens bijvoorbeeld zijn vooraf opgeschreven.....
                          Last edited by vinstermik; 28 december 2009, 10:37.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dossier Costers....

                            Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                            Theo, Man bij hond..... 't Is televisie...... niets is echt.
                            Ik wist dit reeds lang en wanneer je het interview in het belangske leest met Gunter Lamoot, weet je genoeg : 90% van de tussenkomsten in de Slimste Mens bijvoorbeeld zijn vooraf opgeschreven.....
                            Ja juist...
                            Maar toch, zonder Woestijnvis was onze VRT een stuk minder aantrekkelijk.
                            En wat zou ons Woestijnvis per kop en per jaar kosten. Niet veel.

                            Ik ben 100% voor een openbare omroep omdat normaal tv-kijken bij andere zenders
                            niet meer kan op een normale manier plus de doelstellingen zijn anders.

                            Maar toch (weeral) vraag ik me af wat die 2500 werknemers er allemaal uitspoken.
                            En zoals een bestuurder ooit zei: "Daar lopen teveel bazen rond".
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dossier Costers....

                              Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                              Theo, Man bij hond..... 't Is televisie...... niets is echt.
                              ...
                              Ben ik het mee eens.
                              Dat begrijp ik ook.
                              Maar ik begrijp niet dat ze zo een onnozele zever uitzenden he.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X