Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

brol of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • brol of niet?

    Vivitar Auto Telephoto Macro 90mm 2.8 1:1

    Kenmerken
    Soort lens: Macrolens
    Conditie: Gebruikt
    Merk: Vivitar
    Brandpuntsafstand: Overig
    Type lens montage: Overig
    Omschrijving
    Deze macro prime lens is cosmetisch en optisch in uitstekende staat.
    De lens is volledig functioneel.

    Ze heeft een vergroting van 1 op 1 van zichzelf.
    Deze lens werd gemaakt door Komine voor Vivitar en is de rechtstreekse voorganger van de beroemde Vivitar Series 1 Macro 2.5 105mm.
    Deze lens werd ook verkocht onder volgende benamingen : Panagor PMC Auto Macro 2.8 90mm 1:1 en Elicar V-HQ Macro MC 2.5 90mm 1:1.

    De lens heeft een Minolta MD bayonet vatting en kan mits gebruik te maken van de juiste adapter gebruikt worden op volgende systemen : Canon EOS, Sony Alpha, Olympus/Panasonic 4/3 en Nikon AF.
    Adapters kosten ongeveer 15 Euro op E b a y en ik ben bereid om kopers aan de juiste adapter voor hun systeem te helpen.

    Bijgeleverde accessoires :
    Originele voor- en achterdop.

    100euro
    D60 en glas

  • #2
    Re: brol of niet?

    niemand, die hier iets meer kan vertellen?
    D60 en glas

    Comment


    • #3
      Re: brol of niet?

      als je een adapter nodig hebt zal het een Manuele focus lens zijn vrees ik ... daarom zou ik ze al niet kopen eerlijk gezegd.

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: brol of niet?

        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        als je een adapter nodig hebt zal het een Manuele focus lens zijn vrees ik ... daarom zou ik ze al niet kopen eerlijk gezegd.

        Mark
        lol
        macro word zeer veel met MF gewerkt dus kzou me niet kunnen indenken dat dat de reden is....

        denk eerder de prijs...

        een Vivitar Series 1 Macro 2.5 105mm kost 150$
        wie zo'n lens wilt, die koopt hem een nieuwe
        þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
        Freelance bedrijfsfotograaf
        klikerdeklik hier voor mijn website!

        Comment


        • #5
          Re: brol of niet?

          Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
          lol
          macro word zeer veel met MF gewerkt dus kzou me niet kunnen indenken dat dat de reden is....

          denk eerder de prijs...

          een Vivitar Series 1 Macro 2.5 105mm kost 150$
          wie zo'n lens wilt, die koopt hem een nieuwe
          dus het is geen brol lens. hier wel MF natuurlijk. zou beter uitkijken naar een AF?(ben beginner) want je kan er natuurlijk ook gewone foto's mee trekken.
          bestaat er zo geen MP-E 65mm f/2.8 Macro 1-5x model voor nikon?
          D60 en glas

          Comment


          • #6
            Re: brol of niet?

            Oorspronkelijk geplaatst door hendrik_huggie Bekijk bericht
            dus het is geen brol lens. hier wel MF natuurlijk. zou beter uitkijken naar een AF?(ben beginner) want je kan er natuurlijk ook gewone foto's mee trekken.
            bestaat er zo geen MP-E 65mm f/2.8 Macro 1-5x model voor nikon?
            mee een MP-E kan je geen "gewone" foto's mee trekken :-)
            enkel dingen mee uitvergroten
            en vergt toch een beetje ervaring

            + daar zit sowiso al geen auto focus op ;-)


            kdenk dat een mp-e nu ondertussen wel een 1000 euro kost (als ik me niet vergis)
            Last edited by appelboom; 17 december 2009, 19:49.
            þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
            Freelance bedrijfsfotograaf
            klikerdeklik hier voor mijn website!

            Comment


            • #7
              Re: brol of niet?

              Reken nog eens minimum € 35 voor een adapter zonder verzendings- en douane kosten en je zit al bijna aan de prijs van een mooie tweedehandse macrolens.
              Ik zeg niet dat dit een slecht objectief is maar om heel goed scherp te kunnen stellen moet je nog een ander matglas kopen en die kost ook al € 100.
              Ik zou toch eerst uitkijken naar een tweedehandse AF macro objectief.

              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: brol of niet?

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Reken nog eens minimum € 35 voor een adapter zonder verzendings- en douane kosten en je zit al bijna aan de prijs van een mooie tweedehandse macrolens.
                Ik zeg niet dat dit een slecht objectief is maar om heel goed scherp te kunnen stellen moet je nog een ander matglas kopen en die kost ook al € 100.
                Ik zou toch eerst uitkijken naar een tweedehandse AF macro objectief.

