Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draadloze flitseraansturing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Draadloze flitseraansturing

    De Canon 7D heeft de mogelijkheid van het draadloos aansturen van flitsers. Ik kan er in de handleiding van zowel flitser als 7D verder niets over terugvinden, maar bestaat de mogelijkheid slechts de externe slave te laten flitsen? Dus zonder de pop-upflitser van de 7D? Of is daar nog steeds een off-camera shoe cord voor nodig?


    Jacobus
    Zenfolio

  • #2
    Re: Draadloze flitseraansturing

    Ik heb de 7D niet, maar die flash van je 7D zou je niet mogen zien op de foto indien je een slave flitser aanstuurt (en TTL wilt behouden). Het is via die flits dat je slave getriggerd wordt.
    Anders zal je een ST-E2 transmitter moeten kopen.

    Comment


    • #3
      Re: Draadloze flitseraansturing

      De mogelijkheid bestaat, zo blijkt uit het topic "Canon EOS 7D - Wireless ETTL flash FAQ" op photography-on-the.net.

      Maar ik ken de 7D verder ook niet, dus hoe precies kan ik je niet vertellen... Ik zou echter verwachten dat het uit de menuutjes op de camera toch duidelijk zou moeten zijn.

      Als de verwarring erin bestaat dat de pop-up flits toch nog afgaat, zoals Psychodweep al zei: dat is inderdaad normaal, en dat gebeurt voor het nemen van de foto. De Sigma EF-500 DG Super flitsers werken ook zo voor de draadloze master/slave werking, en die ken ik wel
      Groeten, David

      Comment


      • #4
        Re: Draadloze flitseraansturing

        Bedankt voor jullie reacties!
        Oorspronkelijk geplaatst door drd Bekijk bericht
        Als de verwarring erin bestaat dat de pop-up flits toch nog afgaat...
        Dit was het inderdaad, ik weet nu dat de flits van het systeemflitsertje niet of amper op de foto terechtkomt. Weer wat geleerd!


        Jacobus
        Zenfolio

        Comment

        Working...
        X