Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe PC bezitters: interessant

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe PC bezitters: interessant

    Als je een notebook of een desktop koopt van een "merk", dan krijg je er tegenwoordig een zak brol bovenop. (Allerlei trial progs, toolbars met de vleet, enz....)

    Met het volgende programma zou dat moeiteloos te verwijderen zijn.

    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Nieuwe PC bezitters: interessant

    Bijgevoegde link spreekt over het maken van een systeemherstelpunt voor effectief te cleanen. Dus laat hij alles mooi staan, maar verwijderd de linken in het register.

    Waarom toch dit programma. Je kan al het overbodige gewoon verwijderen via het controle paneel. Dan is ook echt alles weg.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe PC bezitters: interessant

      Heb je het programma uitgetest ?
      Wat ik lees is dat je een herstelpunt KAN maken en dat het programma de "brol" ook effectief verwijdert.
      Binnenkort kan ik het op een aantal notebooks eens uittesten, ben benieuwd.
      Want al die "prutsen" handmatig gaan opsporen en verwijderen vergt wel veel zoekwerk en veel tijd.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe PC bezitters: interessant

        Ik gebruik daar al jaren CCleaner voor, het ruimt al den brol op, scant en repareert het register en je kan er ook programs mee deinstaleren.
        Het is een gratis program dat bovendien regelmatig een update krijgt.
        Download CCleaner 6.21 for Windows. Fast downloads of the latest free software! Click now
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe PC bezitters: interessant

          Gelukkige mens = IKKE. Ik heb nooit maar dan ook NOOIT "miserie".
          --------------
          Misschien door mijn gebrek aan gulzigheid naar allerlei gratis "dingen" ?
          --------------
          Ik geloof (in) niets en zelfs dàt is "overdreven" !

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe PC bezitters: interessant

            Ik hou mijn PC's graag proper, een program dat ik niet gebruik staat er ook geen week op, evenals die probeerdingens eraf die rommel.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe PC bezitters: interessant

              Hier is het eerste werk op een nieuwe laptop, format en clean install met alleen de functies die ik wil, daarna uitschakelen van alle services die "overbodig" zijn, geen automatische updates meer, windowsfirewall uitschakelen en vervangen door een andere, antivirus er op, links naar IE en OE verwijderen en FF en Pegasus Mail er op. Dit is sneller gedaan dan dan alle junk te verwijderen die er door (in mijn geval) Dell of Medion op gezet is en het systeem draait nog vlotter ook.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe PC bezitters: interessant

                Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                Gelukkige mens = IKKE. Ik heb nooit maar dan ook NOOIT "miserie".
                --------------
                Misschien door mijn gebrek aan gulzigheid naar allerlei gratis "dingen" ?
                --------------
                Ik geloof (in) niets en zelfs dàt is "overdreven" !
                Hier gaan we weer.

                Het gaat hier over de rits ongenode gasten die de fabrikanten tegenwoordig meeleveren.
                Heeft dus niks re maken met gratis of niet me dunkt.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe PC bezitters: interessant

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                  Ik gebruik daar al jaren CCleaner voor, het ruimt al den brol op, scant en repareert het register en je kan er ook programs mee deinstaleren.
                  Het is een gratis program dat bovendien regelmatig een update krijgt.
                  Ik zou mijn adem maar niet inhouden voor ccleaner .. nog nooit geweten noch gezien dat het het register hertelt ... zoals alle register opschoon progs moet je fameus uitkijken hoe je eea instelt of sommige programma dll's verdwijnen in oblivion met meestal een re-install tot gevolg ..

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe PC bezitters: interessant

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Hier gaan we weer.

                    Het gaat hier over de rits ongenode gasten die de fabrikanten tegenwoordig meeleveren.
                    Heeft dus niks re maken met gratis of niet me dunkt.
                    Idd ... maar met de "teaser" van Office 2007, die op veel nieuwe machines staat, is het toch wat serieus loos he ... waarom zou er anders in de MS Knowledgebase een volledig en zeer uitgebreide manuele procedure staan om die te verwijderen "voor het geval dat de automatische verwijdering zou mislukken" ?? raar toch? .. en BTW ik heb ze moeten toepassen op een HP desktop waar de boel grondig de soep ingedraaid was ... vergt aardig wat gepruts in het register!
                    (Net zo goed als Macafee waar altijd een residente module blijft hangen die bij bootup geactiveerd wordt, regelrechte PITA )

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe PC bezitters: interessant

                      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Hier is het eerste werk op een nieuwe laptop, format en clean install met alleen de functies die ik wil, daarna uitschakelen van alle services die "overbodig" zijn, geen automatische updates meer, windowsfirewall uitschakelen en vervangen door een andere, antivirus er op, links naar IE en OE verwijderen en FF en Pegasus Mail er op. Dit is sneller gedaan dan dan alle junk te verwijderen die er door (in mijn geval) Dell of Medion op gezet is en het systeem draait nog vlotter ook.
                      Dan hoop ik toch dat je je updates manueel installeert...
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe PC bezitters: interessant

                        Windows maakt automatisch herstelpunten aan wanneer je software verwijderd, waarom zou je dan een extra programma gaan installeren dat hetzelfde doet?

                        Je kan je ook een mac aanschaffen, veel gemakkelijker om dingen te installeren en/of verwijderen. Gewoon in de map programma's slepen en je hebt het geïnstalleerd, of in de prullenbak en hopla.. gewoon weg.

                        Maar we gaan hier natuurlijk geen mac vs pc topic starten.. ieder moet voor zich kiezen waar hij het beste mee af is.
                        Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe PC bezitters: interessant

                          Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
                          Windows maakt automatisch herstelpunten aan wanneer je software verwijderd, waarom zou je dan een extra programma gaan installeren dat hetzelfde doet?

                          snip
                          Bij installatie .. ja ... soms wel, meestal niet ... bij uninstall zeer zelden of nooit, 'k zou trouwens niet weten waarom, zeker als het programma goed geschreven is zodat et zijn drek niet doorheen het ganse register gesmeerd heeft bij install, en in 't slechtste geval de toeganspermissies voor de registersleutels vern....t
                          'k zou trouwens niet weten waarom men een herstelpunt nodig heeft voor het hrstellen van registersleutels van een programma dat niet meer aanwezig is op de computer ... tenzij het de bedoeling is om uw leven nog miserabeler te maken ..

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe PC bezitters: interessant

                            Op mijn laptops (Acer en Dell) is dit idd ook het geval.
                            Het eerste wat ik deed toen ik ze kocht is gewoon een Vista/XP/7 CD/DVD downloaden en een clean windows install doen.

                            En neen dit is niet illigaal, op die laptops plakt namelijk ergens een stickertje wat aanduidt dat je een licensie voor een bepaalde windows versie gekocht hebt. Op dit stickertje staat normaalgezien ook een product code/activatie code. Bij XP moet je wel ff letten dat je de juiste versie download die overeenkomt met je licentie (Home of Professional). Maar met Vista en 7 is dit zelfs niet meer nodig. Je kan een Windows 7 enterprise downloaden, en als je die activeerd met een licensie van een Home Premium bijv., worden gewoon alle features waar je 'geen recht' op hebt, gedeactiveerd.
                            Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                            Foto-Alex

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe PC bezitters: interessant

                              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Dan hoop ik toch dat je je updates manueel installeert...
                              Uiteraard. Was ik vergeten de vermelden. Op uitzondering van antivirus laat ik niets automatisch updaten.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X