Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke is de beste macro lens voor men nikon D60

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke is de beste macro lens voor men nikon D60

    hey,

    ben van plan om mij mettertijd een macro lens aan te schaffen,maar ik zit nu met de vraag welke de beste keuze is voor op men D60.

    heb al gekeken naar de nikon 105mm f/2.8G AF-S VR maar die is nogal duur.
    zijn er hier goede alternatieven voor.

    mvg.

    Aftertoucher
    “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

  • #2
    Re: welke is de beste macro lens voor men nikon D60

    de 105 vr van nikkor is idd duurder dan andere niet-merk-eigen-lenzen
    maar de versie van sigma en tamron hebben geen interne motor en dus op D60 geen autofocus.

    Macro is wel practisch altijd manueel werken maar wil je die lichtsterke lens ook als portret gebruiken is focus wel handig.
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: welke is de beste macro lens voor men nikon D60

      ja dat wel.maar ik denk zelf dat de 105 van nikon daar de autofocus ook niet werkt op men D60
      “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

      Comment


      • #4
        Re: welke is de beste macro lens voor men nikon D60

        ik bezit de sigma 105mm 2.8 en prijs kwaliteit valt ze best me gr benn

        Comment


        • #5
          Re: welke is de beste macro lens voor men nikon D60

          Dan moet je de AF-S 60mm f/2.8 G ED N Micro nemen!
          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

          Comment


          • #6
            Re: welke is de beste macro lens voor men nikon D60

            Oorspronkelijk geplaatst door aftertoucher Bekijk bericht
            ja dat wel.maar ik denk zelf dat de 105 van nikon daar de autofocus ook niet werkt op men D60
            Geheel foute gedachte.

            Bij een test in What Digital Camera kwamde Nikkor 105 VR er alsbeste uit(de nieuwe Canon was niet in de test wel de oude0.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: welke is de beste macro lens voor men nikon D60

              Zowat alle macrolenzen van Sigma, Tamron en Nikon zijn optisch goed. Enkele van deze lenzen zullen geen AF geven, maar zelfs dat is voor macro vaak geen echt probleem.

              De 'beste' macrolens' hangt in eerste instantie af van wat je wilt fotograferen... als je plant om insecten te fotograferen, neem je best een lens met een zo groot mogelijke werkafstand (de afstand tussen sensor en object, en dus onrechtstreeks afstand tussen insect en frontelement), alhoewel het met de lenzen met grotere brandpuntsafstand wat moeilijker wordt. Ik zou opteren voor een lens in het 90mm-105mm bereik of de 150 van Sigma.
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

              http://supermasj.zenfolio.com

              Comment


              • #8
                Re: welke is de beste macro lens voor men nikon D60

                Ik zou een sigma 150mm macro aanraden.

                Maar dit komt alleen omdat ik graag wat afstand heb tov de beestjes,
                maar voor paddestoelen heb ik soms teveel mm met mijn 180mm.
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                Comment


                • #9
                  Re: welke is de beste macro lens voor men nikon D60

                  Ik heb nu zelf de Nikkor 105mm/2.8Vr maar ik kan je de Tamron 90mm/2.8 van harte aanbevelen.
                  Is niet eens zo duur en kwalitatief uitstekend:
                  http://www.tamron.eu/en/lenses/overv...keproducts_pi6[cam]=&tx_keproducts_pi6[vc]=false&tx_keproducts_pi6[sp]=false

                  Nu ook met build in motor. En ook niet onbelangrijk, 9 diafragmabladen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke is de beste macro lens voor men nikon D60

                    Je zou ook de gloednieuwe AF-S DX Micro NIKKOR 85mm f/3.5G ED VR kunnen overwegen.
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke is de beste macro lens voor men nikon D60

                      ben gisteren bij fotograaf geweest en daar info gevraagd welke de betere was de nikon 105 vr of de sigma 150.ze zei dat de nikon iets scherper is door de VR maar dat het erg klein was.en denk dat ik met de 150mm van sigma beter ga zijn aangezien ik toch graag een grote brandpuntafstand zou willen hebben.en qua prijs is deze ook beter dan de 105 van nikon.scheelt 200 EUR.die VR is eigenlijk niet echt nodig want voor macro zal ik toch altijd een statief gebruiken dus is die VR dan overbodig.

                      grtz aftertoucher
                      “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke is de beste macro lens voor men nikon D60

                        goeie keuze, gaat ge u niet beklagen
                        Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                        - Isaac Asimov-

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke is de beste macro lens voor men nikon D60

                          Oorspronkelijk geplaatst door aftertoucher Bekijk bericht
                          nikon 105 vr of de sigma 150.ze zei dat de nikon iets scherper is door de VR
                          Dat een lens scherper wordt door VR lijkt mij nogal een onzinnig, dat je in sommige gevalle betere resultaten kan bereiken, is wel waar. Volgens velen is macro alleen mogelijk vanaf statief en dan heb je weer niks aan VR.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke is de beste macro lens voor men nikon D60

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Dat een lens scherper wordt door VR lijkt mij nogal een onzinnig, dat je in sommige gevalle betere resultaten kan bereiken, is wel waar. Volgens velen is macro alleen mogelijk vanaf statief en dan heb je weer niks aan VR.
                            Volgens velen? Ik denk dat er hier heel wat mensen op het forum zijn die geen statief gebruiken

                            Oorspronkelijk geplaatst door aftertoucher Bekijk bericht
                            ben gisteren bij fotograaf geweest en daar info gevraagd welke de betere was de nikon 105 vr of de sigma 150.ze zei dat de nikon iets scherper is door de VR maar dat het erg klein was.en denk dat ik met de 150mm van sigma beter ga zijn aangezien ik toch graag een grote brandpuntafstand zou willen hebben.en qua prijs is deze ook beter dan de 105 van nikon.scheelt 200 EUR.die VR is eigenlijk niet echt nodig want voor macro zal ik toch altijd een statief gebruiken dus is die VR dan overbodig.

                            grtz aftertoucher
                            Die VR werkt niet bij grote vergrotingen (dus het echte macrowerk). Zelfs Nikon geeft dat duidelijk aan in de omschrijving van de lens. Ze hebben je dus eigenlijk onzin verkocht in de winkel
                            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                            http://supermasj.zenfolio.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke is de beste macro lens voor men nikon D60

                              was dat vergeten te zeggen dat ze dit wel gezegd hebben.maar wat is het nut van een VR als je voor macro toch altijd een statief gebruikt(moet gebruiken),als die VR aanstaat zorgt deze toch voor de bewegingsonscherpte.dus kan ik dan evengoed de Sigma 150 mm kopen heb ik een groter brandpunt.

                              grtz
                              “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

                              Comment

                              Working...
                              X