Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Close-up concentratiekamp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Close-up concentratiekamp

    Afgelopen zomer ook de concentratiekampen Auschwitz en Birkenau bezocht, een speciale en confronterende plaats.


    Filip De Vos - Foto albums

  • #2
    Re: Close-up concentratiekamp

    mooie foto, die een heel verhaal vertelt zonder woorden
    Groetjes Vicky

    Comment


    • #3
      Re: Close-up concentratiekamp

      Een heel sterk beeld
      Tittel past niet bij dit beeld, waar hij ook genomen is maakt niet uit, laat een foto voor zichzelf spreken. En neem afstand van waar, wanneer, hoe enz....
      Kies indien mogelijk met één woord een passende tittel bij je foto.

      Een suggestie " De Roos" verwijzend naar het bekende liedje van Ann Christy.

      Nu, ja ieder ziet er in wat hij ziet
      mvg,
      Ludo V.

      Comment


      • #4
        Re: Close-up concentratiekamp

        Bedankt voor de tip ivm de titel, begrijp je punt, maar anderzijds doe je pas volledig afstand van het hoe en waar enz, wanneer je ook geen titel hoeft op te geven. Dan kan de foto pas voor zich spreken.
        Filip De Vos - Foto albums

        Comment


        • #5
          Re: Close-up concentratiekamp

          Oorspronkelijk geplaatst door fdv Bekijk bericht
          Bedankt voor de tip ivm de titel, begrijp je punt, maar anderzijds doe je pas volledig afstand van het hoe en waar enz, wanneer je ook geen titel hoeft op te geven. Dan kan de foto pas voor zich spreken.
          Klopt.

          Maar een korte sprekende tittel kan veel kijkers helpen een beeld te begrijpen.
          Of net niet Tja dat is dan maar zo

          Achter je foto, laat daar geen misverstand over bestaan, blijf ik achterstaan
          mvg,
          Ludo V.

          Comment


          • #6
            Re: Close-up concentratiekamp

            Mag ik eerlijk mijn gedacht zeggen ? Dank je wel !
            ---------------
            Ik vind die foto niet bijzonder. Ik hoef me daarvoor nauwelijks te verplaatsen en U trouwens evenmin. Zo'n foto maak je toch "overal" waar zo'n (soort) poort hangt ? Een oud hangslot en eventueel wat ketting sleep ik zelf wel aan... Net als die bloem.
            ---------------
            Het hangslot is bovendien niet "vakkundig" gesloten, een mens-met-ervaring hangt 't ondersteboven zodat het sleutelgat zich onderaan bevindt. Op die manier slikt zo'n niét-roestvrij stuk ijzer minder water. Hoewel er natuurlijk toch heel wat binnenkomt langs de scharnier en de lip aan de bovenkant. Och, 't zal wel lood om oud ijzer zijn maar "ouwe" lullen draaien hun hangslot om. 't Is maar een weet.

            Comment


            • #7
              Re: Close-up concentratiekamp

              Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
              Mag ik eerlijk mijn gedacht zeggen ? Dank je wel !
              ---------------
              Ik vind die foto niet bijzonder. Ik hoef me daarvoor nauwelijks te verplaatsen en U trouwens evenmin. Zo'n foto maak je toch "overal" waar zo'n (soort) poort hangt ? Een oud hangslot en eventueel wat ketting sleep ik zelf wel aan... Net als die bloem.
              Ja, je mag wat mij betreft eerlijk je mening geven! Het is dan ook je volste recht, en dat van iedereen, om de foto niet bijzonder te vinden. Net zoals het mijn volste recht is om de reden die je daarvoor aanhaalt ondermaats te vinden. Het feit dat je dergelijke foto "overal" kan maken bepaald naar mijn mening niet de kwaliteit ervan. Ik heb getracht om met de elementen in de foto de symboliek van de plaats weer te geven...

              Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
              Het hangslot is bovendien niet "vakkundig" gesloten, een mens-met-ervaring hangt 't ondersteboven zodat het sleutelgat zich onderaan bevindt. Op die manier slikt zo'n niét-roestvrij stuk ijzer minder water. Hoewel er natuurlijk toch heel wat binnenkomt langs de scharnier en de lip aan de bovenkant. Och, 't zal wel lood om oud ijzer zijn maar "ouwe" lullen draaien hun hangslot om. 't Is maar een weet.
              Het feit dat het slot niet zoals "een mens-met-ervaring of een ouwe lul", zoals je jezelf wenst te noemen, werd aangebracht, is voor niet de belangrijkste reden om een foto al dan niet te nemen! Ik had trouwens niet de sleutel op zak om het slot even om te draaien!
              Filip De Vos - Foto albums

              Comment


              • #8
                Re: Close-up concentratiekamp

                Oorspronkelijk geplaatst door fdv Bekijk bericht
                Het feit dat het slot niet zoals "een mens-met-ervaring of een ouwe lul", zoals je jezelf wenst te noemen, werd aangebracht, is voor niet de belangrijkste reden om een foto al dan niet te nemen! Ik had trouwens niet de sleutel op zak om het slot even om te draaien!
                Hopelijk komt de boodschap aan.

                Comment


                • #9
                  Re: Close-up concentratiekamp

                  We leven in een land waar vrije meningsuiting telt, maw tegengesteld als de plaats waar de foto genomen is, en dus kun je opmerkingen zoals die van 35a krijgen.
                  imo zijn die bemerkingen helemaal niet terzake, en zelfs respectloos, maar blijkbaar zijn er al gepaste maatregelen genomen.

                  Zijn denkwijze volgende zouden we helemaal geen fotos meer moeten nemen, want een huis is een huis, een bloem is een bloem,....
                  Fotografie is volgens mij toch een kunstvorm die oa tot doel heeft om herinneringen vast te leggen voor het nageslacht en emoties los te weken en....en..., en dit voor ons op een zo technisch correct mogelijke manier.

                  Het maakt mij niet uit waar, wanneer of hoe deze foto genomen werd; het resultaat is er en ik vind die heel sterk
                  Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                  "Casu Consulto - Modo Fac"

                  Comment

                  Working...
                  X