Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Interessante plaatsen in België

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Interessante plaatsen in België

    We kennen allemaal steden en dorpen zoals bvb. Brugge ,Gent, Bokrijk, enz... Die plaatsen moeten zowat plat gefotografeerd zijn. Kennen jullie echter ook plaatsen die niet zo bekend zijn maar waar het de moeite is om eens langs te gaan om er foto's te maken?
    Mvg
    Weebee
    EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

  • #2
    Re: Interessante plaatsen in België

    Overal kan het interessant zijn.
    Je moet gewoon op stap gaan en je ogen gebruiken.
    Hoe oninteressanter de plaats, hoe boeiender de foto's.

    Comment


    • #3
      Re: Interessante plaatsen in België

      Kijk hier eens als je van Urban Exploring houdt:
      http://www.urbexforum.com/
      Kan je leuke locaties vinden.
      Homo Sapiens Pentaxiensis

      Comment


      • #4
        Re: Interessante plaatsen in België

        Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
        We kennen allemaal steden en dorpen zoals bvb. Brugge ,Gent, Bokrijk, enz... Die plaatsen moeten zowat plat gefotografeerd zijn. Kennen jullie echter ook plaatsen die niet zo bekend zijn maar waar het de moeite is om eens langs te gaan om er foto's te maken?
        Mvg
        Weebee
        Dan moet je eens dringend met mij op stap. Ik wil je nog wel eens Brugge, Gent, Brussel tonen en reken dan maar op een paar dagen en reken er maar op dat je doodmoe zal zijn en zal beseffen dat je en Brugge, gent, Brussel , ... nog niet echt goed bekeken hebt.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Interessante plaatsen in België

          Bon, ik zal het nog het eens anders formuleren. Binnen een week komt er familie uit de USA (San Francisco) voor 1 maand naar België. Ze gaan telkens 1 week bij iemand anders logeren. De echtgenoot van een nicht is nog nooit in Europa geweest en is een zeer gedreven amateur fotograaf. Hij heeft al wat gelezen op internet over de grote steden, maar wil vooral het dorpsleven fotograferen. Met sommige van bovenstaande antwoorden, met een demagogisch vingertje in de hoogte, kan ik niets. Dus, wie denkt mij te kunnen helpen met een paar horizontale vingerwijzingen, is welkom om hier wat te posten. De anderen negeren gewoon deze thread. Ik wil hun tijd niet belasten met domme vragen.
          Dank bij voorbaat.
          Mvg
          Weebee
          Last edited by weebee; 18 december 2009, 19:54.
          EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

          Comment


          • #6
            Re: Interessante plaatsen in België

            Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
            Kijk hier eens als je van Urban Exploring houdt:
            http://www.urbexforum.com/
            Kan je leuke locaties vinden.
            Hier heb ik zeker wat aan. Ben al aan het rondneuzen op de site. Bedankt.
            EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

            Comment


            • #7
              Re: Interessante plaatsen in België

              wie weet zal er nog sneeuw liggen wanneer je bezoek krijgt.
              Ik ben van de morgend foto's gaan maken van vogels rond een vijver.
              Dit jaar heb ik een paar foto's genomen van de kerstmarkt en hun verlichting in Brussel.
              Je moet niet altijd ver lopen om mooie foto's te maken,maar je moet wel je foto toestel bij hebben.
              En een goede raad dat ik je zal geven is naast je bezoeker te blijven,omdat ik eens naar Italie ben geweest bij vrienden en ik liep overal heen met mijn body en ik was hen kwijt gespeeld.
              Dus kijk dat ze je gsm nummer kennen en dat je hem ook bij heb.

              Comment


              • #8
                Re: Interessante plaatsen in België

                Durbuy is zeker ook een uitstapje waard...

                Comment


                • #9
                  Re: Interessante plaatsen in België

                  Dikkele, Deurle, Kasteel van Gaasbeek en de dorpjes daarrond, Lier, Leuven, De Haan, Damme, Ieper, Mechelen, Laarne, de Zwalmstreek, de scheepslift van Strépy-Thieu.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Interessante plaatsen in België

                    Heuvelland ==> Mont Noir (Fr.) ==> Ieper ==> Vlaamse Ardennen enz.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Interessante plaatsen in België

                      Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
                      We kennen allemaal steden en dorpen zoals bvb. Brugge ,Gent, Bokrijk, enz... Die plaatsen moeten zowat plat gefotografeerd zijn. Kennen jullie echter ook plaatsen die niet zo bekend zijn maar waar het de moeite is om eens langs te gaan om er foto's te maken?
                      Mvg
                      Weebee
                      Het Maasland. Stokkem, Maaseik, etc. Theokus, Lilibie als "Maaslengers" zouden hier moeten kunnen helpen. Kan je desgevallend ook eens naar Maastricht. Is wel buitenland, maar heeft zeer mooie plekjes.

                      Mvg.
                      Robert
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                      Comment


                      • #12
                        Re: Interessante plaatsen in België

                        Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                        Kijk hier eens als je van Urban Exploring houdt:
                        http://www.urbexforum.com/
                        Kan je leuke locaties vinden.
                        Maar niemand zal je zeggen waar die 'leuke' locaties zijn.


                        Wim
                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Interessante plaatsen in België

                          In elk geval bedankt allemaal. Ja, ook Nederland gaan we eens bezoeken. Dus kom maar op vrienden Nederlanders, en geef maar tips ( ).
                          EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                          Comment


                          • #14
                            Re: Interessante plaatsen in België

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Het Maasland. Stokkem, Maaseik, etc. Theokus, Lilibie als "Maaslengers" zouden hier moeten kunnen helpen. Kan je desgevallend ook eens naar Maastricht. Is wel buitenland, maar heeft zeer mooie plekjes.

                            Mvg.
                            Robert
                            inderdaad het maasland is een prachtige streek
                            wat je hier kan vinden aan locatie's
                            Oud Rekem
                            Lanklaar (tivoli)
                            oude kern van Stokkem
                            Maaseik met zijn prachtige markt Aldeneik met zijn mooi romaans kerkjede Maas natuurlijk
                            en als je over de grens wil gaan kan ik je Thorn het witte stadje zeker aan raden
                            een iets grotere stad is Maastircht maar daar moet je niet de winkel straten doen (wel mooie oude gevels als je een beetje naar boven kijkt)maar rond kuieren door de straatjes de de oude stadswallen
                            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Interessante plaatsen in België

                              En als je toch in Gent bent: Ga dan eens naar de fototentoonstelling van Stefan Van Fleteren. Dan heb je 2 vliegen in 1 klap: een fototentoonstelling van één van de beste fotografen van België en een ongelooflijk mooie locatie, die enkel voor deze periode open is. En voor zover ik weet mag je fototoestel mee. Let wel: het is maar tot 8 januari. Dan gaan de cirque en de tentoonstelling onherroepelijk dicht.
                              En je kan natuurlijk afzakken in Deurle (zoals hierboven al vermeld, authentieker dan dat kan een dorpskern niet zijn, en er zijn 2 leuke cafeetjes)
                              Veel plezier
                              Last edited by katleenvdp; 21 december 2009, 11:48.

                              Comment

                              Working...
                              X