Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • keuze laptop

    ben van plan me een laptop aan te schaffen en twijfel tussen zo een 2 modellen:
    nl de hp pavilion dv8-1000EB ( core i7 4GB 1TB 18.4" Full-HD BVGeForce GT 230M ) en een acer 8490G-724G50MN met ongeveer dezelfde specs juist een GT 240 kaart.

    geen ervaring met acer.

    budget +- 1500€
    voorkeur vr een corei7 model

    toevallig niemand met een voorkeur, opmerkingen,hints ...
    thx

  • #2
    Re: keuze laptop

    Oorspronkelijk geplaatst door vanhelius Bekijk bericht
    ben van plan me een laptop aan te schaffen en twijfel tussen zo een 2 modellen:
    nl de hp pavilion dv8-1000EB ( core i7 4GB 1TB 18.4" Full-HD BVGeForce GT 230M ) en een acer 8490G-724G50MN met ongeveer dezelfde specs juist een GT 240 kaart.

    geen ervaring met acer.

    budget +- 1500€
    voorkeur vr een corei7 model

    toevallig niemand met een voorkeur, opmerkingen,hints ...
    thx
    neem acer hp gaat sneller stuk weet niet waarom maar is wel zo.
    groet jesse
    plus heb hier een 5 jaar oude acer staan werkt nog perfect nooit iets mee kapot gegaan okal zat ik eraan te rommelen

    Comment


    • #3
      Re: keuze laptop

      thx vr de info

      is er trouwens een groot verschil tsn de GT 230 en de 240 videokaart?

      Comment


      • #4
        Re: keuze laptop

        Oorspronkelijk geplaatst door vanhelius Bekijk bericht
        thx vr de info

        is er trouwens een groot verschil tsn de GT 230 en de 240 videokaart?
        nee hoor niet zo een groot verschil

        Comment


        • #5
          Re: keuze laptop

          laat me weten als je je laptop gekocht heb via pm

          Comment


          • #6
            Re: keuze laptop

            Oorspronkelijk geplaatst door vanhelius Bekijk bericht
            ben van plan me een laptop aan te schaffen en twijfel tussen zo een 2 modellen:
            nl de hp pavilion dv8-1000EB ( core i7 4GB 1TB 18.4" Full-HD BVGeForce GT 230M ) en een acer 8490G-724G50MN met ongeveer dezelfde specs juist een GT 240 kaart.

            geen ervaring met acer.

            budget +- 1500€
            voorkeur vr een corei7 model

            toevallig niemand met een voorkeur, opmerkingen,hints ...
            thx
            ik zou naar een persoon zijn commentaar of tips zeker niet te hard luisteren
            persoonlijk zou ik eerder gaan voor de HP, dit voor de betere service
            voor zover ik weet is acer nogal moeilijk voor het tweede jaar verplichte garantie dat ze moeten geven in belgië,daar proberen ze nogal makkelijk onderuit te geraken
            Last edited by CH Photography; 17 december 2009, 19:20. Reden: Off topic comments

            Comment


            • #7
              Re: keuze laptop

              Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
              ik zou naar een persoon zijn commentaar of tips zeker niet te hard luisteren
              persoonlijk zou ik eerder gaan voor de HP, dit voor de betere service
              voor zover ik weet is acer nogal moeilijk voor het tweede jaar verplichte garantie dat ze moeten geven in belgië,daar proberen ze nogal makkelijk onderuit te geraken
              ja je neemt een laptop met een beter servic die sneller kapot is
              of een laptop die minder goed servic heeft maar wel langer mee gaat

              dus ik zeg acer

              Comment


              • #8
                Re: keuze laptop

                Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                ja je neemt een laptop met een beter servic die sneller kapot is
                of een laptop die minder goed servic heeft maar wel langer mee gaat

                dus ik zeg acer
                lees eens wat ik schrijf
                acer doet moeilijk in Belgïe voor het verplichte twee jaar garantie dat ze wettelijk moeten geven

                Comment


                • #9
                  Re: keuze laptop

                  Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                  lees eens wat ik schrijf
                  acer doet moeilijk in Belgïe voor het verplichte twee jaar garantie dat ze wettelijk moeten geven
                  oei in belgie ik woon in nederland en daar doen ze niet moeilijk
                  maarja zo gaat dat nou in belgenland

                  ps sorry voor de dreigmails

                  Comment


                  • #10
                    Re: keuze laptop

                    Als ik er nog ene zou kopen kocht ik me een Thoshiba of een Fujitsu.
                    Ik heb pas ergens nog een test van laptops gezien en ik dacht dat juist HP en Acer op de laatste plaats stonden.
                    Zelf heb ik twee Dell's maar echt zo bijzonder vind ik ze ook niet, ze zijn ook niet slecht hoor en helemaal zelf samen te stellen op hun site.
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                    Comment


