Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verwarming VAILLANT

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verwarming VAILLANT

    Mysterie : de laatste jaren valt rond Kerstmis 's morgens mijn chauffageketel uit. Technici van Vaillant zijn hier in aantal reeds gepasseerd. Heeft iemand soort gelijke problemen met Vaillant of een ander werk. Het is geen hoog redementsketel. Heeft het te maken met trek in de schoorsteen wanneer er weinig wind is ? Met ventilatie in de plaats waar de ketel staat ?

  • #2
    Re: Verwarming VAILLANT

    Ach verwarming....

    Gisteren een hele dag bezig geweest om de pomp aan de praat te houden. Voor mij geen sneeuw pret... Ik heb dan uiteindelijk maar de permanentie gebeld: men heeft de pomp vervangen (nog in garantie maar het zal mij wel een bom geld kosten aan werkuren).

    Telkens als het een beetje kouder wordt is het van dat: ofwel de thermostaat, ofwel de pomp ofwel de brander... altijd is er iets en steeds gedurende het week-end.
    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

    Comment


    • #3
      Re: Verwarming VAILLANT

      We leven met jullie mee want " verwarming " is hetgeen een mens momenteel het meeste nodig heeft.
      Wij hebben begin vorige week een nieuwe HR Top - Condensatieketel laten installeren en alles gaat nu prima. Voordien ook geen problemen met een ketel op aardgas van 1978.

      Comment


      • #4
        Re: Verwarming VAILLANT

        Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
        We leven met jullie mee want " verwarming " is hetgeen een mens momenteel het meeste nodig heeft.
        Wij hebben begin vorige week een nieuwe HR Top - Condensatieketel laten installeren en alles gaat nu prima. Voordien ook geen problemen met een ketel op aardgas van 1978.
        Een condensatieketel staat hier op programma alhoewel mijn huidige ketel van 2000 dateert. Heeft men bij de installatie van je ketel aanpassingen aan je schouw gedaan ? Vertel eens iets over de installatie. Met heelveel dank bij voorbaat.

        Comment


        • #5
          Re: Verwarming VAILLANT

          Een tweetal jaar terug (zelf) een Vaillant (condensatie)ketel geplaatst, en nog geen problemen mee gehad. De schouw mag als ik me goed herinner maximaal 8m lang zijn als ie vertikaal geplaatst wordt. Bochten e.d. trachten te vermijden.
          'Trek in de schouw' heeft alleszins niets met wind te maken.

          Afhankelijk van het type verwarmingsketel kan het wel zijn dat de verwarmingsruimte voldoende moet geventileerd worden, denk ik.

          L.
          http://lievendevlaminck.wordpress.com/

          Comment


          • #6
            Re: Verwarming VAILLANT

            Oorspronkelijk geplaatst door Lieven De Vlaminck Bekijk bericht
            Een tweetal jaar terug (zelf) een Vaillant (condensatie)ketel geplaatst, en nog geen problemen mee gehad. De schouw mag als ik me goed herinner maximaal 8m lang zijn als ie vertikaal geplaatst wordt. Bochten e.d. trachten te vermijden.
            'Trek in de schouw' heeft alleszins niets met wind te maken.

            Afhankelijk van het type verwarmingsketel kan het wel zijn dat de verwarmingsruimte voldoende moet geventileerd worden, denk ik.

            L.
            De eerste vijf jaar na de installatie van de ketel hebben wij dat probleem nooit gehad. Er is hier een stoet (bij wijze van spreken...) van technici van Vaillant gepasseerd. De ene zei dat de schouw te weinig trek had en de andere gaf als uitleg dat ruimte waar de ketel staat te weinig ventilatie heeft. Maar de grote vraag die ik graag wil opgelost zien is : waarom is het elk jaar in dezelfde periode ? De ketel slaat 's morgens aan valt nadien uit en het is altijd rond een uur of tien dat ik hem terug "aan te praat" krijg. Ik vermoed dat jij mij kan helpen !!!!

            Comment


            • #7
              Re: Verwarming VAILLANT

              Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
              Ik vermoed dat jij mij kan helpen !!!!
              Helaas, meer verstand heb ik er ook niet van. Als een Vaillant technicus het niet weet, zal ik het ook niet weten....
              Misschien iets met je thermostaat te maken?

              L.
              http://lievendevlaminck.wordpress.com/

              Comment


              • #8
                Re: Verwarming VAILLANT

                Misschien eens een fatsoenlijke installateur laten komen? Lijkt mij vreemd dat die techniekers het al opgeven met in mijn ogen een smoesje.
                Is het een ketel op mazout? Als de ketel pas na een tijdje uitvalt, en in deze periode denk ik aan het feit dat die nu een lagere tijd aan één stuk zal draaien. Als je dan zegt dat die na x-tijd terug gewoon aanslaat, zou je eens moeten zoeken in de toevoer. Niet alleen de filter maar ook de leiding, en wat veel techniekers vergeten: de retourleiding. Ook die kan (bijna) dichtzitten door bv een beschadiging aan de leiding.

