Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 7 registratie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windows 7 registratie

    Een kennis hier in de buurt belt mij i.v.m. registratie probleem van windows 7.
    Hij heeft net een "start to surf" pakket gekocht met laptop. Belgacom moet echter internet aansluiting in huis nog komen doen.
    Hij wil alvast "off-line" met z'n PC aan de gang, maar komt dus eerst in de registratieprocedure terecht. Dat lijkt allemaal goed te gaan tot op een moment dat er een hele tijd niets meer gebeurt (voortgangsbalkje blijft een half uur tot 3 kwartier staan). Volgens mij is dat omdat de PC connectie probeert te maken met internet (en dat lukt dus in dit geval niet). Raar dat hiervan geen melding komt toch ? Of kan er iets anders aan de hand zijn ? Kan je ook zonder internet-toegang de registratie doen ? Op internet vond ik iets in de trant van 'by telephone" (waar je dan blijkbaar een code moet doorgeven ?).
    In de voorwaarden (dingen waar je zelf moet voor zorgen) voor de internet aansluiting van belgacom staat : een PC geconfigureerd met XP, Vista of Windows7 is vereist"; en aangezien hij alles volgens het boekje wil doen...
    Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
    And why do we fall, Bruce?

  • #2
    Re: Windows 7 registratie

    In principe kan je de geinstalleerde versie 30 dagen dacht ik, zonder registratie gebruiken ... als je geen internet hebt zou je computer je automatisch de keuz emoeten geven om via telefoon te registreren ... anders zou dat betekenen dat mensen zonder internet nooit die windows zouden kunnen gebruiken ... en ja zulke gebruikers zijn er nog, meer dan men denkt ..

    Comment


    • #3
      Re: Windows 7 registratie

      Je kan ook deze activeren door te bellen naar een microsoft (0800 nummer) nummer.
      Dit kan je normaal op je pc volgen.

      Bij activatiescherm, keuze maken voor activeren via telefoonlijn, en dan de stappen op het scherm volgen.
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Windows 7 registratie

        Kan je zijn PC niet even op je netwerk zetten en dan kan de registratie van bij jou gebeuren.

        Aangezien ik Win 7 niet ken en er bewust ver van wegblijf is bovenstaande het enige waar ik kan aan denken.

        Comment


        • #5
          Re: Windows 7 registratie

          Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
          Kan je zijn PC niet even op je netwerk zetten en dan kan de registratie van bij jou gebeuren.

          Aangezien ik Win 7 niet ken en er bewust ver van wegblijf is bovenstaande het enige waar ik kan aan denken.
          Je kent Windows 7 niet en je veroordeelt het ?
          Ik heb een paar jaar geleden Vista eens uitgetest en DAARNA voor bekeken gehouden.
          Ik heb Win7 ook eens uitgetest en nu is XP voor mij verleden tijd.

          @ Alain db: haalt uw kennis de ACTIVATIE (verplicht) en de REGISTRATIE (niet verplicht) niet door mekaar ?
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Windows 7 registratie

            Bedankt voor de reacties. Ik zal eens verder navragen wat het probleem precies is. Naar zijn verhaal te horen waren het de standaard configuraties die je moet doorlopen (landinstellingen, taalkeuze, klok, etc, ...) voor je met de PC aan de slag kan gaan. Hij noemt dat "registratieprocedure".
            Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
            And why do we fall, Bruce?

            Comment


            • #7
              Re: Windows 7 registratie

              Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
              Aangezien ik Win 7 niet ken en er bewust ver van wegblijf is bovenstaande het enige waar ik kan aan denken.
              Ik werk hier nu een paar weken met een niuewe pc met Xindows 7, en ik heb nog nooit een besturingsprogramma gehad dat zo gemakkelijk werkt.
              XP heb ik bewust overgeslagen, omdat ik daarover teveel negatieve verhalen heb gelezen, maar Windows 7 is heel erg goed.

              Een voorbeeldje, ik sluit mijn Canon Pixma IP5000 aan...

              Windows 7 herkent de printer, zoekt zelf naar de juiste software, en installeert die. Als dit gebeurd is, krijg je een vermelding dat de printer klaar is voor gebruik...

              Dat heb ik bij oudere Windows-versies nooit meegemaakt, daar kon je altijd zelf op zoek naar de juiste drivers.