                    • #11
                      Re: keuze laptop

                      Vorige week is mijn Toshiba na 3 jaar en 4 maand ter ziele gegaan en zit nu met hetzelfde probleem, 'k Zou begot niet weten van welke fabrikant ik er een zou nemen. Een andere Toshiba overweeg ik echt niet meer, ik heb een Satelite P100-108, koste toen 1.200€. Na anderhalf jaar moeten binnen sturen voor een afgekraakte scharnier (blijkt een fabricage fout te zijn) En nu is de videokaart om zeep. De herstelling zit tussen de 300 en 400 euro, de opnieuw gebarste scharnier wordt voor de tweede keer onder garantie hersteld.

                      Nu ja één van de redenen waarvoor ik die laptop kocht was om muziek te spelen, nu bleek dat de Toshiba's van die tijd iedere 6 seconden de batterij status gingen checken, waardoor er iedere 6 seconden een kans op een "hick" bestond. De enige mogelijkheid om een avondje te spelen was de batterij eruit halen en redelijk wat services killen en dan nog... klik
                      Rudy,

                      Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: keuze laptop

                        Voor wat het waard is: kijk eens bij IBM / LENOVO

                        Misschien niet de meest flashy, maar ik heb er verschillende.

                        Diegene die ik dagelijks gebruik werkt van 7:00 tot 15:00 u en van 20:00 tot 1:00 u.

                        Dus da's 13 uur per dag ! En die werkt nog steeds PERFECT !

                        Je mag ze per 5 stapelen en dan nog gaan ze niet doorbuigen. Druk maar eens ferm op de achterkant, je gaat het niet op je screen zien.
                        Om dan nog maar te zwijgen van het fantastische toetsenbord.

                        Ik heb mijn IBM's allemaal 2nd hand gekocht, maar zelfs nieus vind ik ze zeker niet té duur. Als je naar de kwaliteit kijkt.... + al de docking mogelijkheden die ze bieden.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: keuze laptop

                          Maakt niet uit welk merk je koopt maar van ACER zou ik vooral afblijven.
                          Als je iets wil waar je op kan vertrouwen zou je eerder al naar de business reeksen moeten gaan van alle merken.
                          Bij hp bijvoorbeeld geen pavilion maar de elitebook serie
                          Bij Lenovo is het de thinkpad serie, maar niet hun 3000-reeks want dat is consumer-line
                          Ik heb heel goede ervaring met DELL

                          Wat service betreft, dat is simpel, daar betaal je gewoon voor.
                          Bij hp koop je een carepack, bij DELL kan je de garantie uitbreiden, Bij lenovo hetzelfde.
                          Waar je van bewust moet zijn is welke garantie er op zit. Hoe lang duurt hij? Wat dekt de garantie? Wat bij schade? struur ik het toestel op of komen ze zelf langs? Als ze langs komen (Onsite-garantie) is dat next-businessday of binnen de 5 dagen, heb ik recht op een vervangtoestel? enz enz enz
                          Allemaal dingen waar je voor betaalt maar waar wel over na te denken valt als je laptop al jouw foto's bevat en je echt geen dag zonder dat toestel kan...
                          Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: keuze laptop

                            Hey juppekes

                            Ik heb hier eentje staan van Packard Bell

                            Hij doet alles wat ik vraag en snel, dus meer moet dat niet zijn

                            Wat is er eigenlijk mis met Packard Bell, die naam komt hier niet zoveel over de vloer als de rest?
                            Bootjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: keuze laptop

                              Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                              Hey juppekes

                              Ik heb hier eentje staan van Packard Bell

                              Hij doet alles wat ik vraag en snel, dus meer moet dat niet zijn

                              Wat is er eigenlijk mis met Packard Bell, die naam komt hier niet zoveel over de vloer als de rest?
                              Hmmm, Packard Bell heeft ook wat lekkers, Easynote TR bvb. Ze hebben misschien wat minder verkoopspunten, ik vind ze in de buurt enkel bij Biass en Krefel.
                              Heeft er iemand ervaring met Asus ?
                              Rudy,

                              Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                              Comment

                              Working...
                              X