Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Imac of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Imac of niet?

    Gisteren een mooie ad in de krant gezien.
    Een Apple Imac 24" 2.96 Ghz 4 Gb gehegen met 640 Gb schijf
    Zijn er hier mensen met ervaringen met bovenstaande Imac.
    Ben langzaamaan toe aan een pgrade van mijn huidige windows PC en zit te twijfelen tussen weer windows PC of een Imac.
    PC wordt voornamelijk gebruikt voor muziek en foto's bewerken
    Alle info is welkom
    Heb al even gzocht op I net naar de ervaringen van de nieuwe 27" Imac's, maar daar vond ik toch aardig wat negatieve kommentaren, bij de 24"was dit veel minder

    Grtz

    Bryan
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

  • #2
    Re: Imac of niet?

    Ik heb dit jaar een 24" Mac gekocht, en ik wil nooit meer terug naar pc. Ik gebruik 'm ook voornamelijk voor fotobewerking, muziek en internet.

    Ja, het is duurder, en ja het is wennen. En neen, windows applicaties en spelletjes kan je niet draaien (tenzij via bootcamp, maar dat doe ik niet).
    Maar je hebt er gewoon geen miserie mee, het ziet er geweldig uit, het wérkt gewoon (bijna) allemaal..... voor mij is het 100% z'n geld waard

    Enkel van de Mighty Mouse ben ik niet helemaal overtuigd. Die nieuwe Magic Mouse ziet er veel beter uit, maar die heeft - denk ik - de 'nijp'functie niet, en die gebruik ik nu net veel.

    L.
    http://lievendevlaminck.wordpress.com/

    Comment


    • #3
      Re: Imac of niet?

      Imacs hebben verschrikkelijke schermen om foto's op te bewerken. Veel te scherp, helder, contrastrijk etc.

      Comment


      • #4
        Re: Imac of niet?

        Oorspronkelijk geplaatst door Aerial Bekijk bericht
        Imacs hebben verschrikkelijke schermen om foto's op te bewerken. Veel te scherp, helder, contrastrijk etc.
        Heb jij een Imac misschien????
        Zo niet, waar haal je dit dan?
        SeALbe

        Comment


        • #5
          Re: Imac of niet?

          Goeie raad, probeer eerst eens een Mac uit bij iemand anders, ik heb het geprobeerd ( zelfs maanden een eigen Macbook gehad ) maar 't klikte zeker niet, voor mij nooit geen Mac meer, maar er zijn er veel die er anders over denken . . . dus moet je zelf maar uitzoeken wat je best past.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Imac of niet?

            Mac rules !!!

            Al jaren Mac gebruiker, suuuuuper, trouwens op de kunstacademie in Leuven werken ze ondertussen ook al met het "goede " spul (mac dus)

            Ook grafische ontwerpers en architecten zweren bij Mac.

            Maar... Try before you buy !
            Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

            BD1614BE

            Comment


            • #7
              Re: Imac of niet?

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Goeie raad, probeer eerst eens een Mac uit bij iemand anders, ik heb het geprobeerd ( zelfs maanden een eigen Macbook gehad ) maar 't klikte zeker niet, voor mij nooit geen Mac meer, maar er zijn er veel die er anders over denken . . . dus moet je zelf maar uitzoeken wat je best past.
              Volkomen gelijk Francis!
              Eerder deze week is echter windows op 1 van mijn laptops gecrasht.
              Ik heb een 'recovery' gedaan, maar toch kost dit enorm veel tijd.
              Het besluit is dan ook dat mijn volgende een Macbook pro wordt.
              Ik heb nog nooit gehoord van een Mac die crasht.
              Alleen dit kan al een reden zijn.

              Wat vond jij van het scherm?
              Ga jij akkoord met de stelling van Aerial?
              Ik heb qua beeldscherm Mac alleen nog maar lovende zaken gehoord, en dan nog de meeste van fotografen die prachtige werken leveren.

              Danny
              SeALbe

              Comment


              • #8
                Re: Imac of niet?

                Ga eerst eens langs bij een apple store, vraag uitleg en neem desnoods foto's mee op een USB-stick. Vraag eens of je de foto's mag openen en bekijken op 't scherm. Vraag ook eens hoe een mac werkt. Je kan ook Windows laten opzetten, zodat je nog steeds via Windows bepaalde applicaties kunt laten draaien. Je zal zien dat je meer op je apple systeem zit te werken dan Windows. Ik werk al zowat 12-tal jaar op een apple en krijg er niet genoeg van. Het is een soort van hobby geworden, samen met tekenen, fotografie en ontwerp. Ben nu ook al illustraties met een wacom aan maken en dat op een 24inch... zaliger kan toch niet. Ik vind dat het scherm van Imac heerlijk om naar te kijken. Ik gebruik hem tevens ook om films op te bekijken. Ik durf dikwijls een film opzetten en in de zetel naar mijn Imac film kijken. Laat weten wanneer je er eentje hebt aangeschaft
                Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

                Comment


                • #9
                  Re: Imac of niet?

                  Ik ben dit jaar ook na 17 jaar trouw pc gebruik overgestapt naar een imac.
                  Ook een 24" versie.