              Met de registratie heb ik geen problemen gehad, want de computer heb ik direkt aangesloten op het internet.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Windows 7 registratie

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                XP heb ik bewust overgeslagen
                Vista zal je bedoelen, veronderstel ik ?
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Windows 7 registratie

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Vista zal je bedoelen, veronderstel ik ?
                  vista is waardeloos ik heb met het systeem 3 jaar gewerkt en het draaide waardesloos
                  ik ben blij dat ik windows 7 ultimate gebruik

                  Comment


                  • #10
                    Re: Windows 7 registratie

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Vista zal je bedoelen, veronderstel ik ?
                    Het is inderdaad Vista dat ik heb overgeslagen.

                    Met XP heb ik nooit problemen gehad.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Windows 7 registratie

                      Windows 7 staat er op en wat een opluchting in vergelijking met de bagger dat Vista was. Maar in vergelijking met de Mac van mijn zoon is een PC toch een Steampunkmachine.
                      EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                      Comment


                      • #12
                        Re: Windows 7 registratie

                        Wat zijn de vereidten om GOED met Windows 7 te werken please ?

                        En dan bedoel ik niet de "minimumvereisten", waar daarmee werk je (meestal) niet goed.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Windows 7 registratie

                          Dit zegt Microsoft.
                          Voor de 32bits-versies is 1GB geheugen en 16GB harde schijf-ruimte voldoende, terwijl de 64bits-edities 2GB werkgeheugen en 20GB opslagruimte eisen. In beide gevallen geldt dat de cpu zijn werk op minstens 1GHz moet doen.

                          Dit zeg ik.
                          (maar wie ben ik?)
                          Voor de 32bits-versies is 1GB geheugen (maar 2 is beter), en 16GB (tja...!!!) harde schijf-ruimte voldoende, terwijl de 64bits-edities 2GB (maar 4 is beter), werkgeheugen en 20GB opslagruimte eisen. In beide gevallen geldt dat de cpu zijn werk op minstens 1GHz (beetje meer is beter) moet doen. Minstens 256 op de grafische kaart. En dan draait ie als het kontje van een sexy blondine (of Johnny Depp voor de dames en andersdenkenden).
                          EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                          Comment


                          • #14
                            Re: Windows 7 registratie

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Wat zijn de vereidten om GOED met Windows 7 te werken please ?

                            En dan bedoel ik niet de "minimumvereisten", waar daarmee werk je (meestal) niet goed.
                            Dat hangt ook sterk af van de software die je draait. Met de min. vereisten (die 1 GB ram) kan je windows draaien. Als je daarbovenop nog photoshop en lightroom op hetzelfde ogenblik wil draaien en nog een outlook en word en excel open, zal 2 of 4 GB een pak vlotter werken (en met 64 bit mag het gerust nog wat meer zijn).

                            Persoonlijk zou ik nu 4 GB als een min. beschouwen. windows 7 en Vista hebben ongeveer dezelfde systeemeisen. Windows 7 heeft een iets beter geheugenbeheer (maar Vista is op dat vlak ook beter dan XP), zodat het met iets minder toch nog "redelijk" vlot draait.
                            Ik heb Vista met 1 GB ram (op een oud beestje) en dat is te weinig, en 4 GB op een Windows 7 64 bit en dat is voor mij (voorlopig) voldoende...

                            Vista SP2 en windows 7 zijn ongeveer gelijkwaardig. Vista heeft z'n slechte naam gehaald met de 1e versie, maar met de laatste SP's werkt hij ook zeer stabiel en is hij een pak sneller geworden.
                            Hier werkt 7 uiteraard sneller dan mijn Vista : 4 keer meer geheugen, een PC die 5.5 jaar nieuwer is, en ongeveer 10 keer sneller...
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #15
                              Re: Windows 7 registratie

                              Ik vind het jammer dat je tegenwoordig bij geen enkel apparaat (fototoestel, dvd-recorder, pc...) nog een handboek of zelfs een cd-r krijgt.

                              Je wordt altijd naar een website verwezen.

                              Wel erg handig als je internet niet werkt.

                              Ik ben tevreden van de Windows Home 7 op mijn nieuwe pc, wel klote dat je zelf opstartcd's moet maken. Voor die prijs mocht dat er wel bij zijn.
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                              Comment

                              Working...
                              X