Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Superwide vs macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Superwide vs macro

    He,
    na de Nikon D5000 met nikkor 18-55vr en 70-300vr lens, zou ik nog een lensje willen bijkopen.
    Maar zit wat ah twijfelen tss ultra-wide Sigma AF 10-20mm F3.5 EX DC HSM Nikon of macro Sigma AF 70/2.8 EX DG Macro Nikon.

    Wat gebruiken jullie het meeste?
    Of wat koop ik best als eerste.

  • #2
    Re: Superwide vs macro

    Wil je persé macro: een macrolens anders de uwa.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Superwide vs macro

      Sigma AF 70/2.8 EX DG Macro Nikon is geen HSM lens dus enkele manuele focus maar macro is toch veelal manueel werk. persoonlijk zou ik eerder een macro nemen van 1O5 mm om ook schuwere insecten te kunnen vastleggen.

      10-20 is een zalige breedhoek. Ik vertrek er nooit zonder .........
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment


      • #4
        Re: Superwide vs macro

        M'n macro lenzen gebruik ik het minst van allemaal.
        Normale groothoek het vaakst.
        Maar dat heeft toch voor u geen enkele betekenis!

        Comment


        • #5
          Re: Superwide vs macro

          Ik gebruik het meest de macro

          de groothoek alleen om hotelkamer te fotograferen en af en toe gebouwen

          Maar ieder zijn eigen voorkeur.
          Wat mis je het meest?
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

          Comment


          • #6
            Re: Superwide vs macro

            Wellicht is het een goed idee om er bij een WIDE lens rekening mee te houden dat de vervorming alleen in camera gecorrigeerd zal worden met Nikon lenzen; een functie die zeker functioneel is bij UWA lenzen. De 12-24 AFS kun je aan redelijke prijzen kopen van mensen die overstappen op full frame.

            Wat betreft Macro: wil je de lens ook voor portretten inzetten dan is de 60mm AFS een goede keuze. Gaat het om insecten dan kun je beter een 105mm VR kiezen.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Superwide vs macro

              He allemaal alvast bedankt voor de uitleg.

              heeft er mss iemand wat nuttige links met pics met het verschill tss een wide en superwide lens en mss ook een met pics met het verschil tss een 60-vs 105 macro lens.

              Comment


              • #8
                Re: Superwide vs macro

                Ik heb al héél veel gebruik en plezier gehad van mijn macro lens (de 105)
                Ik zou hem niet meer willen missen!!

                Ervaring heb ik nog niet met een groothoek objectief, maar die staat wel op mijn verlang lijstje

                Comment


                • #9
                  Re: Superwide vs macro

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Wellicht is het een goed idee om er bij een WIDE lens rekening mee te houden dat de vervorming alleen in camera gecorrigeerd zal worden met Nikon lenzen; een functie die zeker functioneel is bij UWA lenzen.
                  En als je de goede software gebruikt, gebeurt dat buiten de camera, bv DxO, en het resultaat is hetzelfde(van de correctie).
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Superwide vs macro

                    Oorspronkelijk geplaatst door biggdiesel Bekijk bericht
                    n mss ook een met pics met het verschil tss een 60-vs 105 macro lens.
                    Is the Canon EF 180mm f/3.5L USM Macro Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!


                    Zie plaatje voor 60mm vs 100mm vs 180mm...
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment

                    Working...
                    X