Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Oude Pastorij - Winter + UPDATE

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Oude Pastorij - Winter + UPDATE

    Zoals ik in mijn vorige topic over de Oude Pastorij in Vlimmeren al aankondigde, wil ik ditzelfde onderwerp fotograferen tijdens de vier seizoenen. Vandaag, misschien nog niet officieel de winter, lag er toch voldoende sneeuw om een winterse sfeer op te roepen.

    Last edited by LesC; 18 december 2009, 13:53. Reden: titel aangepast met "update"
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: De Oude Pastorij - Winter

    Een landschapsonderwerp door de seizoenen, of zelfs verschillende uren van de dag bekijken, is altijd leuk. Zo ook dit
    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

    Comment


    • #3
      Re: De Oude Pastorij - Winter

      Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
      Een landschapsonderwerp door de seizoenen, of zelfs verschillende uren van de dag bekijken, is altijd leuk. Zo ook dit
      Ik volg hier dat bespaard me wat typewerk.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: De Oude Pastorij - Winter

        Leuk uitgangspunt en voor wat betreft het winterse gedeelte alvast een mooie foto. Smeltsneeuw gaat zo te zien wel allemaal rechts van dak af druppelen.
        http://www.pbase.com/dikken

        Comment


        • #5
          Re: De Oude Pastorij - Winter

          Dank voor jullie reacties.
          Staat-ie niet helemaal recht? Ook bij de herfstfoto kreeg ik die opmerking, en toen heb ik het gebouw nog een kwart graadje (of nog minder) gekanteld. Ik heb wel perspectiefvervorming moeten corrigeren, en stond wellicht ook niet loodrecht voor het gebouw (omwille van lelijke dingen die nu buiten beeld blijven), maar als ik er hulplijnen op plaats, lijkt een en ander toch in orde te zijn.

          http://i47.tinypic.com/29yp9ar.jpg (screenshot met hulplijnen)

          Misschien een soort van gezichtsbedrog? Ik weet het niet...
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: De Oude Pastorij - Winter

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Dank voor jullie reacties.
            Staat-ie niet helemaal recht? Ook bij de herfstfoto kreeg ik die opmerking, en toen heb ik het gebouw nog een kwart graadje (of nog minder) gekanteld. Ik heb wel perspectiefvervorming moeten corrigeren, en stond wellicht ook niet loodrecht voor het gebouw (omwille van lelijke dingen die nu buiten beeld blijven), maar als ik er hulplijnen op plaats, lijkt een en ander toch in orde te zijn.

            http://i47.tinypic.com/29yp9ar.jpg (screenshot met hulplijnen)

            Misschien een soort van gezichtsbedrog? Ik weet het niet...
            Les ik had de onderste hulplijn in de linker hoek een beetje hoger gesleept zonder dat de rechterhoek meekomt zodat de onderkant tenminste niet scheef oogt.
            Soms heb je gezichtsbedrog en dat kan je ook wegwerken daardoor..Goed dat je het voorbeeld er hebt bijgezet.

            Dat kan je trouwens goed met de crop tool wist je dat?
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: De Oude Pastorij - Winter

              Dank voor de tip, Pascal. Ik heb toch maar een update gemaakt, in de hoop dat deze "rechter" oogt dan de vorige.
              Ik moet dit "rechttrekken" onder de knie krijgen, want de volgende seizoenen komen er (ter gelegener tijd) nog aan!

              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: De Oude Pastorij - Winter + UPDATE

                Gezichtsbedrog of niet? De update lijkt zeker een stuk "rechter" te staan. Mooie foto
                trouwens, winters en toch niet van enige warmte ontdaan: met liefde voor de pastorij
                denk ik dan maar.

                Comment


                • #9
                  Re: De Oude Pastorij - Winter + UPDATE

                  Als je switched tussen de 2 "seizoensfoto's" dan lijkt het alsof het gebouw op de niet besneeuwde versie groter is??
                  Canon 5D2 en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: De Oude Pastorij - Winter + UPDATE

                    't Zal krimpen met de kou zeker? Nee... je hebt gelijk, en eens ik mijn vier foto's genomen heb (volgend jaar in de zomer ergens), moet ik ze zeker op dezelfde manier bewerken, tenminste als ik ze ooit samen zou willen tentoonstellen (bij ons in de club, bijvoorbeeld).
                    De "herfstfoto" en de eerste "winterfoto" zijn min of meer op dezelfde manier gecorrigeerd, nl. via Edit>Transform>Perspective (en/of Skew) in CS3. De update van de winterfoto, die inderdaad slanker is, heb ik daarstraks (nadat ik uitvoerig allerlei bronnen had geraadpleegd) via een andere weg rechtgetrokken, nl. via Filter>Distort>Lens Correction, en ik heb de indruk dat dat betere resultaten geeft.

                    Uiteraard zullen de vier foto's met hetzelfde wasmiddel moeten gewassen worden, of men zal de krimp zien!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: De Oude Pastorij - Winter + UPDATE

                      'k Heb de vorige niet gezien, maar deze lijkt me toch recht te staan.
                      Mooi verlicht trouwens. Welke lampen had je bij?

                      Wim
                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: De Oude Pastorij - Winter + UPDATE

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        't Zal krimpen met de kou zeker? Nee... je hebt gelijk, en eens ik mijn vier foto's genomen heb (volgend jaar in de zomer ergens), moet ik ze zeker op dezelfde manier bewerken, tenminste als ik ze ooit samen zou willen tentoonstellen (bij ons in de club, bijvoorbeeld).
                        Don’t forget spring my friend.
                        By the way, ik gebruik PTLens om scheve dingen alsnog recht te zetten (ook op Mac te gebruiken).
                        Toch een formidabel objectief die 17-55 ene..... kan ik ook zeggen van uw foto. Well done.

                        Grtz, RF
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: De Oude Pastorij - Winter + UPDATE

                          Nu ben ik aan het denken waar in Vlimmeren dit juist ligt En dat terwijl ik Vlimmeren toch vaak passeer
                          Kan het dat, als je van Rijkevorsel komt en de Antwerpsesteenweg oversteekt, het nog voor de 1e bocht rechts ligt?

                          Zeer mooi gedaan!
                          Last edited by nice_nicce; 19 december 2009, 13:49.
                          Using the camera to defeat the habit of not seeing

                          Comment


                          • #14
                            Re: De Oude Pastorij - Winter + UPDATE

                            Less nu lijkt hij wel een stuk rechter. Ik gebruik de techniek met de crop tool nu altijd omdat het zeer makkelijk is om zulke zaken op te lossen. Ook al stond je niet loodrechct tenopzichte van het midden dan kan je dit zeker op die mannier corrigeren.
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

                            Comment


                            • #15
                              Re: De Oude Pastorij - Winter + UPDATE

                              Mooi plaatje Les!
                              'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                              Grtjs, Jacky

                              Comment

                              Working...
                              X