Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Marlborough Sound + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Marlborough Sound + update

    We kozen voor de kringelende "scenic route" om van Picton het zuidereiland in te rijden. Je kon wel om de kilometer stoppen om het landschap te fotograferen. Dit vond ikzelf de beste. Wat vinden jullie ?


    Last edited by T.Trapper; 18 december 2009, 14:22.

  • #2
    Re: Marlborough Sound

    Mooi doorkijkje met goede diepte; je wordt nieuwsgierig naar wat er verder rechts ligt.
    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

    Comment


    • #3
      Re: Marlborough Sound

      Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
      Mooi doorkijkje met goede diepte; je wordt nieuwsgierig naar wat er verder rechts ligt.
      Daar had ik net hetzelfde gedacht..Een heel stuk naar links had het geheel veel dieper uit laten komen.Nu stoort mij de rechter kant een beetje en is he voor mij niet meer dan een vakantie natuurschoon. De kleuren en scherpte echter zijn zeer goed.
      Sorry maar das mijn persoonlijke mening.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: Marlborough Sound + update

        Hieronder staat het origineel, is dit beter ?


        Comment


        • #5
          Re: Marlborough Sound + update

          Ik mag het origineel wel. kijkt lekker weg, veel diepte, mooie kleuren en de vraag hoeveel
          schoons daar nog te bewonderen valt?

          Comment


          • #6
            Re: Marlborough Sound + update

            Voor mij is het origineel (de tweede) beter dan de bewerking, maar ik hou dan ook van blauwe luchten, hoe miniem dat blauw wel mag zijn.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Marlborough Sound + update

              Ik vind het origineel ook beter eerlijk gezegd.Wat ik bedoel is dat als je de opname zou opnieuw maken je wat meer naar links zou moeten gaan wandelen zodat je die boom niet in het viezier hebt.
              Nu heb je gecropped en dat geeft minder diepte in de hele foto. Compositie bepalen als je de opname neemt niet achteraf.Al kan je uiteraard met de crop ook veel doen..Jammer van de boom.
              Thnx voor de update.
              Wat Doudeke zegt..Hoeveel schoons er nog te beleven is achter het hoekje..Dus je blijft een beetje op je honger zitten.Snappie?
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: Marlborough Sound + update

                Prachtige foto met een zalig zicht en heerlijke kleuren...vooral het water. Ik vind die met dat beetje extra lucht ook niet iets mooier. Knap werk!

                Groetjes,
                Ann

                Comment


                • #9
                  Re: Marlborough Sound + update

                  Bij de opname dacht ik dat net die boom meer dieptewerking in het beeld zou brengen, maar ik moet je gelijk geven, Pascal. Zonder was beter geweest. Bedankt voor de opmerkingen en voor het kijken. Groetjes,
                  Dany

                  Comment


                  • #10
                    Re: Marlborough Sound + update

                    Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                    Bij de opname dacht ik dat net die boom meer dieptewerking in het beeld zou brengen, maar ik moet je gelijk geven, Pascal. Zonder was beter geweest. Bedankt voor de opmerkingen en voor het kijken. Groetjes,
                    Dany
                    Geen probleem.
                    Je hebt trouwens genoeg diepte al door het bootje in de verte en de huisjes in de heuveltjes..Zoek een kronkeling in het landschap op waardoor je dit nog sterker kan benaderen..Meestal is dit al genoeg.Maar ik begrijp je standpunt wel hoor maar meestal komt iets op de voorgrond storend over als je het niet goed intigreerd in je beeld.Das mijn gdachte erover hé en geen statement..
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment

                    Working...
                    X