Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 28-105 2.8-4 half beeld onscherp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 28-105 2.8-4 half beeld onscherp

    Hoi iedereen,

    ben nog niet zo lang overgestapt van analoog naar een eos 450d en gebruik mijn vorige lens nog, de Sigma 28-105 2.8-4. Nu merk ik dat de beelden aan de linker kant scherp zijn maar aan de rechterzijde wazig. Met mijn andere lenzen heb ik daar geen last van dus moet het aan de Sigma liggen.
    Weet iemand waar dit aan ligt en of dit nog te repareren is, zonder de prijs te betalen voor bijna een nieuwe? Of kan ik beter meteen naar een andere lens uitkijken?

    Alvast bedankt,

    Adrieke
    Last edited by Adrieke; 31 december 2009, 12:32.
    Canon 450d, Sigma 28-105 f2.8-4, Canon 55-250 f4.5-5.6
    http://www.adriestoffelen.nl/

  • #2
    Re: Sigma 28-105 2.8-4 half beeld onscherp

    Slecht gecentreerde lens, vermoedelijk kun je beter omzien naar een betere.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 28-105 2.8-4 half beeld onscherp

      lens zit scheef op de camera. Heb dit al gezien op occasiecameras waar in het vorige leven ultra-tele lenzen hebben opgezeten
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 28-105 2.8-4 half beeld onscherp

        Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
        lens zit scheef op de camera. Heb dit al gezien op occasiecameras waar in het vorige leven ultra-tele lenzen hebben opgezeten
        In dat geval zou dit probleem zich ook met de andere objectieven moeten voordoen.
        Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 28-105 2.8-4 half beeld onscherp

          Dank je voor de reacties,

          ik geloof niet dat het aan de camera ligt, mijn andere lens heeft er geen last van....
          Weet iemand of dit te repareren is?

          Adrie
          Canon 450d, Sigma 28-105 f2.8-4, Canon 55-250 f4.5-5.6
          http://www.adriestoffelen.nl/

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 28-105 2.8-4 half beeld onscherp

            Ga er maar van uit dat reparatie economisch gezien zinloos is. En afgezien daarvan is de lens echt geen scherptewonder op 12mp.

            gelukkig heb je nog andere lenzen!
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 28-105 2.8-4 half beeld onscherp

              Iedereen bedankt voor de reacties!

              Ik ga een andere lens zoeken. Heb de 24-105 F4 L op het oog. Valt echter niet mee om n goed exemplaar te vinden.

              Groet

              Adrieke
              Canon 450d, Sigma 28-105 f2.8-4, Canon 55-250 f4.5-5.6
              http://www.adriestoffelen.nl/

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 28-105 2.8-4 half beeld onscherp

                Ga je niet meer plezier en mogelijkheden beleven aan een 18-55 IS + eventueel een leuke 1.8 50mm?

                (aan 1/5 van de kosten)
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 28-105 2.8-4 half beeld onscherp

                  Dat is het dilemma, meer lichtsterkte door b.v. de 17-55 2.8 maar minder bereik. Of meer bereik maar minder lichtsterkte. Ben al maanden bezig om me in te lezen en het blijft moeilijk, omdat ik nog niet weet welke fotografie ik het leukste vindt.

                  Ben begin deze week op pad geweest voor een 24-105. 1e exemplaar was niet scherp. Mijn 55-250 a 190 euro was echt scherper! Dus terug naar de winkel. 2e exemplaar was ook niet scherp..... Dus weer terug naar de winkel. Daar mijn testfotos laten bekijken en nog een ander lens geprobeerd in de winkel. Verrassing.... niet scherp. Ook de laatste in voorraad was niet scherp, terwijl het verschillende producties waren. Ook lenzen op een andere boddy getest. Boddy 450d is ok. En dit zijn dan L lenzen die nieuw meer dan 900 euro moeten kosten. Ik snap daar niks van.

                  Heb uit armoei (voor tijdelijk) een kitlens!!! meegenomen, ik moet toch ergens een basislens hebben om fotos te maken en te leren wat ik wil. Heb er fotos meer genomen en gemerkt dat ik al snel bereik mis. Ook lichtsterkte.... en scherpte, maar dat accepteer ik van een lens van 90 euro.

                  De optie om een 50 1.8 (of 1.4) te gebruiken lijkt me wel wat. Wil wel iets gaan doen met protretten maar ik ben echt een beginner, het ook nog geen lampen en zo. Maar vertrouwen in L lenzen is weg en ben bang dat ik tekort kom met de 18-55. Wat ik wel weet inmiddels dat ik wel een echt scherp beeld verlang als het een duurdere lens betreft.

                  Met de 24-105 verwachte ik goed beeld en een relatief alround inzet en de optie om over een paar jaar over te gaan op FF.
                  Moeilijk moeilijk moeilijk .....
                  Last edited by Adrieke; 31 december 2009, 12:31.
                  Canon 450d, Sigma 28-105 f2.8-4, Canon 55-250 f4.5-5.6
                  http://www.adriestoffelen.nl/

                  Comment

                  Working...
                  X