Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

materiaal shoot locatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • materiaal shoot locatie

    Hey,

    Ik zou deze zomer wat willen gaan shooten van modellen op locatie.
    Ik had graag gebruik gemaakt van reflectiescherm/softbox/paraplu om een mooier licht te krijgen.
    Ik heb nu wel geen idee wat ik het best gebruik van deze op locatie en welk materiaal het nuttigst en meest effect heeft.

    Ik ben ook nog niet zo thuis in deze materialen dus als iemand met een duidelijk antw zou kunnen geven met eventueel ook nog eens de effecten van de materialen?

    Mercie
    xx
    I freeze beauty

  • #2
    Re: materiaal shoot locatie

    Elk heeft zijn eigen specifieke eigenschappen, maar om een voorbeeld te geven:

    REFLECTOR:



    PARAPLU wit, shootthru



    SOFTBOX





    Voorbeeld, behind the scenes met California Sunbounce reflectoren



    Resultaat:






    Ik hoop dat je hier al een beetje meer kan bepalen welk licht jij het mooiste zou vinden.
    www.fotofolio.be

    Comment


    • #3
      Re: materiaal shoot locatie

      Mooi weergegeven !

      Dit soort posts helpen enorm...Nu maar beginnen te oefenen en experimenteren

      Comment


      • #4
        Re: materiaal shoot locatie

        Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
        Elk heeft zijn eigen specifieke eigenschappen, maar om een voorbeeld te geven:

        REFLECTOR:



        PARAPLU wit, shootthru



        SOFTBOX





        Voorbeeld, behind the scenes met California Sunbounce reflectoren



        Resultaat:






        Ik hoop dat je hier al een beetje meer kan bepalen welk licht jij het mooiste zou vinden.
        Ja. ik zocht iets meer zoals die reflectoren. Maar daar heb je wel steeds iemand voor nodig om die vast te houden. Dit bestaat zeker niet om op zichzelf te blijven?

        Wat is het verschil dan eigenlijk met een reflectiescherm en een paraplu?

        alvast mercie ze!

        x
        I freeze beauty

        Comment


        • #5
          Re: materiaal shoot locatie

          Is de grootte van die plu, softbox, reflector ook niet van belang?
          Die sunbouce is ook een reflector, maar niet te vergelijken met zo een plooibaar compact reflectortje? Dus welke bedoel je specifiek? Die eerst foto vind ik heel mooi qua belichting? Welke reflector was dat?
          Al doende leert men...

          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: materiaal shoot locatie

            Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
            Is de grootte van die plu, softbox, reflector ook niet van belang?
            Tuurlijk, van erg groot belang. Ik gebruik enkel 130cm paraplu's en mijn softboxen zijn op zijn minst 80cm. Alles kleiner is voor mijn werk niet nuttig.

            Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
            Die sunbouce is ook een reflector, maar niet te vergelijken met zo een plooibaar compact reflectortje? Dus welke bedoel je specifiek? Die eerst foto vind ik heel mooi qua belichting? Welke reflector was dat?
            Je kan een plooibare reflector inderdaad niet vergelijken met een Sunbounce. Ik zeg niet dat een plooibare reflector niet goed is maar de meeste van de 5-in-1 dingen zijn niet strak genoeg. De eerste foto hierboven is gemaakt met de goedkoopste Sunbounce, de SunMover - die je ook mooi kan opvouwen. Dit scherm is net groot genoeg voor een ruim portret, wil je een gans model belichten zal je al snel naar een mini of pro versie moeten gaan.
            www.fotofolio.be

            Comment


            • #7
              Re: materiaal shoot locatie

              Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
              Is de grootte van die plu, softbox, reflector ook niet van belang?
              Die sunbouce is ook een reflector, maar niet te vergelijken met zo een plooibaar compact reflectortje? Dus welke bedoel je specifiek? Die eerst foto vind ik heel mooi qua belichting? Welke reflector was dat?
              sunbounce! daar kan niks tegen op!

              klik hier kan je nog een week je kans wagen om producten van hen te winnen.
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: materiaal shoot locatie

                Oorspronkelijk geplaatst door jasmina Bekijk bericht
                Ja. ik zocht iets meer zoals die reflectoren. Maar daar heb je wel steeds iemand voor nodig om die vast te houden. Dit bestaat zeker niet om op zichzelf te blijven?
                Ja en nee, je kan bij een California Sunbounce in de maten SunMover / Micro-Mini / Mini gebruik maken van een griphead (klem) die je op een statief kan bevestigen. Als extra stevigheid hang je dan je fototas aan dat statief. Alleen shooten met een Sunbounce kan perfect.

                Oorspronkelijk geplaatst door jasmina Bekijk bericht
                Wat is het verschil dan eigenlijk met een reflectiescherm en een paraplu?
                Met een reflectiescherm zie je meteen hoe je licht valt op je model, met een paraplu is dit toch steeds even testen. Nadeel van een relectiescherm is dat je steeds invallend natuurlijk licht nodig hebt, tenzij je met je flits er op bounced.

                Beiden hebben hun voor en nadelen, eigenlijk is de keuze van je extra hulpmiddel afhankelijk van de locatie en gewenste sfeer. Ik gebruik ze allemaal graag.
                www.fotofolio.be

                Comment


                • #9
                  Re: materiaal shoot locatie

                  @fotofolio, klein vraagske, als je maar 1 sunbounce mocht kiezen welke zou je dan nemen?
                  De mini zilver/wit of zebra/wit of nog een andere?
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: materiaal shoot locatie

                    Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                    @fotofolio, klein vraagske, als je maar 1 sunbounce mocht kiezen welke zou je dan nemen?
                    De mini zilver/wit of zebra/wit of nog een andere?
                    De mini zilver
                    www.fotofolio.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: materiaal shoot locatie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                      De mini zilver
                      hmm die mini om op je statief vast te zetten lijkt me wel perfect dan. Maar is die dan nog steeds groot genoeg om je model te belichten?

                      En je zegt zilver... Wat is eigenlijk het effect van die verschillende kleuren die er bestaan?

                      mercie hoor! Ik denk dak er nog ga geraken
                      xx
                      I freeze beauty

                      Comment


                      • #12
                        Re: materiaal shoot locatie

                        Een softbox blijft ook niet staan bij veel wind, paraplu ook niet (denk ik toch)

                        assistentie is trouwens niet zo slecht hoor dan kan je je concentreren op de foto zelf. (maar je moet ze wel vinden he)
                        No rules. Great shots.
                        -
                        Online

                        Comment


                        • #13
                          Re: materiaal shoot locatie

                          heel interresant met de foto's erbij, thx

                          Comment


                          • #14
                            Re: materiaal shoot locatie

                            Oorspronkelijk geplaatst door jasmina Bekijk bericht
                            hmm die mini om op je statief vast te zetten lijkt me wel perfect dan. Maar is die dan nog steeds groot genoeg om je model te belichten?

                            En je zegt zilver... Wat is eigenlijk het effect van die verschillende kleuren die er bestaan?

                            mercie hoor! Ik denk dak er nog ga geraken
                            xx
                            Ik ga morgen eens nog wat voorbeelden posten om het verschil tussen zebra en zilver te tonen ...
                            www.fotofolio.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: materiaal shoot locatie

                              Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                              Ik ga morgen eens nog wat voorbeelden posten om het verschil tussen zebra en zilver te tonen ...
                              we zijn al morgen....
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X