Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De BD390 Blu-Ray en geluid.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De BD390 Blu-Ray en geluid.

    Zoek een goede geluidsinstallatie om aan te sluiten op deze blu-ray-speler.
    Wat heb ik nodig?

    Max. kan die 7.1 aan.
    Maar ik "stop" bij 5.1.
    (anders heb ik teveel luidsprekers en weeral een hoop draden)
    Heb ik een versterker nodig? En welke?
    Last edited by theokus; 24 december 2009, 11:44.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: De BD390 en geluid.

    Oesje, ik dacht dat het over het tweede BD lid na u ging.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: De BD390 en geluid.

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Oesje, ik dacht dat het over het tweede BD lid na u ging.
      Hahaha
      Ben maar een simpele kerstboom hoor.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: De BD390 Blu-Ray en geluid.

        Ja Theo, er is enorm veel keus hé, hangt een beetje van het budget af.
        Nu heb ik een Yamaha, vroeger had ik een Kenwood met Whaferdale luidsprekers.
        In Hasselt zal wel een serieuse winkel zijn met voldoende keuze zeker?
        Daar eens binnen springen en beluisteren.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: De BD390 Blu-Ray en geluid.

          Ben zeer tevreden van Yamaha
          Succes en prettige feestdagenLeo
          lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

          Comment


          • #6
            Re: De BD390 Blu-Ray en geluid.

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Ja Theo, er is enorm veel keus hé, hangt een beetje van het budget af.
            Nu heb ik een Yamaha, vroeger had ik een Kenwood met Whaferdale luidsprekers.
            In Hasselt zal wel een serieuse winkel zijn met voldoende keuze zeker?
            Daar eens binnen springen en beluisteren.
            Dank u!
            Mijn probleempje is die dingen aansluiten.
            Ik zou dat vooraf moeten weten en in functie daarvan een aankoop doen.

            De audio-uitgangen zijn te zwak. Heb een test gedaan met de luidsprekers van
            een oudere Cambridge Soundworks. Maar die zelf aansluiten gaat niet omdat
            die stekkers enkel passen in een geluidskaart in de pc.



            Er is ook dit:


            Ik denk dus dat ik een versterker nodig heb.
            En dan moeten er volgens mij verbindingen komen met die Digital Audio Out.
            Welke is de beste en welke zal passen: coaxial of optical.
            En waar kan ik die kabels krijgen?
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: De BD390 Blu-Ray en geluid.

              probeer altijd HDMI te gebruiken, de meest praktische aansluiting voor huis tuin en keukentoepassingen en perfect voor 5.1 met 1 kabel aan te sluiten. de kwaliteit is even goed of beter dan de coax/optische aansluiting, kabels zijn goedkoper en in meer toestellen terug te vinden.

              zoek dus een versterker met meerdere hdmi ingangen (liefst van de laatste hdmi 1.3 (?) standaard)

              Je laat in de toekomst dan al je audio/video bronnen door de versterker gaan naar de TV toe:
              Last edited by RikH; 24 december 2009, 12:41.
              Mijn foto's
              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

              Comment


              • #8
                Re: De BD390 Blu-Ray en geluid.

                Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                probeer altijd HDMI te gebruiken, de meest praktische aansluiting voor huis tuin en keukentoepassingen en perfect voor 5.1 met 1 kabel aan te sluiten. de kwaliteit is even goed of beter dan de coax/optische aansluiting, kabels zijn goedkoper en in meer toestellen terug te vinden.

                zoek dus een versterker met meerdere hdmi ingangen (liefst van de laatste hdmi 1.3 (?) standaard)
                Juist. De beste geluidskwaliteit is volgens deze tekening en dat staat ook zo
                in de handleiding van de speler



                MAAR waar sluit ik dan de luidsprekers aan?
                En hoe???
                Die zitten dan op die versterker?
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: De BD390 Blu-Ray en geluid.

                  Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                  probeer altijd HDMI te gebruiken, de meest praktische aansluiting voor huis tuin en keukentoepassingen en perfect voor 5.1 met 1 kabel aan te sluiten. de kwaliteit is even goed of beter dan de coax/optische aansluiting, kabels zijn goedkoper en in meer toestellen terug te vinden.

                  zoek dus een versterker met meerdere hdmi ingangen (liefst van de laatste hdmi 1.3 (?) standaard)

                  Je laat in de toekomst dan al je audio/video bronnen door de versterker gaan naar de TV toe:
                  Ok maar hier sla ik tilt he
                  Wat is hier wat?
                  Die spelconsole heb ik al niet nodig.
                  En hoe stuur je of hoe gaat dat dan om EN audio EN video door die versterker?
                  Jij zegt dus: Je laat in de toekomst dan al je audio/video bronnen door de versterker gaan naar de TV toe.

                  Ik zeg het u he: ken d'r niet veel van.

                  Dus ik heb een tv, een video-recorder en die blu-ray-speler.

                  Dus die recorder moet via hdmi naar de versterker.
                  Die speler ook via hdmi naar de versterker.
                  De versterker via hdmi naar de TV.
                  Luidsprekers ? Op die versterker?

