Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lomography - Diana+

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lomography - Diana+

    Een zeer goede morgen allemaal.

    Ik heb eens een vraagje: Ik ben via canonrumours op de term/website van Lomography ben gekomen en moet zeggen dat ik het behaalde effect echt geweldig vind Zo die overbelichte, overgesatureerde, niet-zo-hard-bij-nagedachte (spontane) fotos ... dat wil ik ook

    Nu zijn er apparte lenzen te koop, met een EOS tussen vatting ... dus het zou moeten passen ...

    De vraag -> heeft er al iemand van jullie ervaring met deze lenzen?:
    http://shop.lomography.com/accessori...uper-wide-lens ? Weet er iemand of die voorbeeld foto's toch nog zwaar nabewerkt zijn, of dat het resultaat echt zo is?

    Ik heb nog ruimte voor een kerst cadeautje, en daar de lenzen niet té duur zijn

    Alle info & ervaringen welkom!

    thanks!

    gr
    S
    Canon 6d - Canon 24-70mm f/4L IS - Canon 50mm f/1.4 - Canon 70-300 f/4-5,6L IS - Canon 100mm f/2.8L - Canon Speedlite 430EX II
    http://www.sebastiaandewolf.com

  • #2
    Re: Lomography - Diana+

    foto's zijn nog nabewerkt

    Echte lomo doe je met een Lomo camera
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Lomography - Diana+

      Oorspronkelijk geplaatst door DewolfS Bekijk bericht
      Een zeer goede morgen allemaal.

      Ik heb eens een vraagje: Ik ben via canonrumours op de term/website van Lomography ben gekomen ................................

      Nu zijn er apparte lenzen te koop, met een EOS tussen vatting ... dus het zou moeten passen ...

      Alle info & ervaringen welkom!

      thanks!

      gr
      S
      Ik zie enkel een adapter voor de Nikon F camera.
      Volgens mij gaat dat nooit lukken op een digitaal toestel.
      Maar als ik mij niet vergis bestaat er een plugin voor Photoshop om het Lomo effect na te bootsen.

      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Lomography - Diana+

        Hier heb ik de EOS adapter: http://shop.lomography.com/diana-f-l...or-canon-mount

        Enig verklaring waarom zou dit niet lukken? (ik ken er zelf nog niks van )
        Canon 6d - Canon 24-70mm f/4L IS - Canon 50mm f/1.4 - Canon 70-300 f/4-5,6L IS - Canon 100mm f/2.8L - Canon Speedlite 430EX II
        http://www.sebastiaandewolf.com

        Comment


        • #5
          Re: Lomography - Diana+

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          foto's zijn nog nabewerkt

          Echte lomo doe je met een Lomo camera
          Ik heb hier een tijd geleden een oude Lomo cadeau gekregen waar nog een filmrol inzit. Die is nog niet leeg 'geschoten', maar ik vraag me wel af wat ik eigenlijk van die foto's moet verwachten.
          Ik heb er al wat over gelezen, maar snap toch nog niet goed wat de clou is van de zaak.

          En, iemand een idee waar ik een filmrolletje kan ontwikkelen. Gaat dat nog in de gewone fotozaak?
          Al doende leert men...

          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Lomography - Diana+

            Oorspronkelijk geplaatst door DewolfS Bekijk bericht
            Hier heb ik de EOS adapter: http://shop.lomography.com/diana-f-l...or-canon-mount

            Enig verklaring waarom zou dit niet lukken? (ik ken er zelf nog niks van )
            Je gaat er foto's mee kunnen maken, dat wel, maar echte lomo?
            Ik ben het natuurlijk niet zeker, maar volgens mij zal de software van de camera de foto teveel corrigeren waardoor het echte lomo effect teniet zal gedaan worden.

            Als je PS hebt probeer dan eens die lomo plugin.

            Die adapter had ik eerst niet gevonden.

            Grtz, RF
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Lomography - Diana+

              Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
              Ik heb hier een tijd geleden een oude Lomo cadeau gekregen waar nog een filmrol inzit. Die is nog niet leeg 'geschoten', maar ik vraag me wel af wat ik eigenlijk van die foto's moet verwachten.
              Ik heb er al wat over gelezen, maar snap toch nog niet goed wat de clou is van de zaak.

              En, iemand een idee waar ik een filmrolletje kan ontwikkelen. Gaat dat nog in de gewone fotozaak?
              rolletjes kun je nog gewoon laten ontwikkelen. ik laat ze ontwikkelen, inscannen en op cd-rom zetten, kosten vallen reuze mee, af laten drukken is duurder.

              Comment


              • #8
                Re: Lomography - Diana+

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Je gaat er foto's mee kunnen maken, dat wel, maar echte lomo?
                Ik ben het natuurlijk niet zeker, maar volgens mij zal de software van de camera de foto teveel corrigeren waardoor het echte lomo effect teniet zal gedaan worden.

                Als je PS hebt probeer dan eens die lomo plugin.

                Die adapter had ik eerst niet gevonden.

                Grtz, RF
                Geen probleem Ik had ook maar via canonrumours ontdekt dat je die op een dslr kunt zetten ...