                  Ben er su-per tevreden over. Ik heb ook nog een laptop van het werk met xp op.
                  Op zich ga ik niet zeggen dat nu xp slecht is ofzo, dat moet elk voor zichzelf uitmaken
                  maar ik heb toch soms verschrikkelijke grrrrrrr momenten als ik op mijn laptop moet werken.

                  Thuis ga ik nooit meer terug naar pc, en als ik om welke reden dan ook geen laptop meer
                  zou hebben van het werk dan koop ik mij een macbook.

                  Enkele van mijn voordelen:

                  Ik zet nu al 6 maanden mijn imac meerdere keren per dag in standby, nog nooit problemen mee gehad, nog nooit moeten herstarten. Met mijn laptop moet ik dat geen 3 keer na elkaar proberen want dan crashed hij.

                  De overstap heeft me een weekje geduurd om op mijn gemak alles uit te zoeken, na die week heb ik alle files, contacts, enz.. van mijn pc naar mijn mac gezet en heb ik hem nooit meer gebruikt.

                  Ik heb mijn leopard ge-update naar snow leopard voor de schamele som van 9€, en dat is inclusief DVD + verzending.

                  enz..

                  Nadelen:

                  USB sticks en memorycards moet je releasen vooraleer je ze verwijderd, ff wennen, en na 6 maand vergeet ik het nog soms.

                  Ondersteuning komt soms traag op gang. Nu bijvoorbeeld heb ik viewNX nodig van nikon...
                  jammer genoeg bestaat er nog geen versie die draait op het laatste os X snow leopard

                  Idem wat mijn canon inkjet betrof, vrij lang moeten wachten op een 100% ondersteunde driver.

                  Vooraleer dit een MAC vs PC topic wordt moet er wel op gewezen worden dat elke persoon
                  vooral zelf moet kiezen op welk systeem hij wil werken.
                  Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Imac of niet?

                    Als je hebt over betrouwbaarheid van een computer, ben je met een Mac zeker beter af . . . geen haar op mijn hoofd dat dat ontkent, maar ik moet ook zeggen dat Windows 7 een enorme verbetering is op dat gebied.
                    Maar de betrouwbaarheid speelde voor mij totaal geen rol, daarom heb ik hem destijd ook niet gekocht, ik wilde gewoon het Mac systeem en het Mac- denken uittesten omdat iedereen daar zo lovend over deed, het is een dure les geweest maar ik heb er veel uit geleerd, ik blijf bij Windows 7.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Imac of niet?

                      Oorspronkelijk geplaatst door SeAlbe Bekijk bericht
                      ...
                      Ik heb nog nooit gehoord van een Mac die crasht.
                      Alleen dit kan al een reden zijn.
                      ...
                      MAC's kunnen zeker crashen of in een loop terecht komen waar enkel de stroomkabel uittrekken een oplossing biedt.
                      Idem met virussen, laat u niets wijsmaken dat een mac totaaaaal geen virussen kan krijgen, ik heb er nog geen last van gehad maar er zijn zeker en vast flaws in het systeem die potentiële aanvallers kunnen, en in de toekomst, zullen gebruiken.

                      De sterkte van Mac osX is dat zijn kernel nog steeds een UNIX variant is (FreeBSD) heb ik hier vandaag nog geleerd ;-)
                      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Imac of niet?

                        ik dacht dat die 24 imac niet meer te krijgen was, op hun site staan alleen de 21.5 en de 27
                        Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

                        Comment


                        • #13
                          Re: Imac of niet?

                          Geloof me, als je echt het daglicht wil zien koop dan een Mac.
                          Ik heb over een jaar een macbookpro gekocht en de dochter is me gevolgd een maand geleden.
                          Ik geef toe het is anders werken maar dat went snel.
                          Met een mac werk je mee en een pc daar sleutel je mee.
                          Ik kan het weten ik heb zowel pc's en een mac.
                          Ik heb getwijfeld voor de overstap.
                          Maar voor mij mag gerust windows in de zijn eigen vuilbak.
                          Niets is zo logisch als een mac.

                          groetjes
                          Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
                          www.dewolfmarc.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Imac of niet?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Peke Bekijk bericht
                            ik dacht dat die 24 imac niet meer te krijgen was, op hun site staan alleen de 21.5 en de 27
                            Inderdaad, 24" is de "vorige" imac reeks. Daar loopt de alu bezel nog helemaal rond het scherm.
                            De nieuwe reeks (ook sneller en uitgebreider) heeft enkel onder het scherm zichtbaar alu,
                            het scherm zelf heeft een "all-black" bezel.
                            Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Imac of niet?

                              Misschien nog een tipje:

                              Mocht je een imac aanschaffen, ga hem dan halen in een switch-shop.
                              Je krijgt een switch account, en een aantal punten in je switch-wallet die je later kan spenderen.

                              Ik bijv. heb 1700€ betaald voor mijn imac en heb een 5000-tal punten (als ik mij niet vergis)
                              Die punten kan je omzetten in bijv. een training osx of aperture of iphoto, een beetje vanalles eigenlijk. Handig meegenomen. Punten kan je ook achteraf bij-aankopen.
                              Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                              Comment

                              Working...
                              X