Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DOLCE GUSTO - iemand al ervaring mee ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DOLCE GUSTO - iemand al ervaring mee ?

    Zou zich situeren tussen Senseo en Nespresso, met dat verschil dat de Dolce Gusto capsules wél in de winkel te verkrijgen zijn, daar waar je die van Nespresso steeds online moet bestellen. ( en dan weer zien dat je thuis bent )

    Werkt ook met 15 bar druk.

    Een écht espresso apparaat zal natuurlijk NOG wel beter zijn, maar die dingen gaan na X-aantal jaar toch stuk, dus zoveel geld wil ik er niet aan geven.

    Mijn vraag: zijn er hie ral mensen die deze "koffie-kip" in huis hebben ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: DOLCE GUSTO - iemand al ervaring mee ?

    Even off topic ...

    We hebben hier recentijk de Senseo geruild voor een Nespresso ...
    Capsules? Moeilijk aan te geraken? Neen hoor ...
    - via internet bestellen en afhalen in het dichtsbijzijnde Kiala-unt (zie ook BOF )
    - gaan halen net over de grens in een Bijenkorf-warenhuis - en er de nieuwe smaken meteen kunnen proeven ...
    - er komen stilaan Nespresso winkels in België ...

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: DOLCE GUSTO - iemand al ervaring mee ?

      ja mijn vrouw is er deze week al een gaan halen.. lekkere koffie
      hadden vroeger ook een senseo maar sinds ze bij een kennis (die eigen bonen maalt enzo) goede koffie heeft leren drinken wou ze een betere machine..
      hadden een francis machientje maar dat duurde soms redelijk lang, hebben dat weggedaan en nu zo'n dolce gusto gekocht. nog niet veel ervaring mee maar al heel tevreden.. gaat snel, koffie is lekker, verschillende smaken, ..
      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

      Comment


      • #4
        Re: DOLCE GUSTO - iemand al ervaring mee ?

        Wij hebben er eentje gehad toen onze bonen-machine in reparatie was. Weinig variatie, het werkt en daar heb je 't dan ook wel mee gezegd. DG vind ik lekkerder dan voorgemalen drup-koffie maar super is het niet.

        Comment


        • #5
          Re: DOLCE GUSTO - iemand al ervaring mee ?

          Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
          Even off topic ...

          We hebben hier recentijk de Senseo geruild voor een Nespresso ...
          Capsules? Moeilijk aan te geraken? Neen hoor ...
          - via internet bestellen en afhalen in het dichtsbijzijnde Kiala-unt (zie ook BOF )
          - gaan halen net over de grens in een Bijenkorf-warenhuis - en er de nieuwe smaken meteen kunnen proeven ...
          - er komen stilaan Nespresso winkels in België ...

          Jaja


          Ik ken Nespresso, want ik moet er steeds voor mijn schoonouders bestellen ( geen internet ), maar ik vind het toch een heel gedoe.

          Aan huis: je moet er steeds voor thuis zijn

          Kiala-punt: Tja, da's dan toch weer een ommetje.

          Ik wil mijn koffie in den Delhaize / GB / Colruyt kunnen kopen.

          Nu, Nespresso IS wel zéér goed. Daar geen discussie over.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: DOLCE GUSTO - iemand al ervaring mee ?

            Ik werk nu al een klein jaar met eentje vergelijkbaar aan deze saeco

            Voor minder dan 300€ een espresso machine met molen.
            Geen gezeur over pads, patches etc . gewoon esprosse bonen erin (die van delhaize is super) en je hebt een lekkere kop koffie met 'crema' (het dikke koffieschuim).

            Jo.
            A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
            Nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: DOLCE GUSTO - iemand al ervaring mee ?

              't Zal wel allemaal lekkere koffie zijn maar die toestellen vind ik aartslelijk
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: DOLCE GUSTO - iemand al ervaring mee ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Ik ken Nespresso, want ik moet er steeds voor mijn schoonouders bestellen ( geen internet ), maar ik vind het toch een heel gedoe.

                Aan huis: je moet er steeds voor thuis zijn

                Kiala-punt: Tja, da's dan toch weer een ommetje.

                Ik wil mijn koffie in den Delhaize / GB / Colruyt kunnen kopen.

                Nu, Nespresso IS wel zéér goed. Daar geen discussie over.
                Is de Delhaize dan geen Kiala-punt? Ik dacht het wel.
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #9
                  Re: DOLCE GUSTO - iemand al ervaring mee ?

                  Ah, wist ik niet. Kan best zijn hoor.
                  Maar ook de "kleinere" Delhaizekes ?

                  Ik zal het eens navragen. Bedankt !!!!
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: DOLCE GUSTO - iemand al ervaring mee ?

                    Hier ook een Saeco met 'echte' koffiebonen... Geen gezever met capsulekes met allemaal diverse chemicaliën in...
                    Nikon D90

                    Comment


                    • #11
                      Re: DOLCE GUSTO - iemand al ervaring mee ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk bericht
                      Hier ook een Saeco met 'echte' koffiebonen... Geen gezever met capsulekes met allemaal diverse chemicaliën in...
                      Als u denkt dat er In de koffie van de supermarkten geen chemicaliën zitten, dan moet ik u ontgoochelen. Daar zitten wel degelijk chemicaliën in. Vraag maar aan Testaankoop.
                      EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                      Comment


                      • #12
                        Re: DOLCE GUSTO - iemand al ervaring mee ?

                        Wellicht zal ik het je vrijdag kunnen vertellen
                        Heb hem dit jaar op mijn wenslijstje gezet voor kerstmis

                        Ik ben op zich niet echt een pure koffieliefhebber, maar zo'n latte machiato of goede cappuchino lust ik wel eens. Als ik het goed voor heb, kun je zelfs met de goedkoopste Dolce Gusto (85 Euro) al zo'n latte machiato maken, terwijl je bij Senseo al voor de duurste "Latte Select" met melkreservoir moet gaan (=185 Euro).
                        Daarbij vind ik het systeem van Dolce Gusto beter omdat je geen melkreservoir hebt wat constant moet uitgekuist worden (de melk komt bij DG gewoon in apparte capsules).
                        Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                        Foto-Alex

                        Comment

                        Working...
                        X