Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Micro 85mm 3.5G ED VR DX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Micro 85mm 3.5G ED VR DX

    Heeft ondertussen misschien iemand al enige ervaring opgedaan met het Nikkor AF-S 85mm F3.5G ED VR DX Micro objectief ?

    Mogelijk in combinatie met de D90 ?
    Nikon D90 ~ Nikkor 35mm 1.8 G + Nikkor 18-200VR + Micro 85VR ~ SB900
    Carlo

  • #2
    Re: Micro 85mm 3.5G ED VR DX

    Oorspronkelijk geplaatst door mietoe123 Bekijk bericht
    Heeft ondertussen misschien iemand al enige ervaring opgedaan met het Nikkor AF-S 85mm F3.5G ED VR DX Micro objectief ?

    Mogelijk in combinatie met de D90 ?
    mogelijk...? ongetwijfeld
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Micro 85mm 3.5G ED VR DX

      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      mogelijk...? ongetwijfeld
      Bedoel je daarmee dat de D90 het enige toestel is dat dit objectief aankan ?
      Nikon D90 ~ Nikkor 35mm 1.8 G + Nikkor 18-200VR + Micro 85VR ~ SB900
      Carlo

      Comment


      • #4
        Re: Micro 85mm 3.5G ED VR DX

        Nee, aangezien het een AF-S DX objectief is kan elke Nikon toestel het aan buiten D3, D3X, D3S en D700.

        Benook wel benieuwd naar de prestaties van dit beestje. Is wel niet goedkoper dan de huidige 85mm 1.8 maar is wel micro en VR...
        MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

        Comment


        • #5
          Re: Micro 85mm 3.5G ED VR DX

          Oorspronkelijk geplaatst door Mista Molla Bekijk bericht
          Nee, aangezien het een AF-S DX objectief is kan elke Nikon toestel het aan buiten D3, D3X, D3S en D700.

          Benook wel benieuwd naar de prestaties van dit beestje. Is wel niet goedkoper dan de huidige 85mm 1.8 maar is wel micro en VR...
          Zelfs de D3, D3x, D3s en D700 kunnen met deze lens overweg. Alle FX kameras kan je in DX mode zetten

          Toch een wezenlijk verschil in gebruik hoor tussen die beide objectieven. De 1,8 koop je enerzijds voor de beperkte scherptediepte en anderzijds voor low-light situaties waar je nog een redelijke sluitersnelheid wilt behouden.

          Greetz,
          TravelToy.
          www.christian-bailleul.be | Blog

          Comment


          • #6
            Re: Micro 85mm 3.5G ED VR DX

            Maar niemand durft het blijkbaar aan dit objectief aan te schaffen
            Nikon D90 ~ Nikkor 35mm 1.8 G + Nikkor 18-200VR + Micro 85VR ~ SB900
            Carlo

            Comment


            • #7
              Re: Micro 85mm 3.5G ED VR DX

              Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
              Zelfs de D3, D3x, D3s en D700 kunnen met deze lens overweg. Alle FX kameras kan je in DX mode zetten

              Toch een wezenlijk verschil in gebruik hoor tussen die beide objectieven. De 1,8 koop je enerzijds voor de beperkte scherptediepte en anderzijds voor low-light situaties waar je nog een redelijke sluitersnelheid wilt behouden.

              Greetz,
              TravelToy.
              ja je kan ze wel in DX mode zetten, maar dan cropt het toestel het voor jou...
              MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

              Comment


              • #8
                Re: Micro 85mm 3.5G ED VR DX

                Oorspronkelijk geplaatst door mietoe123 Bekijk bericht
                Maar niemand durft het blijkbaar aan dit objectief aan te schaffen
                Die lens is nog wat te duur voor wat het is, zijnde een wat trage DX-lens. Als er eenmaal een 100 eurootjes of zo van die prijs afgaan dan wordt ze al interessanter.

