Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro-lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • macro-lens

    wij hebben nog geen ervaring met macro opnamen heeft er iemand suggesties welke lenzen van canon het beste zouden zijn voor een 7D.
    alvast bedankt François

  • #2
    Re: macro-lens

    heb enkel de sigma 150mm, ben er super tevreden over. Als geld geen rol speelt ga je waarschijnlijk net iets betere resultaten halen met de nieuwe 100mm L van canon zelf, maar dan moet je wat mm's inleveren. Voor echte supervergrotingen zal de MP-E 65 dan weer beter zijn. Succes in elk geval
    Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
    - Isaac Asimov-

    Comment


    • #3
      Re: macro-lens

      Waarom zou je betere resultaten halen met de 100mm van Canon tov de 150mm van Sigma? Omdat die eerste mooiere MTF-grafiekjes aflevert? Op foto ga je het verschil niet zien hoor. Een langer brandpuntsafstand levert m.i. een aantal voordelen op die wél in het eindresultaat te zien zijn.

      François: er is op het internet (en dus ook op dit forum) gigantisch veel informatie te vinden over welke macrolens je best kiest in bepaalde situaties. Met de zoekfunctie zul je al heel wat verder geraken.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

      Comment


      • #4
        Re: macro-lens

        akkoord, of je betere resultaten zal halen is misschien verkeerd geformuleerd (hangt van het manneke achter de lens af), ik ga er gewoon van uit dat de nieuwe 100mm macro van canon kwalitatief beter is dan de sigma, het is een recentere lens, het is L-kwaliteit, ...
        Kan natuurlijk altijd een verkeerde redenering zijn.
        Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
        - Isaac Asimov-

        Comment


        • #5
          Re: macro-lens

          Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
          akkoord, of je betere resultaten zal halen is misschien verkeerd geformuleerd (hangt van het manneke achter de lens af), ik ga er gewoon van uit dat de nieuwe 100mm macro van canon kwalitatief beter is dan de sigma, het is een recentere lens, het is L-kwaliteit, ...
          Kan natuurlijk altijd een verkeerde redenering zijn.
          Dan graag fotobewijzen , die zeggen meer dan al deze woorden

          Comment


          • #6
            Re: macro-lens

            Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
            wij hebben nog geen ervaring met macro opnamen heeft er iemand suggesties welke lenzen van canon het beste zouden zijn voor een 7D.
            alvast bedankt François
            Beste François, zoals Flukee al aanhaalde is deze vraag hier al meermaals beantwoord in verschillende topics. Er is een onovertroffen zoekfunctie die je zeker op weg zal helpen.
            Ook handig om weten is:
            - budget
            - wat wil je fotograferen (de huwelijksfotografe van mijn broer was tevreden met een heel eenvoudige 50 of 60 mm macro (close-up van de trouwringen)

            Heb je nog steeds verdere vragen dan ben je hier uiteraard aan het goede adres

            Comment


            • #7
              Re: macro-lens

              Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
              akkoord, of je betere resultaten zal halen is misschien verkeerd geformuleerd (hangt van het manneke achter de lens af), ik ga er gewoon van uit dat de nieuwe 100mm macro van canon kwalitatief beter is dan de sigma, het is een recentere lens, het is L-kwaliteit, ...
              Ja, op papier zal ze wel beter zijn, maar je had het over betere resultaten, en dan interpreteer ik dat als zichtbaar op foto.

              Ik kan je het voorbeeld geven van een goeie natuurfotograaf die z'n Sigma 180mm macro vervangen heeft door een 180mm L van Canon en zich dat beklaagt: http://www.juzaphoto.com/eng/article...cro_review.htm

              Mijn persoonlijke mening is dat je voor macrofotografie best een bepaalde brandpuntsafstand kiest die meest geschikt is voor het onderwerp dat je wil vastleggen. Het merk van de lens is in dit geval van ondergeschikt belang.
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

              Comment

              Working...
              X