                Heb helaas geen PS, ben er dan ook totaal niet kundig in ... dan lijkt dergelijk lensje me iets voordeliger in prijs/gebruik ... maar het moet wel iets zijn natuurlijk.
                Canon 6d - Canon 24-70mm f/4L IS - Canon 50mm f/1.4 - Canon 70-300 f/4-5,6L IS - Canon 100mm f/2.8L - Canon Speedlite 430EX II
                http://www.sebastiaandewolf.com

                Comment


                • #9
                  Re: Lomography - Diana+

                  Oorspronkelijk geplaatst door DewolfS Bekijk bericht
                  Hier heb ik de EOS adapter: http://shop.lomography.com/diana-f-l...or-canon-mount

                  Enig verklaring waarom zou dit niet lukken? (ik ken er zelf nog niks van )
                  Het gaat wel "lukken" maar de charme van lomography zijn evenzeer de camera' als de lenzen. Zo heb je bij een Diana en bij Holga plastieke camera's die niet helemaal lichtdicht zijn, daar krijg de die bekende lichtvlakken en lichtlekken en typische kleuren. Ook door de film die gebruikt wordt - cross geprocessed 120 film die overtijd is, zorgt voor die typische look.

                  Door een zo'n plastiek lensje op een digitale camera te plaatsen ga je alleen maar softe beelde met donkere hoeken (zelf dat laatste is niet zeker) hebben...
                  Kan je zowel een oude Canon lens kopen met schimmel of barsten in het frontelement, zelfde effect.

                  Ik zou het skippen en als je echt zot ben van lomography, tja een lomo camera kopen é.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lomography - Diana+

                    Ik meen ergens gelezen te hebben dat de lomo toestellen gemaakt werden voor mensen met een heel klein vermogen.
                    Alles was erg karig afgewerkt en de objectieven (eerder lenzen) waren ook niet veel soeps.
                    En zoals dat dikwijls gebeurt, vielen die foto's bij velen in de smaak.
                    Lomografie werd dus nogal populair, ja zelfs bij gegoede mensen (zoals jij dus, LOL )

                    De tien gouden regels van de lomografie:
                    1) Neem je camera overal mee naartoe;
                    2) Gebruik 'm altijd, dag en nacht;
                    3) Lomografie is een deel van je leven;
                    4) Oefen met opnames uit de losse hand;
                    5) Ga zo dicht mogelijk bij het onderwerp staan;
                    6) Denk niet na;
                    7) Wees snel;
                    8) Je hoeft niet van tevoren te weten wat er op de foto staat;
                    9) Achteraf trouwens ook niet;
                    10) Maak je niet druk over deze regels.

                    Deze regels heb ik niet uitgevonden hoor, die waren te vinden bij Wikipedia, maar het typeert toch het soort fotografie.
                    Vooral de regels §8 en §9 zijn typisch voor lomografie.
                    Analoog neem je dus een foto en je weet uiteindelijk niet wat er op het rolletje terecht komt en wat het uiteindelijke resultaat zal zijn.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lomography - Diana+

                      alles wat maar mis kan gaan bij een gewone slr, is bij een holga oid en lomography juist geoorloofd..

                      eigenlijk een heel relaxte vorm van fotografie..



                      soms geeft het erg mooie resultaten..







                      bovengenoemd plaatje wordt dus als 'fine art' bestempeld.. zelf vind ik hem best wel mooi..

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lomography - Diana+

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Ik meen ergens gelezen te hebben dat de lomo toestellen gemaakt werden voor mensen met een heel klein vermogen.
                        Alles was erg karig afgewerkt en de objectieven (eerder lenzen) waren ook niet veel soeps.
                        En zoals dat dikwijls gebeurt, vielen die foto's bij velen in de smaak.
                        Lomografie werd dus nogal populair, ja zelfs bij gegoede mensen (zoals jij dus, LOL )
                        "Lomo" is Russisch. Waren inderdaad camera's voor het volk, zoals een kever dat was qua auto voor de Duitsers. Zeer simpele toestellen, relatief betrouwbaar (eenmaal de lichtvlekken, àltijd lichtvlekken ) Paar jonge Oosterijkers hebben zo'n camera in hun handen gehad 15 jaar geleden en beslisten prompt om die camera's (die allang niet meer verkocht/gemaakt werden natuurlijk) weer op de markt te zetten. Er werd gesmeten met contracten en patenten.

                        De aanhang is enorm en wereldwijd. Vooral bij jonge mensen natuurlijk.

                        Verschil is wel dat camera's nu meer van plastiek zijn. De vorm is hetzelfde, maar het metaal is - om de evidente reden qua kosten - weg.

                        Zo'n Hogla is echt een pluimgewicht.

                        Mijn favoriet is de LCA, één van de kleinste 35mm camera's. Holga & Diana is mij té onvoorspelbaar. Ik zie er het plezier niet van in om 12 foto's te nemen, waarvan er 3 min of meer leuk zijn om naar te zien...

                        Ik ben meer van het principe dat ik beslist hoe een beeld eruit ziet, en niet een plastiek doos met een plastiek lens erop

                        Het is ook big business nu, prijzen zijn te hoog naar mijn zin, ook voor accesoires.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lomography - Diana+

                          Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                          "Lomo" is Russisch.
                          Da, meer bepaald uit Sint-Petersburg.

                          Grtz, RF
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment

                          Working...
                          X