Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk van je objectieven wordt het MINST gebruikt of plan je binnenkort te verkopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk van je objectieven wordt het MINST gebruikt of plan je binnenkort te verkopen ?

    Hallo,

    De meesten onder ons hebben een kast met meerdere objectieven. Welk objectief zit compleet achteraan geschoven en plannen jullie mogelijk te verkopen.
    Ook eventueel welk nieuw objectief op zicht voor 2010?

    Ik verkocht m'n Sigma 50-500, subliem bereik + beste prijs/kwaliteit, maar gebruik hem simpelweg niet omdat er hier totaal niets te zien is waar ik woon op 500mm en wat zwaar als gewone lens
    Enkel in de zoo (Planckendael, Olmense zoo) en in Thailand (kleine vogeltjes) kon ik hem effectief gebruiken. Airshows zijn hier afgeschaft en safari niet echt in zicht.

    Greetz,
    CanonYouCan
    Last edited by CanonYouCan; 24 december 2009, 12:40.

  • #2
    Re: Welk van je objectieven wordt het MINST gebruikt of plan je binnenkort te verkope

    In mijn geval de 100-400 van Canon. Klinkt waarschijnlijk raar voor de meesten omdat dit een super lens is, maar ik gebruik ze zelden of nooit. Ben er zeker van dat er genoeg kandidaat kopers zullen zijn. De lens is praktisch nieuw. Ik plan om ze eind februari of in maart te verkopen, aangezien ik nog tot februari in Zuid-Amerika zit.

    Tom.

    Comment


    • #3
      Re: Welk van je objectieven wordt het MINST gebruikt of plan je binnenkort te verkope

      .....
      Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 02:42.

      Comment


      • #4
        Re: Welk van je objectieven wordt het MINST gebruikt of plan je binnenkort te verkope

        105mm f/2.5 Ai-S

        Comment


        • #5
          Re: Welk van je objectieven wordt het MINST gebruikt of plan je binnenkort te verkope

          Nikkor 55-200 maar die heb ik vorige maand verkocht.
          Nikkor 18-200 wordt ook iets minder frequent gebruikt maar die houd ik toch nog wat, al weet ik dat hij wil goed op de tweedehands markt ligt
          Racing Pics
          Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

          Comment


          • #6
            Re: Welk van je objectieven wordt het MINST gebruikt of plan je binnenkort te verkope

            mijn 50mm gebruik in weinig sinds ik mijn flitser heb maar ik zou'm nooit weg doen.

            de 17-85 waarschijnlijk wel, maar daar twijfel ik nog serieus over... (28mm vd tamron is niet zooooo breed natuurlijk, ook al is de 10-20 er nog)
            Van de andere kant moet ik wel eens leren om minder op 1 foto te proppen...
            Waarschijnlijk de 17-85 even opzij schuiven en zien of ik die kan missen.

            Voorlopig geen nieuwe, tenzij er een 5D zou bijkomen, dan gaat de 17-85 sowieso weg, eventueel de 10-20 ook en komt er een 17-40 in de plaats.

            Comment


            • #7
              Re: Welk van je objectieven wordt het MINST gebruikt of plan je binnenkort te verkope

              heb maar 3 lenzen waarvan ik vermoedelijk de 85 1.8 het minst gebruik maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om ze weg te doen... Daar gebruik ik ze dan toch weer teveel voor... snappie
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: Welk van je objectieven wordt het MINST gebruikt of plan je binnenkort te verkope

                50/1.4 AIS . Gebruik de CZ 35 meer.

                -m-
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                Comment


                • #9
                  Re: Welk van je objectieven wordt het MINST gebruikt of plan je binnenkort te verkope

                  Nikkor AF 85/1.4D wordt weinig gebruikt, maar toch verkoop ik ze niet.
                  Telkens als ik ze gebruik sta ik versteld van de kwaliteit van dit glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk van je objectieven wordt het MINST gebruikt of plan je binnenkort te verkope

                    EF 80-200 f/2.8 komt amper nog op mijn toestel (100-400 is een pak handiger voor natuurfotografie)

                    85mm f/1.8 is dan de volgende denk ik zo...
                    Mijn foto's
                    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk van je objectieven wordt het MINST gebruikt of plan je binnenkort te verkope

                      sinds vorige week heb ik een 5D mkii .. ik heb daar de 70-200L F/2.8 IS opgeschroeft en die is er nog niet afgeweest

                      de 24-70L is niet meer uit de tas geweest dus
                      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk van je objectieven wordt het MINST gebruikt of plan je binnenkort te verkope

                        Mijn standaard kitlens 18-55 van nikon...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welk van je objectieven wordt het MINST gebruikt of plan je binnenkort te verkope

                          PC-Nikkor 35 2.8 met een hele kale bajonet nog en wordt zelden gebruikt, maar gaat niet weg.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welk van je objectieven wordt het MINST gebruikt of plan je binnenkort te verkope

                            om eerlijk te zijn, de EF-S 10-22 is mijn minst gebruikte lens, maar soms heb ik ze gewoon nodig, dus ik zal ze niet direct verkopen, ik heb ook nog de 18-55 II kitlens liggen en die gebruik ik nooit , maar krijg er toch niets voor dus waarom verkopen ?

                            wishlist ... die is te lang om op te noemen, maar bvb de 85mm 1.8 ga ik binnenkort kopen, maar ook de nieuwe 100mm 2.8 L IS lijkt me wel tof ... en als we dan toch bezig zijn een Canon EF 600mm L IS USM f/4.0 om op Spa Francorchamps te gebruiken ... maar die zal ik toch nooit kunnen betalen vrees ik

                            Mark
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welk van je objectieven wordt het MINST gebruikt of plan je binnenkort te verkope

                              Canon EF 15mm f/2.8
                              Goede lens, maar niet zo breed inzetbaar. Misschien dat ik 'm wel eens ga wegdoen en van dat geld eens goed op vakantie ga :-)

                              Comment

                              Working...
                              X