Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

windows 7 versie vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • windows 7 versie vraagje

    ik heb me onlangs 'n Imac gekocht.
    schijfindeling 1TB is volgende:
    200 GB voor bootcamp met voorlopig win 7 ultimate (evalution versie)
    ik ben van mening dat deze versie werkelijk super draait, toch iig op mijn mac en wsn ook op 'n gewone PC.

    nu krijg ik vroegtijdig mijn kerstkado > windows 7 home premium...de full install versie dus.
    concreet heb ik volgende vragen:
    - heb ik echt de pro of ultimate nodig, omwille van de vergelijkingstabel (die op achterkant doos staat) o.a. "productiviteitsprogramma's van win xp uitvoeren in xp mode ?"
    ik heb nml veel soft op mijn XP PC staan en de rest heb ik niet nodig of te verwaarlozen...
    - zijn er mensen die problemen hebben met compabiliteit met oudere xp soft onder de premium versie ?

    ik heb de doos nog niet geopend en het prijsverschil met de ultimate bedraagd ongeveer 100 euro..
    wat is aan te bevelen, want anders leg ik het graag het verschil bij om achteraf geen spijt te hebben.

  • #2
    Re: windows 7 versie vraagje

    Hallo
    Ik heb sinds vorige week WINDOWS 7 ULTIMATE NL32bit (update van Windows Vista Home Premium NL32bit - lerarenversie). Ik heb maar één probleem: MEDION 90070 scanner vindt geen USB-driver (en bij Medion weten ze ook niet waarom de vistadrivers niet werken), voor de rest werkt alles - voorlopig dan toch.

    Groeten
    Filip
    Filip

    Comment


    • #3
      Re: windows 7 versie vraagje

      Ultimate is geldverspilling, er zit niets extra in dat je bij thuisgebruik nodig hebt. ik zou zelfs een Business edition aanraden, kost wat minder en zit ook alles in hoor (behalve media center platform)

      In compatibiliteit met oudere software moet je geen enkel verschil verwachten tussen ultimate, home, business. Echter wel soms tussen 32bit en 64bit (deze laatste had wel eens vaker problemen met verouderde drivers)

      Groupie "WINDOWS 7 ULTIMATE NL32bit " -> jammer dat je 32bit hebt gekocht, zit je nog steeds met een geheugenlimiet van 3.8gb enzo... had je hier een speciale reden voor? en je had je scanner toch niet aangekoppeld tijdens de installatie van de drivers?
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

      Comment


      • #4
        Re: windows 7 versie vraagje

        ik heb mijn kadooke toch maar omgeruild voor de prof versie....twas wel 110 euro meer, maar soit.
        mooi fietstochtje van kuringen naar hasselt stad mediamarkt meegenomen

        de ultimate meerprijs is idd niet de moeite waard.
        in de pro versie doos zit de 32 bit en de 64 bit dvd.

        Comment


        • #5
          Re: windows 7 versie vraagje

          Hallo
          De enige reden was dat leerkrachten voor 44 euro een update DVD krijgen naar Windows 7 Ultimate (geen andere keuze).
          Drivers van de scanner niet geïnstalleerd met de USB aangekoppeld.

          Groeten
          Filip
          Filip

          Comment


          • #6
            Re: windows 7 versie vraagje

            En wat is het voordeel van een pro versie ?
            Thuis zal je waarschijnlijk geen domein hebben...
            En XP compatibiliteit zit standaard op de home.

            Bij de Pro heb je wel de mogelijkheid om standaard XP te virtualiseren, maar enkel met een "mottige" grafisch modus, waarmee je geen spelletjes zal moeten draaien...

            Voor thuisgebruik is een home versie meer dan voldoende... Hier heb ik een 64 bit versie ervan, en dat draait als een lier.
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: windows 7 versie vraagje

              Bedoel je dit KLIK ? XP mode en Virtual PC kan je gewoon downloaden per taal en level OS.

              Comment


              • #8
                Re: windows 7 versie vraagje

                Dat moet het inderdaad zijn.
                Helaas is het toch niet voor alle versie's : je hebt de pro, enterprise of ultimate nodig om het te kunnen draaien (lees maar eens wat onderaan staat als je een andere windows 7 versie kiest...).
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #9
                  Re: windows 7 versie vraagje

                  Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  En XP compatibiliteit zit standaard op de home.
                  waarmee je geen spelletjes zal moeten draaien...
                  dit juist niet, volgens de vergelijkingstabel...?
                  de rest interesseert me ook niet.

                  ik heb al veel tegenstrijdige berichten gehoord dat ik iig maar save gespeeld heb...

                  Comment


                  • #10
                    Re: windows 7 versie vraagje

                    Hou er wel rekening mee dat je ook nog een XP licensie nodig hebt om dat te kunnen draaien (want je draait een volwaardige XP bovenop je windows 7)...
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #11
                      Re: windows 7 versie vraagje

                      Nu we nogmaals bezig zijn over Windows 7 ... kan men met de upgrade-versie een cleane install doen zonder dat men een vorig OS dient te installeren?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: windows 7 versie vraagje

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Nu we nogmaals bezig zijn over Windows 7 ... kan men met de upgrade-versie een cleane install doen zonder dat men een vorig OS dient te installeren?
                        't Kan zijn dat bij de installatie de cd&dvd gevraagd wordt van de in aanmerking
                        komende vorige Windows-versie.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment

                        Working...
                        X