Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verkeerde levering Konijnenberg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verkeerde levering Konijnenberg

    Verleden zaterdag een S2031WH-BK Black Eizo scherm besteld bij fotokonijnenberg.be voor de aantrekkelijke op=op prijs van 283,69 euro. Om zeker te zijn dat men dit scherm nog voorradig had heb ik vooraf eens gebeld naar Turnhout, en doorgeschakeld naar het nederlandse moederbedrijf - ik had geluk, er was nog één exemplaar van de zwarte versie voorradig, waarop ik prompt mijn bestelling heb geplaatst en betaald.

    Vandaag kreeg ik de doos dan toegeleverd - vol enthousiasme uitgepakt... en met teleurstelling moeten constateren dat er een grijze versie van het betreffende model in stak (ook zo aangegeven met code GY ipv BK op de doos en origineel etiket) . Even bestelbon en factuur nagekeken, en daar stond toch duidelijk 'black' en BK vermeld. Omdat een zwarte kader toch comfortabeler werkt om foto's te bewerken en omdat ik voor deze uitvoering ook een bestelling had geplaatst, heb ik dan maar netjes alles weer ingepakt in de doos en een mailtje gestuurd naar de verkoopdienst met het verzoek me een zwarte versie op te sturen - hopelijk is die nu nog voorradig.

    Een verkeerde levering is balen natuurlijk... zeker omdat ik tijdens het kerstverlof plande om een hoop foto's van het voorbije jaar eens degelijk aan te pakken - dat zal nu wel moeilijk worden... Maar missen is menselijk - dus ik ga er van uit dat men bij konijnenberg dit euvel op commerciëel correcte wijze zal verhelpen Hopelijk kunnen soortgelijke ervaringen van andere BD'ers me hierin hoopvol stemmen en/of kan ik zelf spoedig melden dat dit zonder al te veel zorgen in orde werd gebracht.

    Ik reken alvast op die laatste optie en houd jullie op de hoogte...

    Groeten,
    Freek
    Fotograaf uit winterslaap ;-)
    7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

  • #2
    Re: verkeerde levering Konijnenberg

    Als die laatste BK versie die je besteld had ondertussen verkocht is vrees ik dat je pech zal hebben ... de aanbieding was op=op

    Persoonlijk heb ik zéér slechte ervaringen met Fotokonijnenberg gehad in het verleden ... ik kom er nooit meer binnen eerlijk gezegd

    Ik hoop voor jou dat het in orde komt, ik heb ook speciaal een zwarte rand rond mijn beide DELL UltraSharp schermen besteld, als die in het grijs aangekomen waren had ik ze ook direct teruggestuurd.

    Ik had na een drietal weken een hotpixel op een scherm, pixel bleef altijd blauw ... even mailtje gestuurd, de volgende dag telefoon gehad om levering af te spreken en twee dagen later werd per koerier een nieuw scherm geleverd ... die zelfs nog even wachtte om mijn defect scherm direct mee te nemen, helemaal gratis, trouwens op de UltraSharp reeks geeft DELL lifetime garantie tegen hotpixels ... dat noem ik prima service ... van DELL

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: verkeerde levering Konijnenberg

      Wedden dat je kan fluiten naar je zwarte versie? Lijkt me duidelijk dat de zwarte op waren en ze geprobeerd hebben je een grijze aan te smeren. Hoe dan ook moeten ze je terugbetalen als je de grijze niet wenst te aanvaarden.
      Ik moet LamboCars bijtreden, de service van Dell is onberispelijk!

      Comment


      • #4
        Re: verkeerde levering Konijnenberg

        Voor dat er hier weer een ganse reeks anti-Konijnenberg reacties komen ... laat ons eventjes afwachten tot de TS een antwoord krijgt ...
        www.fotofolio.be

        Comment


        • #5
          Re: verkeerde levering Konijnenberg

          Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
          Voor dat er hier weer een ganse reeks anti-Konijnenberg reacties komen ... laat ons eventjes afwachten tot de TS een antwoord krijgt ...
          Mijn gedachte... Of eigenlijk was mijn eerste gedachte "ja hoor, daar gaan we weer"

          Ik begrijp TS dan ook eigenlijk niet. Waarom dit hele verhaal überhaupt posten? Zo zet je een leverancier toch onmiddellijk in kwaad daglicht? (ondanks dat je er zelf al bij vermeld dat je vindt dat vergissen menselijk is) Kijk, mocht de leverancier nu moeilijk doen en roepen dat je maar tevreden moet zijn met dit scherm, dán geef ik je gelijk dat je dit post.... Maar ik ga er vooralsnog vanuit dat Konijn dit netjes oplost.

