Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

veel bla bla weinig boom boom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • veel bla bla weinig boom boom



    met andere woorden: nu m'n Westcott softbox geleverd is, ben ik op zoek naar een degelijke (maar niet te prijzige) boom (stand).
    'k zou hem enkel gebruiken met opzetflitsjes gerne SB-reeks van Nikon, in combi met plu's, softbox en op terminn misschien een beautydish

    Volgende keuzes heb ik reeds gevonden:
    Walimex WT 501
    Manfrotto 420B Combi-Boom Stand Black_w_sandbag
    Interfit combination stand-boom 2.5m
    Falcon Eyes Boom Set LSB-2 incl. Statief
    Falcon Eyes Boom Set LSB-3 incl. Statief
    Illustar LSB-218 - Light boom set

    ... een bos vol boomen dus
    Als je ervaring met een van deze moest hebben (of met andere) mag je altijd jouw keuze verduidelijken
    Last edited by Sam Jae; 22 december 2009, 19:58.

  • #2
    Re: veel bla bla weinig boom boom

    ik heb de Falcon Eyes Boom Arm LB32-M, 50€, voor m'n 50" westcott... prima ding! perfect hiervoor! Stevig ding!



    en een Impact Mini Boom Arm, 20€ voor m'n 28" westcott softbox. Deze is te licht voor de 50"

    Last edited by d_oracle; 22 december 2009, 20:15.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: veel bla bla weinig boom boom

      Ik zweer bij Manfrotto / Avenger ...

      De 420B is mijn favoriet!
      www.fotofolio.be

      Comment


      • #4
        Re: veel bla bla weinig boom boom

        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        ... prima ding! perfect hiervoor! Stevig ding!
        Die plastieken grip-head van Falcon Eyes ... ben jij daar tevreden van? Ik heb er hier eentje liggen en ben er "bang" van ... is zo broos
        www.fotofolio.be

        Comment


        • #5
          Re: veel bla bla weinig boom boom

          Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
          Die plastieken grip-head van Falcon Eyes ... ben jij daar tevreden van? Ik heb er hier eentje liggen en ben er "bang" van ... is zo broos
          valt wel mee... heb al genoeg plastieken swivels en lightsstands-clips gebroken... maar deze houdt prima stand!
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: veel bla bla weinig boom boom

            De Manfrotto 420B is een aanrader.
            Is de enige ook die gewoon als lichtstand in mekaar plooit.
            De boom schuit in het statief bij dichtplooien.
            De andere (behalve de laatste) zijn gewoon een dwarsstang met een koppeling op een gewoon lichtstatief. en is dus meer volume bij vervoer.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: veel bla bla weinig boom boom

              Het is uiteindelijk de Manfrotto 420B geworden. Wel niet van de goedkoopste, maar 'k had gelukkig nog een cadeaubon.
              Nog niet intensief kunnen testen, maar 't voelt behoorlijk robuust aan, en snel op te stellen. Een wereld van verschil met mijn König - flitsstatiefkes.
              Het is wel een gevaarte, niets om in open veld mee rond te lopen tijdens een onweer

              Comment

              Working...
              X