Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beestjes van dichtbij.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beestjes van dichtbij.

    Macro insecten dus.






  • #2
    Re: Beestjes van dichtbij.

    doe mij de tweede maar
    maar de laatste mist toch wel wat scherpte hoor...
    Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
    http://gallery.atsharp.com

    Comment


    • #3
      Re: Beestjes van dichtbij.

      Ik ga voor de tweede. Bij 1 stoort de ruis me iets te veel. 3 is qua opzet leuk gedaan maar scherpte valt net verkeerd. gr. NIek
      http://www.pbase.com/dikken

      Comment


      • #4
        Re: Beestjes van dichtbij.

        missen alle drie scherpte, tweede is beste qua compo
        Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
        - Isaac Asimov-

        Comment


        • #5
          Re: Beestjes van dichtbij.

          Gewoon een klein vraagje omdat jullie alle 3 over scherpte beginnen:
          Bedoelen jullie dat de scherpte verkeerd ligt (vooral bij die laatste te veel op het onderlijf) of dat de scherptediepte groter moet zijn?

          Persoonlijk hou ik wel van een kleine scherptediepte, maar dat heeft natuurlijk ook met smaak te maken.

          Comment


          • #6
            Re: Beestjes van dichtbij.

            Oorspronkelijk geplaatst door ERTY Bekijk bericht
            Gewoon een klein vraagje omdat jullie alle 3 over scherpte beginnen:
            Bedoelen jullie dat de scherpte verkeerd ligt (vooral bij die laatste te veel op het onderlijf) of dat de scherptediepte groter moet zijn?

            Persoonlijk hou ik wel van een kleine scherptediepte, maar dat heeft natuurlijk ook met smaak te maken.
            ik vrees dat ze verkeerd licht :-)

            kwa compo is 2 en 3 goed

            bij 1 zit je te hoog (in de meeste gevallen is het beter om op ooghoogte te trekken, omdat anders die kleine beestjes in het niets vallen)

            klein vraagje...
            zijn deze foto's gecropt?
            of sta je iso zeer hoog?
            want je hebt wel zeer veel last van ruis
            anders moet je de ruis eens proberen onderdrukken want ze stoort echt wel

            conclusie:

            mooi begin, maar er is nog veel werk aan de winkel
            veel foto's bekijken, vragen stellen en veel foto's posten om te leren
            + probeer je exif bij je foto's te posten , dat kan soms veel fouten verklaren :-)


            tip:

            scherpte op het juiste punt leggen is niet gemakkelijk...
            wil je hier op oefenen?
            neem je camera
            leg een potlood op de rand van je tafel en leg je scherpte op het puntje
            en wees streng voor jezelf :-)
            þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
            Freelance bedrijfsfotograaf
            klikerdeklik hier voor mijn website!

            Comment


            • #7
              Re: Beestjes van dichtbij.

              Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
              ik vrees dat ze verkeerd licht :-)

              kwa compo is 2 en 3 goed

              bij 1 zit je te hoog (in de meeste gevallen is het beter om op ooghoogte te trekken, omdat anders die kleine beestjes in het niets vallen)

              klein vraagje...
              zijn deze foto's gecropt?
              of sta je iso zeer hoog?
              want je hebt wel zeer veel last van ruis
              anders moet je de ruis eens proberen onderdrukken want ze stoort echt wel
              Ze zijn lichtjes gecropt, waarschijnlijk niet meer dan een paar cm om composietie een beetje aan te passen.
              ISO staat redelijk hoog: eerste 2 800, laadste 640.
              Camera is 1DMKII, en die waarden zullen inderdaat een beetje op (over) het randje zijn.
              In eerst instantie flitste ik (met lichtspeed) maar ik vond het licht een beetje te geflitst.
              (en mijn flits is maar instelbaar op 0% en 100%)

              Wat de comentaar op 1 betreft ben ik het niet helemaal eens, als deze foto op oogoogte genomen werd, zou de lijn van het blad weggevallen geweest zijn, en dat vind ik persoonlijk net zo mooi aan die foto.

              Comment

              Working...
              X