Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 18-200 IS of Sigma 18-125 OS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 18-200 IS of Sigma 18-125 OS

    Hallo iedereen,

    Ik heb momenteel een eos 450d met kitlens 18-55 IS.
    Graag had ik die lens vervangen door een nieuwe lens met een wat groter bereik.
    Echter, de beeldkwaliteit van mijn huidige kitlens zou ik niet graag zien verdwijnen.

    Ik vroeg met af welke lens er zal zorgen voor de beste resolutie en kleuren als ik moet kiezen tussen de Canon 18-200 IS of de Sigma 18-125 OS??
    Of zijn er betere alternatieven voor een groter zoombereik in deze prijsklasse?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Canon 18-200 IS of Sigma 18-125 OS

    Waarom neem je niet langs de 18-55 een 55-250 IS?
    Vind het zelf zo typisch dat er verschillende mensen allemaal zoveel mogelijke zoom willen. En sommige ook kwaliteit. Terwijl die 2 niet zo heel goed samen gaan. Waarom neem je toch een DSLR als je toch een 18-200/250/270 wilt
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Canon 18-200 IS of Sigma 18-125 OS

      Ik wil eigenlijk vooral een lens met een groot bereik omdat ik nog niet goed weet welke kant ik opwil met fotografie. Ik wil vooral proberen wat/hoe ik graag fotografeer.

      Met zo'n groot bereik kan ik dan zien wat me het best bevalt, en daarna overgaan tot de aankoop van een goede lens in dat bereik. Daarom had ik graag het bereik ook in 1 lens gehad, zodat ik niet telkens van lens moet wisselen om iets te proberen...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 18-200 IS of Sigma 18-125 OS

        De vervorming op 18mm bij de Sigma schijnt erg groot te zijn. Dus denk dat je dan beter de Canon neemt.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Canon 18-200 IS of Sigma 18-125 OS

          Zijn er mensen die een van beide lenzen kunnen vergelijken met de kitlens Canon 18-55 IS in de praktijk? Kwaliteit, scherpte, AF, etc??
          Zouden er vergelijkende voorbeeldfoto's bestaan? Want zelf vind ik die niet direct..

          Alvast bedankt!

          Comment


          • #6
            Re: Canon 18-200 IS of Sigma 18-125 OS

            Heb zelf een goede maand de sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM en ben er tot op heden wel tevreden van. Nog wat te weinig kunnen testen (tegelijk een canon 50mm f/1.8 aangeschaft en ben vooral met deze bezig geweest).

            Opletten bij het lezen van reviews over de sigma 18-125 want je hebt de vorige versie met f/3.5-5.6 en ik geloof zonder HSM. Daar is nogal wat slecht over te lezen. De nieuwe met f3.8-5.6 met HSM komt er optisch een stuk beter uit.

            Uiteraard is het geen top opbjectief maar de prijs/kwaliteit vind ik best goed.
            (was eigenlijk eerst aan het kijken voor de Canon 24-105 f4.0 L IS maar die is zo'n €700 duurder....)

            Waarom ik de Sigma gekocht heb, naast de gunstige prijs:
            - zocht een beter walk-around objectief dan m'n Canon 18-55 (zonder IS) welke optisch echt magertjes was
            - bereik is leuk en nog net niet extreem (wand 18-200 vind ik al extreem worden)
            - ziet en voelt er mechanisch wel goed uit (stevig gebouwd, metalen koppeling,...)

            Op m'n wish-list staat nu eerst een 70-200 f/2.8 IS maar ik twijfel nog of ik in plaats daarvan niet beter naar de Sigma "Bigma" ga.


            Misschien toch nog even wat eventuele minpuntjes:
            - weegt wel een stuk meer dan je kitlens
            - je hoort op stille locaties de beeldstabilisatie wel "zoemen" of "brommen". (al stoort mij dat niet)
            Last edited by nevermore; 4 februari 2010, 08:09.
            Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

            Comment


            • #7
              Re: Canon 18-200 IS of Sigma 18-125 OS

              Waarom niet de keus tussen Canon 18-200 IS en de Sigma 18-200 OS? Lijkt mij logischer.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment

              Working...
              X