Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijzen bij de professional

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • prijzen bij de professional

    Hoi,

    Enkele weken terug een fotoshoot laten doen met mijn zoontje. Ben heel tevreden over het resultaat. Nu vind ik de extra diensten toch wel prijzig. Een extra afdruk van 13 op 13 aan 7€ tot daar aan toe maar wanneer ik de beelden digitaal wil ontvangen in 300dpi kost dit maar eventjes 175€. Ik begrijp wel dat de auteursrechten worden afgestaan maar dit lijkt me toch wat aan de hoge kant. Is dit gebruikelijk?

    Alvast bedankt!

    Mvg,

    Tipi

  • #2
    Re: prijzen bij de professional

    Misschien wel prijzig, maar als je een fotoshoot laat doen veronderstel ik toch dat je de prijzen vooraf afspreekt?
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: prijzen bij de professional

      Omdat je dan de mogelijkheid hebt om ergens anders je afdrukken te laten maken. Op deze manier zou de fotograaf er niets op verdienen. En ik neem aan dat u ook niet voor niets werkt?

      175€ is niet veel als het om een persoonlijke shoot gaat en als je weet wat er nog allemaal af gaat.

      Goeie afspraken op voorhand...
      Nikon - Hasselblad H4D - profoto
      www.andyvandeneynde.be

      Comment


      • #4
        Re: prijzen bij de professional

        Andy,

        Idd, ik betaalde 245 € voor 12 opnamen in een album. Daar verdient de fotograaf dus terecht op. Ik bedoel maar, mochten de digitale bestanden niet zo prijzig zijn zou ik overwegen die aan te schaffen en heeft hij er nog iets aan.

        mvg,

        Tipi

        Comment


        • #5
          Re: prijzen bij de professional

          Oorspronkelijk geplaatst door tipi Bekijk bericht
          Is dit gebruikelijk?
          Simpel: JA

          Zoals hierboven reeds gepost, duidelijk op voorhand afspreken is de boodschap
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #6
            Re: prijzen bij de professional

            dit is idd normaal...

            loop het net maar effe af op zoek naar prijzen en je zal zien dat die 175 in veel gevallen zelfs nog meevalt
            some toys 4 big boys
            http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

            Comment


            • #7
              Re: prijzen bij de professional

              Is dit 175 voor de 12 foto's of per foto.
              Als ze voor de 12 zijn is dit nog een 15 euro per foto, wat vrij weinig is voor hoge kwaliteit digitale beelden.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: prijzen bij de professional

                Maar wat is dat de beelden in 300dpi ontvangen?
                Dan moeten er ook maten bijstaan. Is dat 300dpi voor een 10x15 afdruk of een A4 afdruk....?
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #9
                  Re: prijzen bij de professional

                  Wij hebben 105euro betaald voor een shoot van ons dochtertje, kregen hiervoor een afdruk 40*40 op doek en cd met 70 foto's in goede kwaliteit.

                  Comment


                  • #10
                    Re: prijzen bij de professional

                    Oorspronkelijk geplaatst door FilipB Bekijk bericht
                    Wij hebben 105euro betaald voor een shoot van ons dochtertje, kregen hiervoor een afdruk 40*40 op doek en cd met 70 foto's in goede kwaliteit.
                    Dat is een "batje"

                    Iedere fotograaf hanteert in België andere prijzen, de een zal je cd bezorgen met 50 hoge resolutie bestanden voor €65,00 / bij een ander betaal je makkelijk €170,00 voor de sessie + 1 afdruk.

                    Bij de ene fotograaf worden alle opnames in studio gemaakt (+/- 1uur), bij de andere fotograaf is er een ganse bespreking qua thema, locatie an sfeer op voorhand.

                    Je kan dus als klant makkelijk prijzen vergelijken en een fotograaf kiezen die volgens jou de beste prijs / kwaliteit zal afleveren. Veel ouders zijn tevreden met de "gewone" studio opnames terwijl anderen graag iets meer variatie hebben ...
                    www.fotofolio.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: prijzen bij de professional

                      wow... ligt het aan mij of is 170eur voor een professionele fotoshoot toch echt serieuus goedkoop??
                      Spreken we dan van een shoot van een klein halfuurtje of een halve dag? Dat maakt natuurlijk ook een verschil

                      Ik schrik eerlijk gezegd toch wel een beetje van de reacties dat het te duur zou zijn :s

                      Comment


                      • #12
                        Re: prijzen bij de professional

                        Oorspronkelijk geplaatst door declined Bekijk bericht
                        wow... ligt het aan mij of is 170eur voor een professionele fotoshoot toch echt serieuus goedkoop??
                        Zoals ik TS begrijp "beelden digitaal wil ontvangen in 300dpi kost dit maar eventjes 175€", is 175 Euro niet voor de shoot, maar een extra kost voor de digitale beelden aan 300dpi.
                        Al doende leert men...

                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: prijzen bij de professional

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                          Zoals ik TS begrijp "beelden digitaal wil ontvangen in 300dpi kost dit maar eventjes 175€", is 175 Euro niet voor de shoot, maar een extra kost voor de digitale beelden aan 300dpi.
                          Dan is dit nog steeds een "normale" prijs, vind ik.
                          www.fotofolio.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: prijzen bij de professional

                            Om hoeveel digitale beelden gaat het? 100 of 10? Als de fotograaf die beelden 1 voor 1 moet/gaat bewerken, verbeteren,... kan ik mij wel voorstellen dat daar wel wat tijd in kruipt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: prijzen bij de professional

                              Ik denk dat een modale consument dit veel vindt om te betalen.
                              Die vertrekt vanuit de eigen situatie.
                              "Ik neem een toestel, trek in JPG en schrijf het weg op een DVD/CDRom".
                              Dus enkel dat uurke waar die fotograaf aanwezig is, is voor hun de visibiliteit.
                              "Amai, 175 euro is dan wel vlot verdiend op een uur", hoor je dan.

                              Maar als je dan vertelt dat je in RAW trekt, elke foto zelf bekijkt en optimaliseert; zijn ze verbaasd. Want dat zien ze natuurlijk niet.

                              "Als je 600 euro vraagt voor een huwelijksreportage van 15 uren, ben je aan de dure kant. Want dat is wel 40 euro per uur meneer. Ik moet het op mijn werk voor minder doen."
                              Dat je er op voorhand komt om afspraken te maken, al de tijd na DE dag en het afleveren van de foto's; wordt dan even vergeten.

                              Nu leg ik dat allemaal uit en dan begrijpen de mensen dat het wel meer inhoudt.
                              [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                              Comment

                              Working...
                              X