                Grtz, RF
                ik denk er eigenlijk ook zo over.
                ik heb dan ook al zitten zoeken, kapaza, ebay, hebbes, koopjeskrant. maar vind niet echt een goede lens (prijs/kwaliteit) 500euro is geen 2de hands meer vind ik. weet iemand nog een goede 2de hands lens site? + moet ik zeker en F2.8 nemen? of mag de hoger zijn.
                D60 en glas

                Comment


                • #9
                  Re: brol of niet?

                  Vivitar staat niet bekend om zijn supergoede lenzen.
                  Goedkoop zijn ze wel, als dat het enige is waar je naar wil kijken, dan mag je die 90mm macrolens gerust kopen... Ik zeg niet dat het brol is, maar bij de meeste reviews komen ze er toch echt niet bijzonder goed uit.

                  Kijk toch maar eerst uit voor een Tamron 90mm of een Sigma 105mm, misschien tweedehands, daar zal je volgens mij langer plezier aan beleven.

                  Voor sommige macrofoto's stel ik handmatig scherp, maar bij het grootste deel laat ik toch de AF zijn werk doen, en dat lukt prima. Als je altijd handmatig moet scherpstellen, dan zal je minder geneigd zijn om die lens te gebruiken voor andere foto's, ook al is een 90mm heel interessant voor bijvoorbeeld portretfotografie.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: brol of niet?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Vivitar staat niet bekend om zijn supergoede lenzen.
                    Goedkoop zijn ze wel, als dat het enige is waar je naar wil kijken, dan mag je die 90mm macrolens gerust kopen... Ik zeg niet dat het brol is, maar bij de meeste reviews komen ze er toch echt niet bijzonder goed uit.

                    Kijk toch maar eerst uit voor een Tamron 90mm of een Sigma 105mm, misschien tweedehands, daar zal je volgens mij langer plezier aan beleven.

                    Voor sommige macrofoto's stel ik handmatig scherp, maar bij het grootste deel laat ik toch de AF zijn werk doen, en dat lukt prima. Als je altijd handmatig moet scherpstellen, dan zal je minder geneigd zijn om die lens te gebruiken voor andere foto's, ook al is een 90mm heel interessant voor bijvoorbeeld portretfotografie.
                    ok
                    ik ga uitkijken naar een Tamron 90mm of Sigma 105.
                    mocht er iemand één tegenkomen

                    http://www.pixmania.be/be/nl/578773/art/sigma/telezoom-lens-70-300mm-f4.html
                    is niet echt macro zeker? 1:2 valt toch mee niet?

                    de F waarde specifiek naar kijken?

                    ik vind het wel jammer dat je in de macro lenzen geen zoom hebt.
                    Last edited by hendrik_huggie; 18 december 2009, 09:59.
                    D60 en glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: brol of niet?

                      Tamron 90mm f 2.8 Macro DI Nikon 389€
                      Sigma 105mm f 2.8 EX DG Macro for Nikon 418€
                      Tokina 100mm f/2.8 Macro AT-X Pro D Nikon 379€

                      welke is de best?
                      Last edited by hendrik_huggie; 18 december 2009, 12:18.
                      D60 en glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: brol of niet?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Vivitar staat niet bekend om zijn supergoede lenzen.
                        Ik heb in mijn analoog tijdperk een Vivitar Serie 1 135mm f/2.3 gehad, nooit een scherper objectief meer gezien sindsdien.
                        Onlangs heb ik een Vivitar 28mm f/2.5 verkocht en ook dit was een zeer scherp objectief.

                        Grtz, RF
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: brol of niet?

                          Oorspronkelijk geplaatst door hendrik_huggie Bekijk bericht
                          Tamron 90mm f 2.8 Macro DI Nikon 389€
                          Sigma 105mm f 2.8 EX DG Macro for Nikon 418€
                          Tokina 100mm f/2.8 Macro AT-X Pro D Nikon 379€
                          Zijn allemaal prima.
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                          Comment


                          • #14
                            Re: brol of niet?

                            Oorspronkelijk geplaatst door hendrik_huggie Bekijk bericht
                            Tamron 90mm f 2.8 Macro DI Nikon 389€
                            Sigma 105mm f 2.8 EX DG Macro for Nikon 418€
                            Tokina 100mm f/2.8 Macro AT-X Pro D Nikon 379€

                            welke is de best?
                            Tamron =
                            Sigma =
                            Tokina =

                            Maar overweeg ook eens de Sigma 150mm, hier op BD staat deze zeer hoog aangeschreven evenals bij Photozone.
                            Surf ook eens naar Beertjesfotosite, daar vind je een schat aan informatie (Beertje is BD lid).

                            Grtz, RF
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: brol of niet?

                              Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                              Zijn allemaal prima.
                              met welke macro lens werk jij, ik heb wat beeldmateriaal gevonden van jou. Prachtig gewoon.
                              D60 en glas

                              Comment

                              Working...
                              X