                FWIW

                Willy
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #9
                  Re: Verwarming VAILLANT

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                  men heeft de pomp vervangen (nog in garantie maar het zal mij wel een bom geld kosten aan werkuren).
                  Als dat onder garantie valt, waarom moet je dan werkuren betalen?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verwarming VAILLANT

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Als dat onder garantie valt, waarom moet je dan werkuren betalen?
                    Bij Vaillant heb ik geen werkuren moeten betalen tijdens de garantieperiode. Maar voor veel andere zaken moet men wel werkuren betalen als het product nog onder garantie valt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verwarming VAILLANT

                      Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                      Bij Vaillant heb ik geen werkuren moeten betalen tijdens de garantieperiode. Maar voor veel andere zaken moet men wel werkuren betalen als het product nog onder garantie valt.
                      Dit is in België bij wet verboden!
                      Een herstelling onder garantie mag de klant niets kosten, geen wisselstukken, geen verplaatsingskosten en geen werkuren. De eerste twee jaar wel te verstaan.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verwarming VAILLANT

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Dit is in België bij wet verboden!
                        Een herstelling onder garantie mag de klant niets kosten, geen wisselstukken, geen verplaatsingskosten en geen werkuren. De eerste twee jaar wel te verstaan.
                        Je kan gelijk hebben maar ik zuig het niet uit mijn duim. Toen ik deze zomer in mijn woning het dubbelglas heb vervangen wist men mij te vertellen dat bij defect he tglas gratis vervangen wordt maar niet de werkuren. Ik stuur onmiddellijk een e-mail naar deze leverancier. Ik hou je op de hoogte via het forum.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verwarming VAILLANT

                          als het om 'n condensatieketel gaat moet je wel voor goede verluchting zorgen.
                          ik had voordien op mijn app. ook 'n vaillant staan.
                          die van mijn buurvrouw viel steeds in alarm, om ze niet vaak thuis was.
                          ik heb toen via tel met installateur gesproken en die heeft me onmiddelijk kunnen helpen.

                          ik moest de 2 onderste schroeven 'n kwartslag verdraaien.
                          dan scharniert het onderpaneel naar beneden.
                          dan kan je de bovenkap er afhalen.
                          vervolgens zit 'n plaat (soort vlambeschermer) met vier klipsen vast, die er ook af moet.
                          vervolgens starte de ketel onmiddelijk.
                          laat die zo maar 'n 10 min opwarmen en monteer dan maar alles terug.
                          als reden kreeg ik te horen "condens of teveel vocht"
                          toch 'n ervaring rijker

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verwarming VAILLANT

                            Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                            als het om 'n condensatieketel gaat moet je wel voor goede verluchting zorgen.
                            ik had voordien op mijn app. ook 'n vaillant staan.
                            die van mijn buurvrouw viel steeds in alarm, om ze niet vaak thuis was.
                            ik heb toen via tel met installateur gesproken en die heeft me onmiddelijk kunnen helpen.

                            ik moest de 2 onderste schroeven 'n kwartslag verdraaien.
                            dan scharniert het onderpaneel naar beneden.
                            dan kan je de bovenkap er afhalen.
                            vervolgens zit 'n plaat (soort vlambeschermer) met vier klipsen vast, die er ook af moet.
                            vervolgens starte de ketel onmiddelijk.
                            laat die zo maar 'n 10 min opwarmen en monteer dan maar alles terug.
                            als reden kreeg ik te horen "condens of teveel vocht"
                            toch 'n ervaring rijker
                            Een condensatieketel die last heeft van condens?
                            Het kan niet gekker.

                            Mvg.
                            Robert
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verwarming VAILLANT

                              Vaillant ketels kunnen inderdaad NIET omgaan met kondens
                              Bij mij is op een installatie die nu 5 jaar oud is al 2 maal de ventilator defect gegaan (zo'n 500 EURO kosten), en nu beweren ze dat het aan de installateur ligt ???

                              Ik zou GEEN Vaillant kopen

                              1) De klantenservice is rampzalig - als je een defect hebt kan het gemakkelijk dat je een week zonder verwarming zit, omdatonderdelen uit Duitsland moeten komen.

                              2) Vaillant controleert zijn installateurs niet en als er nadien installatieproblemen zijn, dan weigeren hun techniekers te zeggen wat het probleem is. Na 3-5 jaar krijg je dan serieuze problemen met de installatie en gaan er onderdelen kapot die je 500 Euro en meer kosten om te herstellen ... en dan is het de fout van de installateur natuurlijk!

                              3) De vaillant ketels kunnen niet overweg met oude radiatoren - in oude radiatoren zitten roestschilfers en die verstoppen de filters van de Vaillant toestellen - die filters kunnen echter niet gemakkelijk gereinigd worden en volgens vaillant valt die reiniging ook niet onder het onderhoudscontract

                              Comment

                              Working...
                              X