Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wintershots uit het Brabantse

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wintershots uit het Brabantse

    Alsof er nog niet genoeg winterplaatjes zijn gepost volgen mijn drie beste ook nog even! (meer op mijn flickr)

    prachtige bomen tijdens zonsopkomst


    Een berucht dijkhuisje op ehh de dijk


    en een HDR shot(-2+2+0), samengevoegd in lightroom met een 3dollar kostende plugin
    Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
    My flickr My site

  • #2
    Re: Wintershots uit het Brabantse

    Ik vind het jammer van de witbalans.Sneeuw is iets te blauw.

    Vind de tweede de beste compositie hebben en in elke foto wringt wel iets.
    De eerste waar die linkse boom nog net in beeld komt...
    tweede vind ik wat te druk.
    derde staat scheef er de verlichtingspalen staan in het kader links.
    Ik denk als je wat kritischer gaat kijken je beelden er beter van gaan worden.
    Ook de algehele scherpte kan beter maar dit kan komen door het verkleinen..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: Wintershots uit het Brabantse

      Ik had ooit in een topic gelezen dat de sneeuw een deel van de luchtkleur aanneemt en dat blauwere sneeuw met blauwe lucht heel normaal is? Of was dat onzin?

      Bij foto 1 heb je helemaal gelijk, maar als ik ga croppen krijg ik een hele vreemde verhouding voor een landschapsfoto, had hem in het begin goed moeten trekken inderdaad

      Bij foto 3 geef je aan dat die scheef staat, maar ehh waaraan zie jij dit? Heb het waterpas op mijn statief gebruikt en als ik lightroom kijk staat hij ook perfect recht op de lantaarnpalen... Dus ik snap je hierin niet?
      Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
      My flickr My site

      Comment


      • #4
        Re: Wintershots uit het Brabantse

        Oorspronkelijk geplaatst door tomklerks Bekijk bericht
        Ik had ooit in een topic gelezen dat de sneeuw een deel van de luchtkleur aanneemt en dat blauwere sneeuw met blauwe lucht heel normaal is? Of was dat onzin?

        Dat klopt inderdaad hoor.... alleen heb ik toch een vermoeden dat het hier net teveel blauw is. Bij je tweede foto is de sneeuw ook zichtbaar lichtblauw terwijl er een volledig grijze lucht boven zit. Indien je dezelfde witbalans gebruikt hebt bij de derde dan is ook deze een beetje te koel.
        Ik vind het toch helemaal geen slechte reeks ....je tweede foto is knap van compositie....alle drie deze foto's zijn goed van belichting.
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

        Comment


        • #5
          Re: Wintershots uit het Brabantse

          Oorspronkelijk geplaatst door tomklerks Bekijk bericht
          Ik had ooit in een topic gelezen dat de sneeuw een deel van de luchtkleur aanneemt en dat blauwere sneeuw met blauwe lucht heel normaal is? Of was dat onzin?

          Bij foto 1 heb je helemaal gelijk, maar als ik ga croppen krijg ik een hele vreemde verhouding voor een landschapsfoto, had hem in het begin goed moeten trekken inderdaad

          Bij foto 3 geef je aan dat die scheef staat, maar ehh waaraan zie jij dit? Heb het waterpas op mijn statief gebruikt en als ik lightroom kijk staat hij ook perfect recht op de lantaarnpalen... Dus ik snap je hierin niet?
          Je hebt gelijk wat die derde betreft.Was een beetje te voorbarig daarin..
          De eerste is een beetje een kantje op zijn dubbeltje. Hij kan er voor mij wel door hoor maar ik zou wat meer naar links gedraaid hebben of wel wat meer van de rechterkant genomen hebben..Maar pas op hé..Al bij al geen slechte opnames.
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: Wintershots uit het Brabantse

            Een tikkeltje blauw maar dat is al gezegd. Ga hier voor de betere compositie van je tweede

            Comment

            Working...
            X