                Op DPreview meen ik wat opmerkingen over CA gezien te hebben, een reden te meer om even de kat uit de boom te kijken met deze lens.
                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                Comment


                • #9
                  Re: Micro 85mm 3.5G ED VR DX

                  De 105mm VR vind ik bij de huidige prijzen een stuk interessanter; alleen voor portretgebruik te lang op een DX toestel.
                  Voor allround of portret gebruik vind ik de 3.5 85mm overigens bij lange na niet lichtsterk genoeg.
                  Aangezien Vr meer toegevoegde waarde heeft bij allround gebruik en juist minder voor macro zou ik alternatieven eerder aanraden, waaronder de Tamron 90mm, de Nikon 60mm AFD en AFS en zeker ook de 105mm Vr.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: Micro 85mm 3.5G ED VR DX

                    Er zijn er dus wel die het objectief durven aanschaffen... ;-)

                    Heb er nog niet veel mee gewerkt, maar toch al dit:
                    - het objectief "jaagt" niet (iets waarvoor de 105mm VR wél gekend is).
                    In dezelfde omstandigheden had ik een paar keer last met de 105mm voor het scherpstellen, terwijl de 85mm er totaal geen last van had.
                    - met de beelden is niks mis, maar dat is zeker geen grondig onderzoek. Maar zo op 't eerste zicht mogen ze naast die van de 105mm staan.
                    - de 85mm is ong. half zo zwaar dan de 105mm. Als je lang onderweg bent, toch zalig voor de nek... Of het figuurlijk een lichtgewicht is: dat denk ik niet, maar daarvoor moet ik nog veel grondiger testen. Later hopelijk meer.
                    Nikon, Apple & Epson

                    Comment


                    • #11
                      Re: Micro 85mm 3.5G ED VR DX

                      Aha ! toch een durver onder de durvers
                      Dat klinkt alleszins al positief en aanlokkelijk
                      Denk je dat dit objectief bij gunstige lichtomstandigheden de 3.5 veel verschil uitmaakt tov de 2.8 ?
                      Nikon D90 ~ Nikkor 35mm 1.8 G + Nikkor 18-200VR + Micro 85VR ~ SB900
                      Carlo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Micro 85mm 3.5G ED VR DX

                        Oorspronkelijk geplaatst door mietoe123 Bekijk bericht
                        Aha ! toch een durver onder de durvers
                        Dat klinkt alleszins al positief en aanlokkelijk
                        Denk je dat dit objectief bij gunstige lichtomstandigheden de 3.5 veel verschil uitmaakt tov de 2.8 ?
                        De andere is een 1.8
                        MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

                        Comment


                        • #13
                          Re: Micro 85mm 3.5G ED VR DX

                          @Mista: Het gaat hier over het verschil 85mm f3.5 t.o.v. 105mm 2.8. M.a.w. tussen de macro-objectieven.
                          In goede lichtomstandigheden is dat te verwaarlozen (naar mijn mening).
                          Nikon, Apple & Epson

                          Comment


                          • #14
                            Re: Micro 85mm 3.5G ED VR DX

                            Oorspronkelijk geplaatst door MacTheKnife Bekijk bericht
                            @Mista: Het gaat hier over het verschil 85mm f3.5 t.o.v. 105mm 2.8. M.a.w. tussen de macro-objectieven.
                            In goede lichtomstandigheden is dat te verwaarlozen (naar mijn mening).
                            Ah, ik dacht dat er vergeleken werd met de andere 85mm, de 1.8
                            MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

                            Comment


                            • #15
                              Re: Micro 85mm 3.5G ED VR DX

                              Oorspronkelijk geplaatst door Mista Molla Bekijk bericht
                              Ah, ik dacht dat er vergeleken werd met de andere 85mm, de 1.8

                              Als de Micro 85 DX wat weg heeft van de Micro 105 FX, dan kan hij misschien wel vergeleken worden met de 85 1.8 FX
                              Alé, wat betreft de mm'ters toch

                              Alleszins is zo te horen is de 85 DX een waardig alternatief voor de 105 FX, maar dan op een DX-camera
                              Nikon D90 ~ Nikkor 35mm 1.8 G + Nikkor 18-200VR + Micro 85VR ~ SB900
                              Carlo

                              Comment

                              Working...
                              X