          Ik heb al heel veel materiaal gekocht bij Konijn en in twee gevallen heb ik iets geleverd gekregen wat niet deugde. De eerste was een Pentax objectief, waar ik na 3 maanden gebruik (met de nodige ergernissen) m'n volledige aankoopbedrag terugkreeg omdat een alternatief niet mogelijk was. De tweede betrof de Sigma 50mm f1.4. Om een heel lang verhaal kort te maken, ik heb na een 1/2 jaar gebruik van m'n tweede exemplaar een splinternieuwe meegekregen omdat die tweede exemplaar niet deugde (net als het eerste exemplaar overigens). In beide gevallen ben ik dus zeer correct geholpen, en zoals het hoort eigenlijk. Maar ik moet het nog maar zien of je bij veel andere leveranciers ook zo wordt geholpen

          Tot slot wil ik nog even duidelijk vermelden dat ik geen enkele banden met Konijn heb, 't is niet mijn werkgever, ik heb geen aandelen of whatever. Ik vind alleen dat mensen veel te snel beginnen te klagen over deze of gene Als er een fout wordt gemaakt, geef je leverancier dan tenminste eerst de kans om het netjes op te lossen vóór je je hele misere publiekelijk aanhangig maakt.
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: verkeerde levering Konijnenberg

            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Als er een fout wordt gemaakt, geef je leverancier dan tenminste eerst de kans om het netjes op te lossen vóór je je hele misere publiekelijk aanhangig maakt.
            Dat zou inderdaad erg netjes zijn
            www.fotofolio.be

            Comment


            • #7
              Re: verkeerde levering Konijnenberg

              Oops, het was geenzins mijn bedoeling uit te nodigen om de vuile was buiten te hangen, ik ga er nog steeds vanuit dat dit een vergissing is maar maak me zorgen over hoe dit zal worden rechtgezet en hoeveel moeite me dit gaat kosten. Ik hoopte daarom vooral voorbeelden als die van Markel te lezen - en praktisch te weten te komen hoe zoiets gebruikelijk wordt aangepakt bij deze of andere leveranciers.

              Langs de andere kant vind ik het zelf altijd nuttig dat in fora dergelijke voorvallen beschreven worden - een goede afloop kan daarin evenzeer vertrouwen scheppen in een bepaalde verkoper, en da's ook nuttige info.

              Ik begrijp de reacties van Fotofolio en Markel evenwel, dus laat ons deze topic even on hold zetten tot ik wat meer weet.
              Fotograaf uit winterslaap ;-)
              7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

              Comment


              • #8
                Re: verkeerde levering Konijnenberg

                Fouten worden overal gemaakt. Het is alleen de manier waarop tot een oplossing gekomen wordt die de kwaliteit van een (web)shop bepaald. Ik ben ook geinteresseerd in de manier waarop dit afgehandeld zal worden dus zeker een update posten!
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: verkeerde levering Konijnenberg

                  Hier ben ik weer...

                  Over de reactiesnelheid van Konijnenberg niets dan goed - ik kreeg vandaag antwoord op mijn mailtje van gisteren, en na wat constructief over-en-heen-gemail kwam volgend voorstel uit de bus:
                  1. Scherm (grijze versie ipv bestelde zwarte versie) houden en een aankoopbon van 40 euro toegestuurd krijgen (hiermee gaat de aankoopprijs dus naar beneden, op hetzelfde niveau als ik verleden weekend deze grijze schermen bij eizo.nl aangeboden zag)
                  2. Scherm wordt thuis door TNT opgehaald (hier heb ik wel even voor aangedrongen, ik zag immers op tegen de moeite om dit zelf te regelen) en aankoopsom wordt nadien teruggestort.

                  Dit lijkt me dus een billijk aanbod vanwege Konijnenberg, en als het goed is mag het dus ook gezegd worden Ik ga er vanavond eens over nadenken welke optie ik ga kiezen. Ik zie er immers tegen op om een nieuwe bestelling te plaatsen, maar anderzijds had ik mijn zinnen toch echt op een zwart scherm gezet...

                  Ik permitteer me om even off topic te gaan - hoeveel comfortabeler is het om te werken met een zwarte schermkader? Ik voorzie dit scherm om foto's full screen te bewerken en de andere bewerkingsvensters open te doen op mijn Imac 17'' die ernaast zal staan.
                  Fotograaf uit winterslaap ;-)
                  7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

                  Comment


                  • #10
                    Re: verkeerde levering Konijnenberg

                    Ik zou eerlijk gezegd de optie met de aankoopbon nemen.

                    De andere optie is je scherm terug uit handen geven en hopen dat je binnen een redelijke termijn je centen terug krijgt ... mij niet gezien, sorry.

                    Je kan altijd even kijken hoe de rug tegen het scherm zit, met een beetje geluk zijn dit enkele schroefjes, zaakje openschroeven en de kader zelf zwart spuiten (misschien wel een beetje twijfelen ivm de garantie in dit geval )

                    Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: verkeerde levering Konijnenberg

                      Zet een zwarte achtergrond op je desktop en maak je window/programmascherm een tikkeltje kleiner zodat je het zwarte randje ziet
                      Mijn laptop is zilver, het tweede scherm zwart. Veel verschil, bwah, valt wel mee. Ik ben er nog niet echt over gestruikeld.

                      Comment

                      Working...
                      X