                  Ik zit nog met die aansluitingen van de luidsprekers....
                  Zijn dat fiches of zo'n losse draadjes die er in moeten....
                  Last edited by theokus; 24 december 2009, 12:53.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: De BD390 Blu-Ray en geluid.

                    beeld en geluid gaan samen door hdmi van de blueray/dvd-speler (en digibox/digicorder) naar een versterker met (laten we zeggen) 4 hdmi ingangen en 1 uitgang.

                    De versterker kiest de bron waarvan je afspeelt (digibox of blueray) en stuurt de audio naar de speakeruitgangen die je aangesloten hebt, en het beeldsignaal gaat automatisch door naar de tv via een tweede hdmi kabel.

                    je speakers sluit je aan op je versterker

                    Je versterker speelt dus eigelijk de rol van een 4 in /1 uit hdmi schakelaar
                    Mijn foto's
                    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                    Comment


                    • #11
                      Re: De BD390 Blu-Ray en geluid.

                      Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                      beeld en geluid gaan samen door hdmi van de blueray/dvd-speler (en digibox/digicorder) naar een versterker met (laten we zeggen) 4 hdmi ingangen en 1 uitgang.

                      De versterker kiest de bron waarvan je afspeelt (digibox of blueray) en stuurt de audio naar de speakeruitgangen die je aangesloten hebt, en het beeldsignaal gaat automatisch door naar de tv via een tweede hdmi kabel.

                      je speakers sluit je aan op je versterker

                      Je versterker speelt dus eigelijk de rol van een 4 in /1 uit hdmi schakelaar
                      Rik
                      Bedankt voor jouw geduld he
                      De digibox (= een iNDI) ook op die versterker aansluiten dan.

                      Rik kan je me een merk&type zeggen van zo'n versterker.
                      Dan kan ik dat eens bekijken via het internet.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: De BD390 Blu-Ray en geluid.

                        Stel je koopt voor 490€ een Sony STR-DN1000

                        deze heeft
                        * 4 hdmi ingangen (1 voor je blueray, 1 voor je digibox/digicorder, 1 voor je camcorder moest je dit hebben, en nog een spelconsole)
                        * 1 hdmi uitgang (deze gaat naar je TV)

                        't is trouwens voor een budget een zeer aardige versterker (110w/kanaal - 85W RMS / kanaal - 7.1 of 5.1 punts surround mogelijk, een ondersteuning voor multi-room moest je hier ooit aan toe komen)

                        voor wat minder geld (344€) koop je ook een Harman kardon AVR-155 met 3 HDMI ingangen. De sony heeft wel meer mogelijkheden, maar dat moet je zelf afwegen of je het gaat gebruiken
                        Last edited by RikH; 24 december 2009, 13:17.
                        Mijn foto's
                        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                        Comment


                        • #13
                          Re: De BD390 Blu-Ray en geluid.

                          Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                          Stel je koopt voor 490€ een Sony STR-DN1000

                          deze heeft
                          * 4 hdmi ingangen (1 voor je blueray, 1 voor je digibox/digicorder, 1 voor je camcorder moest je dit hebben, en nog een spelconsole)
                          * 1 hdmi uitgang (deze gaat naar je TV)

                          't is trouwens voor een budget een zeer aardige versterker (110w/kanaal - 85W RMS / kanaal - 7.1 of 5.1 punts surround mogelijk, een ondersteuning voor multi-room moest je hier ooit aan toe komen)

                          voor wat minder geld koop je ook een Harman kardon AVR-155 met 3 HDMI ingangen
                          Rik
                          Ik ga niet langer zoeken
                          Bedankt!
                          Die ga ik eens bekijken.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: De BD390 Blu-Ray en geluid.

                            yamaha (en onkyo en ...) gaan ook vergelijkbare toestellen hebben hoor, ik heb er maar 1je uitgekozen die ik zelf ooit bekeken heb.

                            Een Sony zal dat zeker niet slecht doen (hifi-freaks zullen natuurlijk het duurdere grief willen, zoals de duurdere modellen van Denon/marantz enzo)

                            ps. als je alles aangesloten hebt, en met wat veel afstandsbedieningen overblijft, kan ik je een Logitech Harmony 555 aanraden, een universele afstandsbediening van 50€ die bij mij thuis op dit moment 5 afstandsbedieningen heeft vervangen!
                            Mijn foto's
                            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                            Comment


                            • #15
                              Re: De BD390 Blu-Ray en geluid.

                              Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                              yamaha (en onkyo en ...) gaan ook vergelijkbare toestellen hebben hoor, ik heb er maar 1je uitgekozen die ik zelf ooit bekeken heb.

                              Een Sony zal dat zeker niet slecht doen (hifi-freaks zullen natuurlijk het duurdere grief willen, zoals de duurdere modellen van Denon/marantz enzo)

                              ps. als je alles aangesloten hebt, en met wat veel afstandsbedieningen overblijft, kan ik je een Logitech Harmony 555 aanraden, een universele afstandsbediening van 50€ die bij mij thuis op dit moment 5 afstandsbedieningen heeft vervangen!
                              Jong... die afstandsbedieningen.... word er teut van.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X