Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De toestand van de wegen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De toestand van de wegen

    Kan iemand me zeggen hoe de toestand van de wegen op dit moment is? Meer bepaald ten noorden van Antwerpen, als het even kan
    Ben aan het overwegen om al dan niet naar een verjaardagsfeestje te gaan. Maar ik ben niet zo happy op eventuele glijpartijen met de wagen...

    Uit de verkeersinfo-sites geraak ik niet wijs. Die tonen groene wegen, maar zeggen wel oppassen voor ijzel (zou gele wegen moeten zijn)...

  • #2
    Re: De toestand van de wegen

    Donderdag was t hier wel gevaarlijk, gisteren al heel wat minder.

    Er is veel gestrooid en het heeft niet bijgesneeuwd, dus de grote wegen zouden veilig moeten zijn.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: De toestand van de wegen

      Maar ik ben niet zo happy op eventuele glijpartijen met de wagen...
      gewoon voorzichtig rijden en genoeg afstand houden. Dan is er geen probleem.

      Comment


      • #4
        Re: De toestand van de wegen

        De grote wegen zijn vrij goed berijdbaar, maar het blijft wel opletten voor gladde plekken, zeker als het vannacht weer zo koud wordt (dan helpt het zout niet veel meer).

        Sinds deze winter wordt er hier ik Rijkevorsel aleen nog maar op doorgangswegen gestrooid, ik weet niet of dat overal zo is. Als dat het geval is, dan let je best wel goed op als je van een hoofdweg op een klein weggetje komt.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: De toestand van de wegen

          Opgelet,er is verse sneeuw voorzien voor vannacht !!!
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • #6
            Re: De toestand van de wegen

            'k Ben veilig ter plaatse en ook veilig weer thuis geraakt, zonder glijden

            Inderdaad, voorzichtig rijden en afstand houden. Maar toch vliegen er nog mensen voorbij tegen 150 op de autostrade (die nogal ijsvrij was, maar hier en daar toch nog plekken op het linkerrijvak had) en doen ze aan bumperkleven

            De grote wegen waren meestal ok, maar de kleine straatjes waren nog helemaal wit en niet van het zout...

            Comment


            • #7
              Re: De toestand van de wegen

              Ik heb al redelijk rond gereden en ik heb nog nergens een strooiwagen tegen gekomen, strooien ze eigenlijk nog ?
              Ik heb de indruk dat het een pak minder is dan andere jaren, ook een gevolg van de crisis zeker.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment


              • #8
                Re: De toestand van de wegen

                Wat voor "avonturiers" zijn onze "Vlaamsche" fotografen eigenlijk ????
                ----------------
                Tip : blijf gewoon THUIS. Er mocht je iéts (???) overkomen...^
                ---------------
                Avontuur = thuis bij je tv'ke zitten !

                Comment


                • #9
                  Re: De toestand van de wegen

                  momenteel sneeuwt het hier in Herenthout

                  Comment


                  • #10
                    Re: De toestand van de wegen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    De grote wegen zijn vrij goed berijdbaar, maar het blijft wel opletten voor gladde plekken, zeker als het vannacht weer zo koud wordt (dan helpt het zout niet veel meer).

                    Sinds deze winter wordt er hier ik Rijkevorsel aleen nog maar op doorgangswegen gestrooid, ik weet niet of dat overal zo is. Als dat het geval is, dan let je best wel goed op als je van een hoofdweg op een klein weggetje komt.
                    Idem in Leuven. Nergens in de stad is er gestrooid. De gevolgen laten zich raden....

                    Comment


                    • #11
                      Re: De toestand van de wegen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Roel W Bekijk bericht
                      Idem in Leuven. Nergens in de stad is er gestrooid. De gevolgen laten zich raden....
                      Dat wordt lachen morgenvroeg Roel...
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: De toestand van de wegen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                        Ik heb al redelijk rond gereden en ik heb nog nergens een strooiwagen tegen gekomen, strooien ze eigenlijk nog ?
                        Ik heb de indruk dat het een pak minder is dan andere jaren, ook een gevolg van de crisis zeker.
                        Strooien heeft weinig zin als de sneeuw te dik ligt (bovendien ook niet goed voor ons milieu). Dikke sneeuw moet geruimd worden, maar dit is momenteel niet evident gelet op de grote hoeveelheden overal in het land.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: De toestand van de wegen

                          Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                          Strooien heeft weinig zin als de sneeuw te dik ligt (bovendien ook niet goed voor ons milieu). Dikke sneeuw moet geruimd worden, maar dit is momenteel niet evident gelet op de grote hoeveelheden overal in het land.
                          idd best eerst ruimen en dan strooien, beste effect
                          nikon stuff

                          Comment

                          Working...
                          X